Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rimac Concept-One: elektrický supersport ohromí 1 088 koňmi
5.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyři elektromotory a dvě převodovky se souhrnným výkonem přes tisíc koní. Postaví neznámá chorvatská firma bateriemi poháněnou odpověď na Bugatti Veyron?
Doplněno 16.30: Přidali jsme pár dalších fotek, které sice neodhalují podobu vozu, ale ukazují nové detaily jako elektroniku nebo konstrukce světel a pohonu.
Zdá se, že dobrá dostupnost pokročilých technologií a značně zjednodušená konstrukce elektromobilu oproti vozům s klasickými motory a převodovkami vytvořily živnou půdu pro spoustu firem a firmiček, o kterých jsme až dosud neslyšeli.
Jednou z nich bude asi také chorvatská společnost Rimac Automobili s nemalým cílem - porazit Veyron pomocí elektrické energie. Jejich Concept-One navrhli designéři Adriano Mudri a Goran Popovic, kteří údajně pracovali pro Lamborghini, McLaren a Maserati. Má jít o vůz vybavený čtyřmi vodou chlazenými elektromotory umístěnými podél osy a párem nezávislých jednostupňových převodovek, jež bude k vidění na frankfurtském autosalonu.
Sportovní dvoudveřový automobil podle tvrzení internetových stránek firmy výrobce disponuje celkovým výkonem 1 088 koní (každý elektromotor má 272 k) a maximálním točivým momentem 3 800 newtonmetů (950 Nm na kus). Concept-One by měl být schopen při hmotnosti 1 650 kg rozjet se z místa na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny a nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 305 km/h.
Kapacita akumulátorů se zdá být nadprůměrná (firma uvádí až 92 kWh), ale pořád jde o ekvivalent pouze necelých 23 litrů nafty a čím vyšší bude toto číslo, o to déle bude muset být vůz připojen na nabíječku. Pravdou je, že na trhu zatím není elektromobil, který by se mohl pochlubit reálným dojezdem 300-350 kilometrů na nabití (tedy pokud nebudete využívat jeho potenciál), pořád je zde ale problém s hmotností a tím pádem i cenou. Pokud výrobce použije li-ion akumulátory (a že mu nic jiného nezbude, neboť i ty jsou pořád velmi drahé), pak 92 kWh akumulátorů bude znamenat téměř tunu hmotnosti. Na řešení celého zbytku vozu pak při udané hmotnosti zbývá jen 650 kg - toho snad i lze docílit, ale jen za cenu použití extrémně lehkých a tedy i extrémně lehkých materiálů. A jen oněch 92 kWh akumulátorů přijde výrobce skoro na 2 miliony korun...
Jistě k ceně Veyronu je pořád daleko, přesto se nám celá vize jeví být poněkud utopická. Ale uvidíme ve Frankfurtu, pokud tam lidé z Rimacu skutečně něco přivezou, budeme mít mnohem jasněji v tom, jak se věci mají.
Čtyři elektromotory znamenají snadné vektorování síly zvlášť na každé kolo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
před 5 hodinami - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
před hodinou - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
před 2 hodinami - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
před 4 hodinami - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
před 5 hodinami - Hertz se narychlo zbavuje dalších 10 000 elektromobilů poté, co ho poslaly do kvartální ztráty převyšující 10 miliard
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.02. 14:36 - denis
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 12:18 - M.Z.
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.02. 11:09 - Snowman000
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11