Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout

(živé foto, videa) Audi to se sériovou produkcí prvního sportovního elektromobilu myslí vážně. Ve Frankfurtu předvedlo jeho další evoluci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout

16.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(živé foto, videa) Audi to se sériovou produkcí prvního sportovního elektromobilu myslí vážně. Ve Frankfurtu předvedlo jeho další evoluci.

Představte si, že by třetinu hmotnosti automobilu tvořila nádrž. Po odjetí 250 kilometrů stylem pana Klobouka by byla dočista vymetená, ale její váha by zůstala naprosto stejná. A na její dotankování byste potřebovali skoro dvanáct hodin. Šílenost? Ale vůbec ne, to jsou prostě vyhlídky blízké budoucnosti značky Audi a její elektrické mobility.

Vedle konceptů Urban a A2, modernizovaných modelů A5/S5/RS5 a uvedení nových sportovních verzí S6, S7, S8 a R8 GT Spyder se elektrické Audi R8 e-tron ve Frankfurtu téměř ztratilo. Přitom podle vyjádření automobilky je tento prototyp auta na baterky sériové výrobě tak blízko, jako ještě žádné jiné auto se čtyřmi kruhy na kapotě.

Aby Audi udrželo hmotnost vozu na uzdě, bylo nutné už na začátku počítat s 550 kg kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorů o celkové kapacitě 53 kWh. Efektivní využitelná kapacita ale činí jen 42,4 kWh, bavíme se tedy o ekvivalentu nějakých 10-11 litrů konvenčních paliv. Dojezd na takové množství paliva si u sportovního vozu dokážete jistě představit sami. Automobilka sice hovoří o stovkách kilometrů, pokud ale elektrické R8 zatopíte pod kotlem, budou to leda desítky.

Aby R8 s půltunou baterek neměla nadváhu, bylo jedinou možností použít při její konstrukci hliník. Inženýrům Audi se podařilo navrhnout a postavit karoserii, která má jen 200 kg, přesto vychází pohotovostní hmotnost auta na 1,5 tuny. S desetiltrovou nádrží. Co se dobíjí 12 hodin. To nezní jako velké terno.

Čtyři elektromotory, každý s vlastní jednostupňovou převodovkou podobně jako u chorvatského stroje Rimac Concept One, mají souhrnný výkon 313 koní a stovku by měly zvládnout za 4,8 sekundy. Protože elektromotory při plném zatížení dokážou extrémně rychle zdecimovat energii uloženou v akumulátorech, vůz má maximální rychlost omezenou na 200 km/h. Ani to nezní přesvědčivě.

Audi mluví o R8 e-tron jako o technologickém demonstrátoru, ale dosud nezveřejnilo cenu, kdy přesně má jít tento vůz do sériové výroby, ani jestli bude zabalený do karoserie modelu R8 nebo dostane vlastní design podobný předchozím konceptům.

Ale i kdyby z tohoto projektu nakonec sešlo, vlastně by se nic nestalo. Maximálně by pár hollywoodských herců nedostalo možnost exhibovat se svým populismem. O neschopnosti elektromobilů konkurovat vozům s běžnými spalovacími motory jsme psali nesčetněkrát, a pokud zrovna nemají marketingový náhubek, naplno řeknou pravdu i vysoce postavení manažeři věhlasných automobilek. Směr vývoje byl ale nastaven dotacemi a pozitivní diskriminací a jak se zdá, není cesty zpátky. Pokud je Audi R8 e-tron „demonstrátorem”, pak leda toho, kudy cesta ve vývoji nových sportovních vozů rozhodně nevede.

Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.


Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 1 - Audi e-tron zive 01Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 2 - Audi e-tron zive 02Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 3 - Audi e-tron zive 03Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 4 - Audi R8 e-tron zive dalsi 12Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 5 - Audi R8 e-tron zive dalsi 13Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 6 - Audi R8 e-tron zive dalsi 14Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 7 - Audi R8 e-tron zive dalsi 15Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 8 - Audi R8 e-tron zive dalsi 16Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 9 - Audi R8 e-tron zive dalsi 17Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 10 - Audi R8 e-tron zive dalsi 18Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 11 - Audi R8 e-tron zive dalsi 01Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 12 - Audi R8 e-tron zive dalsi 02Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 13 - Audi R8 e-tron zive dalsi 03Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 14 - Audi R8 e-tron zive dalsi 04Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 15 - Audi R8 e-tron zive dalsi 05Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 16 - Audi R8 e-tron zive dalsi 06Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 17 - Audi R8 e-tron zive dalsi 07Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 18 - Audi R8 e-tron zive dalsi 08Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 19 - Audi R8 e-tron zive dalsi 09Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 20 - Audi R8 e-tron zive dalsi 10Audi R8 e-tron: elektrický sporťák dále zkouší zaujmout - 21 - Audi R8 e-tron zive dalsi 11
Audi R8 e-tron ve své poslední koncepční verzi na frankfurtském autosalonu


Vůz bylo možné spatřit ve Frankfurtu i v akci

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.