Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar Project 7 je F-Type s 550 koňmi pro jediného pilota
10.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Ostrý F-Type pro letošní Goodwood si říká Project 7. Nechce jen naznačovat věci příští, je i pojítkem se závodní minulostí.
Už letos na jaře se spekulovalo o tom, že Jaguar letos v Goodwoodu představí ostřejší F-Type s výkonem až 600 koní, který bude naznačovat budoucí verze GT nebo R. Že nešlo o úplně planou spekulaci naznačilo avízo samotného Jaguaru uvolněné před pár dny, které hovořilo o zvláštním konceptu F-Typu, neprozdailo ale přesně, o co se bude jednat. Teď už to víme - studie si říká Project 7 a chce zabít hned několik much jednou ranou.
Jaguar se totiž aktuálně nachází s jedním autem na dvou zdvižích (pokud přijmete za svou automobilovou analogii rčení o jednom zadku a dvou židlích...), když se na jednu stranu snaží odpoutat od své image značky pro starší a pokročilé, zároveň se ale snaží tradiční klientelu neztratil. Je jistě složitým úkolem dodávat automobilovým novinkám jako je právě model F-Type mladický esprit a přitom zákazníkům jasně říkat: tohle je Jaguar, jak ho znáte.
Jak moc se tenhle úkol daří značce plnit, posoudíte jistě nejlépe sami, právě Project 7 je dalším projevem podobných snah. Na jednu stranu se totiž vyšším výkonem a vůbec ostřejším laděním snaží zalíbit těm, kteří touží po ještě vyhraněnějším sportovním autě, na druhou stranu se snaží ve stejném balení připomínat slavnou historii automobilky. Svým vizuálním pojetím totiž jasně odkazuje na závodní D-Type, který v letech 1955 až 1957 vládl Le Mans (na některých snímcích je k vidění) a ani označení Project 7 není náhodné. Hádejte, kolikrát „Jag” vyhrál tuto slavnou čtyřiadvacetihodinovku? Pokud říkáte sedmkrát, je to tentokrát bez odměny, ale máte pravdu.
Auto se přitom od originálu (míníme novodobý F-Type) vlastně až tak neliší. Transformací v Project 7 zcela přišel o plátěnou střechu a mechanismus s ní spojený, vysloužil si kratší a více skloněné čelní sklo a upravené zadní části karoserii, které, jak se na speedster sluší, přímo navazují na opěrku hlavy řidiče a uzavírají pseudoaerodynamický tvar vrchní části vozu. Jsou tu ale i další odlišné detaily - asi jste nepřehlédli specifické zbarvení karoserie či četné karbonové doplňky, zajímavější jsou ale zřejmě viditelnější záležitosti jako mohutnější potvory pro přívod chladícího vzduchu v předním nárazníku, větší zadní difuzor a pevné přítlačné křídlo. Dílo pak uzavírají černá, 20" kola a menší vnější zpětná zrcátka.
Svéráznější je interiér, který na první pohled též nevypadá bůhvíjak odlišně, hned na ten druhý ale zaujme chybějícím sedadlem spolujezdce. Tohle je zkrátka auto pro jednoho a na místo „mitfáry” se může posadit leda řidičova přilba - pro ní je tam k dispozici speciální úchyt. I méně viditelné prvky jsou ale zajímavé. Řidičovo sedadlo je totiž posunuto o 3 cm blíže k zemi a lépe by se mu mělo pracovat také s jinak pojatými „pádly” pro manuální volbu stupňů jinak standardní osmistupňové samočinné převodovky. Drobnosti ve změně volby materiálů pro čalounění nebo obložení palubní desky vem čert, na ty podobné auto nejezdí.
Co jej naopak žene vpřed, je upravený motor. Ke zvýšení výkonu na původně spekulovaných 600 koní sice nedošlo, 55 koníků navíc si ale osmiválcový, kompresorem přeplňovaný pětilitr vysloužil, a tak nyní posílá na kola plných 550 koní. Akcelerace na stovku se tak zlepšila na 4,1 sekundy, maximální rychlost zůstává elektronicky omezena číslovkou 186 mph alias 300 km/h. To je trochu škoda, u jedinečného auta pro pobavení řidiče publika (šéfdesignér Jaguaru Ian Callum dokonce říká: „Tohle auto má jediný účel - být řízeno rychle a dělat řidiči pomyšlení.”) nám omezovač rychlosti nějak nejde pod vousy.
Jak už Jaguar sliboval od začátku, Project 7 je studie, které vznikne přesně jeden kus. Ukáže se na Goodwoodské trati s Mikem Crossem za volantem, do budoucna by ale mělo inspirovat přinejmenším jednu verzi - GT nebo R s výkonem patrně kolem 550 koní, odlehčenou stavbou a méně kompromisně naladěným podvozkem. To se ale teprve uvidí, Project 7 si můžete prohlédnout hned...
Project 7 je jednomístním speedsterem pro zábavu. Bohužel zatím jen lidí z Jaguaru...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva