Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025 | Petr Prokopec
Říkáme si, čemu to asi může v bilanci takové firmy pomoci, ale nedovedeme si představit jiný důvod, pro který by se Audi takových aut zbavovalo. Prodat jich chce víc, zatím posílá do prodeje typy R18 e-tron a RS5 DTM, a to plně funkční i s budoucí technickou podporou.
Snad i lidé, kteří nikdy nečetli Bibli, znají pořekadlo o sedmi letech tučných a sedmi hubených. Zdá se, automobilová branže má v tuto chvíli tučná léta za sebou. V nejbližší budoucnosti navíc bohatou úrodu čekat nelze, a tak bude ve snaze předejít nejhoršímu třeba sáhnout do zásob. Jak hluboko? Zjevně ne málo.
Že automobilky šetří, na čem se dá, propouštějí nebo zavírají továrny apod., je celkem obvyklé. Už méně obvyklé je, že se ve snaze zlepši své bilance nebojí ani pročistit firemní sbírky historicky cenných automobilů. Před pár dny jsme vás mohli informovat, že jedenácti historických aut se zbavuje muzeum Volkswagenu, to ale vypadalo spíš jako jinak motivovaný prodej zbytných duplicit. Docela jinak je třeba vnímat prodeje historicky jedinečných Mercedesů a podobným směrem se nyní vydalo také konkurenční Audi.
Tomu v loňském roce masivně klesly prodeje, obrat i zisk a každé euro do kasy navíc se zjevně hodí. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku proto rozjela prodej svých historických závodních speciálů, kterých postupně nabídne víc. Zatím ke koupi nabízí dva typy - Audi R18 e-tron Quattro s šasí č. 207, které v roce 2012 vyhrálo závod ve Spa-Francorchamps, a RS5 DTM s šasí č. 107, které pro změnu v roce 2015 opanovalo finále šampionátu cestovních vozů na Hockenheimringu. Cena zatím zveřejněna nebyla, nízká však rozhodně nebude. Rolf Michl, provozní ředitel divize Audi Sport, totiž prozradil, že automobilka oba speciály renovuje s použitím původních komponentů, a to dle platných závodních regulí a při zachování vysoké kvality.
Oba vozy si následně užijí svá poslední veřejná vystoupení pod taktovkou automobilky, a to v květnu v Německu a v červenci ve Francii a Velké Británii. Následně dojde na jejich prodej, přičemž potenciální zájemci mohou počítat nejen s plně provozuschopným stavem, ale také s veškerou možnou technickou podporou Audi. Dle značky jde o „běžné technické kontroly, nabídku oprav, stejně jako poskytnutí náhradních dílů“. Kromě toho automobilka může s novými majiteli vyslat na okruhy i techniky nebo testovací jezdce.
Tyto služby pochopitelně nebudou zadarmo, prodejem prototypů si tedy Audi zajistí i dodatečné pravidelné příjmy. V případě R18 navíc ani v nejmenším nepůjde o drobné, vyprázdněnou kasu značky to však přesto nenaplní. Ale víte, jak to je - velké úspory se skládají z řady malých úspor, vysoké příjmy z řady těch drobných. A jak už padlo, tento prodej je pouze prvním takovým v řadě, majitele má měnit daleko více závodních aut. O jaké půjde, nám Audi teprve bude muset prozradit.





Chcete skutečný závodní prototyp? Navíc spolu s veškerou možnou podporou jeho výrobce? Letos máte možnost pořídit si R18 e-tron či RS5 DTM, navíc dokonce ve špičkovém stavu. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Zámožný manželský pár koupil svému psovi vlastní Rolls-Royce, jeho podobizna uvnitř vznikala déle než zbytek auta
3.10.2025
Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
