Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB

(+ video) 205 GTi je vynikajícím sstarosvětským hot hatchem a také dobrou investicí. I koupě Škody 1000 MB se může vyplatit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB

19.5.2014 | Marek Bednář | 2 příspěvky

Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB

/

(+ video) 205 GTi je vynikajícím sstarosvětským hot hatchem a také dobrou investicí. I koupě Škody 1000 MB se může vyplatit.

Vzhledem k neuspokojivému vývoji dřívější důchodové politiky v naší zemi vznikla různá penzijní připojištění či spoření. A banky budou velmi rády, když těchto produktů budete využívat, což jim nelze mít za zlé, je to jejich obživa. Vaše peníze si ale v důsledku bude po celou tu dobu užívat někdo jiný. Investice do něčeho jiného by tak nemusela být úplně špatným nápadem.

Jistě, lze si koupit byt či dva a pronajímat ho, ale s tím jsou starosti a zábavy moc ne. Jako vhodná investice se ale v posledních letech jeví i auta - podle britské banky Coutts hodnota některých aut mezi léty 2005 a 2013 stoupla o 257 procent. Pokud tedy vyberete správně, nemusíte na velké zhodnocení čekat ani deset let a navíc budete celou dobu moci jezdit se zajímavým autem.

„Můžete si pořídit auto za dva miliony korun a za pět let ho prodat za dva a půl a kromě finančního zisku jezdíte pět let se zajímavým autem. Nebo můžete dát dva miliony do banky a za pět let budete možná mít stále ty dva miliony, pokud ta banka ještě bude existovat,” říká Paul Spires, manažer prodeje u Aston Martin Works v Newport Pagnellu, města severozápadně od Londýna.

Samozřejmě je ale také potřeba vzít v potaz náklady na vlastnictví takového auta. Třicet nebo čtyřicet let starý stroj z dob, kdy ochrana proti korozi byla zatím jen snem, nelze nechat stát celou zimu na ulici, i kdybyste na zhodnocení ani nepomýšleli, takže to chce suchou garáž. Kromě údržby je také nutno počítat s opravami, které mohou být nákladnější, nehovoříme-li přímo o kompletní restauraci. Povinné ručení na veterána u nás stojí pár stovek ročně, havarijní pojistka ale bude dražší.

Při výběru auta vhodného zčásti i jako investice je podle Jamese Knighta, ředitele motoristické divize aukční síně Bonhams, dobré zohlednit i věci jako zda se to auto objevilo v televizi, zda s ním jezdil někdo slavný či jinak zajímavý, zda má kompletní dokumentaci, zda to je nějaká speciální edice, kolik se jich vyrobilo apod. Všechny tyto věci hodnotu auta zvyšují.

Hodnota takovýchto vozů ale podle Simona de Burtona, dřívějšího experta Sotheby, dále poroste. Vliv na to mají, jako na spoustu podobných věcí, rostoucí trhy, kde se o zajímavé veterány zvětšuje zájem, což pochopitelně zvedá ceny. Třeba závodní jednosedadlový Mercedes W196R z roku 1954, vítěz švýcarské Grand Prix v témže roce, se vloni prodal za 19,6 milionu liber.

Vhodnými investicemi také bude Jaguar E-Type, i když jeho ceny už rostou, nebo třeba Aston Martin Vanquish, který se vyráběl mezi léty 2001 a 2005. Okolo roku 2009 byly jeho ceny nejníž, nyní už rostou. Není také zcela moudré předem zahazovat auta, která někdo našel ve stodole po desítkách let. Je na nich sice hromada práce, ale jeden člověk koupil v roce 1972 Aston Martin DB5 za 1 500 liber a nedávno jej prodal za více než 320 tisíc liber (10,5 milionu korun).

Něco takového se zdá být „zábavou bohatých”, jenže ne všechny vozy, které budou mít jednou cenu, musí v tuto chvíli být drahé. Ostatně také u nás se najdou vozy, jejichž hodnota roste. Třeba Škoda 1000 MB, které letos bylo padesát let - prodej takového vozu vás nezajistí na patnáct let života ve vile na Kanárských ostrovech, ale kusy ve špičkovém stavu se dnes prodávají kolem 400 tisíc korun, běžnější ceny se pohybují od 40 do 100 tisíc. Britský Auto Express vidí jako zajímavou volbu i Peugeot 205 GTI, který bude také skvělým svezením, nebo Jaguar XJS, který bude sice náročný na údržbu, ale velmi pohodlný.

Vypadá to ideálně - užijete si zajímavé auto a ještě zhodnotíte své peníze. Realita samozřejmě není tak růžová, je potřeba vzít v potaz veškeré další náklady na vlastnictví auta, ne jen jeho pořízení a pak vidinu zisku za několik let. Pokud se ale strefíte, může se to velmi vyplatit.


Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 1 - Peugeot 205 GTi 01Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 2 - Peugeot 205 GTi 02Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 3 - Peugeot 205 GTi 03Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 4 - Peugeot 205 GTi 04Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 5 - Peugeot 205 GTi 05Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 6 - Peugeot 205 GTi 06
Peugeot 205 GTi je podle Britů vhodným kandidátem na zábavné auto a investici v jednom, zatím přitom není vysloveně drahý

Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 7 - Mercedes-Benz W196 Fangio 01Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 8 - Mercedes-Benz W196 Fangio 02Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 9 - Mercedes-Benz W196 Fangio 03Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 10 - Mercedes-Benz W196 Fangio 04Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 11 - Mercedes-Benz W196 Fangio 05Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 12 - Mercedes-Benz W196 Fangio 06Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 13 - Mercedes-Benz W196 Fangio 07Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 14 - Mercedes-Benz W196 Fangio 08Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 15 - Mercedes-Benz W196 Fangio 09Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 16 - Mercedes-Benz W196 Fangio 10
Fangiův Mercedes W196R se vloni prodal za rekordní sumu 19,6 milionu liber

Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 17 - investice jaguar e-type 01Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 18 - investice jaguar e-type 01aAuto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 19 - investice jaguar e-type 02Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 20 - investice jaguar e-type 03Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 21 - investice jaguar e-type 04Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 22 - investice jaguar e-type 05
Jaguar E-Type by také mohl být zajímavou investicí a budete se na něj moci dívat osobně, kdyby nic jiného

Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 23 - Aston_Martin_DB5_JB_1Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 24 - Aston_Martin_DB5_JB_2Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 25 - Aston_Martin_DB5_JB_3
Vynikající investicí je i Aston Martin DB5, i když filmovou verzi pro Jamese Bonda asi jen tak sehnat nepůjde

Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 26 - investice skoda 1000 mb 01Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 27 - investice skoda 1000 mb 01aAuto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 28 - investice skoda 1000 mb 02Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 29 - investice skoda 1000 mb 03Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 30 - investice skoda 1000 mb 04Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 31 - investice skoda 1000 mb 05Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 32 - investice skoda 1000 mb 06
Škoda 1000 MB je něco pro milovníky českých vozů, letos slavila půlstoletí a její ceny rostou

Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 33 - investice jaguar xjs 01Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 34 - investice jaguar xjs 02Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 35 - investice jaguar xjs 02aAuto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 36 - investice jaguar xjs 03Auto jako investice: kupte Peugeot 205 GTI či Škodu 1000 MB - 37 - investice jaguar xjs 04
Jaguar XJS je sice náročný na údržbu, ale pod kapotou může být sametový dvanáctiválec


Dobové video ukáže, že Škoda 1000 byla nejen rodinným vozem, ale také vhodným stěhovákem či závodním náčiním

Zdroj: Auto Express

Marek Bednář

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše