Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mercedes W196: Fangiův závoďák z roku 1954, se prodal za rekordních 588 milionů
15.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Šest dekád starý vůz dovezl Fangia ke dvěma vítězstvím, navíc jako první monopost Mercedesu používal atmosférický motor.
Až dosud jsme se v souvislosti s letošním Festivalem rychlosti v Goodwoodu zmiňovali především moderní stroje jako Škodu Octavia RS, Jaguar Project 7, Bentley Continental GT3 nebo naposledy třeba Sin R1. Nyní nám ovšem dovolte jeden návrat do minulosti. Součástí celé show byla totiž také aukce síně Bonhams, ve které se objevil závodní Mercedes-Benz W196. Tedy vůz, se kterým Juan Manuel Fangio a Stirling Moss v roce 1954 získali ve 12 závodech 9 vítězství, 9 nejrychlejších kol a 8 pole position.
Rekordy se ovšem právě v souvislosti s tímto vozem přepisovaly i v Goodwoodu. Za monopost, který jako první v historii stříbrných šípů hostil pod kapotou atmosférický motor (2,5litrový osmiválec o výkonu 261 koní), bylo totiž anonymním kupcem zaplaceno 19 601 500 GBP. V přepočtu se tedy jedná o neskutečných 588 045 000 Kč, což je nejvyšší částka zaplacená na aukcích za jakýkoli z modelů třícípé hvězdy.
Za tuto sumu přitom nový majitel získal vůz, který Fangio popisoval jako „trochu náročný na řízení, s náhlou tendencí k přetáčivým smykům“. A to navzdory v té době pokročilé technice, jež počítala s prostorovým šasí, nezávislým zavěšením ve všech rozích, nebo designu Rudolfa Uhlenhauta (známého především modelem Uhlenhaut Coupé, založeným na bázi Mercedesu 300SLR, jež pokořil v 50. letech rychlostní rekord 290 km/h na veřejných dálnicích)
Novému vlastníkovi tak nezbývá než závidět. Právě s jeho exemplářem se totiž Fangiovi povedlo v roce 1954 vyhrát Velkou cenu Německa a Velkou cenu Švýcarska, přičemž v prvním podniku získal jednu ze zmiňovaných pole position, zatímco v té druhé nejrychlejší kolo. Zajímavé přitom je, že ani v jednom závodu ovšem nepoužíval startovní číslo 12, které vůz nosí nyní. V Německu to totiž byla osmnáctka, zatímco ve Švýcarsku čtyřka...
Ačkoliv Juan Manuel Fangio s tímto konkrétním Mercedesem W196 skutečně závodil, monopost nosí jiné startovní číslo, než jaké pětinásobný mistr světa při Velké ceně Německa a Švýcarska užíval
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda