Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout
16.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto, videa) Audi to se sériovou produkcí prvního sportovního elektromobilu myslí vážně. Ve Frankfurtu předvedlo jeho další evoluci.
Představte si, že by třetinu hmotnosti automobilu tvořila nádrž. Po odjetí 250 kilometrů stylem pana Klobouka by byla dočista vymetená, ale její váha by zůstala naprosto stejná. A na její dotankování byste potřebovali skoro dvanáct hodin. Šílenost? Ale vůbec ne, to jsou prostě vyhlídky blízké budoucnosti značky Audi a její elektrické mobility.
Vedle konceptů Urban a A2, modernizovaných modelů A5/S5/RS5 a uvedení nových sportovních verzí S6, S7, S8 a R8 GT Spyder se elektrické Audi R8 e-tron ve Frankfurtu téměř ztratilo. Přitom podle vyjádření automobilky je tento prototyp auta na baterky sériové výrobě tak blízko, jako ještě žádné jiné auto se čtyřmi kruhy na kapotě.
Aby Audi udrželo hmotnost vozu na uzdě, bylo nutné už na začátku počítat s 550 kg kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorů o celkové kapacitě 53 kWh. Efektivní využitelná kapacita ale činí jen 42,4 kWh, bavíme se tedy o ekvivalentu nějakých 10-11 litrů konvenčních paliv. Dojezd na takové množství paliva si u sportovního vozu dokážete jistě představit sami. Automobilka sice hovoří o stovkách kilometrů, pokud ale elektrické R8 zatopíte pod kotlem, budou to leda desítky.
Aby R8 s půltunou baterek neměla nadváhu, bylo jedinou možností použít při její konstrukci hliník. Inženýrům Audi se podařilo navrhnout a postavit karoserii, která má jen 200 kg, přesto vychází pohotovostní hmotnost auta na 1,5 tuny. S desetiltrovou nádrží. Co se dobíjí 12 hodin. To nezní jako velké terno.
Čtyři elektromotory, každý s vlastní jednostupňovou převodovkou podobně jako u chorvatského stroje Rimac Concept One, mají souhrnný výkon 313 koní a stovku by měly zvládnout za 4,8 sekundy. Protože elektromotory při plném zatížení dokážou extrémně rychle zdecimovat energii uloženou v akumulátorech, vůz má maximální rychlost omezenou na 200 km/h. Ani to nezní přesvědčivě.
Audi mluví o R8 e-tron jako o technologickém demonstrátoru, ale dosud nezveřejnilo cenu, kdy přesně má jít tento vůz do sériové výroby, ani jestli bude zabalený do karoserie modelu R8 nebo dostane vlastní design podobný předchozím konceptům.
Ale i kdyby z tohoto projektu nakonec sešlo, vlastně by se nic nestalo. Maximálně by pár hollywoodských herců nedostalo možnost exhibovat se svým populismem. O neschopnosti elektromobilů konkurovat vozům s běžnými spalovacími motory jsme psali nesčetněkrát, a pokud zrovna nemají marketingový náhubek, naplno řeknou pravdu i vysoce postavení manažeři věhlasných automobilek. Směr vývoje byl ale nastaven dotacemi a pozitivní diskriminací a jak se zdá, není cesty zpátky. Pokud je Audi R8 e-tron „demonstrátorem”, pak leda toho, kudy cesta ve vývoji nových sportovních vozů rozhodně nevede.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.





















Audi R8 e-tron ve své poslední koncepční verzi na frankfurtském autosalonu
Vůz bylo možné spatřit ve Frankfurtu i v akci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025Elektrický Mercedes G je totální propadák. „Auta leží u dealerů jako kusy olova,” říká manažer, i v Číně ho koupilo jen 58 lidí
3.6.2025Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3.6.2025Další absurdní fiasko pro Evropu. Místní značky se kompletně vzdávají své techniky ve prospěch Asiatů, kteří tím jen dál stahují náskok
3.6.2025Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas