Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron

Nový německo-britský supersport se na Festivalu rychlosti ukázal ve finálním provedení. Do vínku dostal 525 koní, 960 kilo a převodovku z Porsche.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron

15.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový německo-britský supersport se na Festivalu rychlosti ukázal ve finálním provedení. Do vínku dostal 525 koní, 960 kilo a převodovku z Porsche.

Nových sporťáků jsme tu v poslední době měli více než dost. Za řadou z nich (Lykan Hypersport, VÜHL 05, Ron RXX, Korres Project 4, Bucci Special nebo Donto P1) přitom stojí zcela neznámé značky, jejichž sídlo neleží zrovna v Itálii, Německu, Velké Británii nebo Spojených státech. Tedy v zemích, které jsou jinak se sportovními vozy spojeny. Německo-britský Sin R1, který se o uplynulém víkendu představil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, na rozdíl od svých potenciálních soupeřů o peněženku zákazníka alespoň částečné kořeny ve dvou zmíněných státech má. Jinak je však stejně jako oni naprostým nováčkem.

Za jeho výrobou stojí společnost Sin Cars GmbH z Mnichova, která na projektu spolupracovala s britskou společností ProFormance Metals. Ta má přitom na svědomí odlehčené šasí, které je spřaženo s karbonovou schránkou pro dvojici cestujících. Díky hojnému využití uhlíkových vláken také na karoserii by tedy neměla překvapit hmotnost 960 kg, která je mezi přední a zadní nápravu rozložena v poměru 40:60.

Za sedadly německo-britského „Hříchu“ pak leží 6,2litrový osmiválec LS3 z americké Corvette, jehož výkon 525 koní posílá na zadní 19palcová kola šestistupňový manuál z Porsche GT2. Poměr výkonu a hmotnosti tak činí 1,8 kg na koně, což podle výrobce stačí na zrychlení z klidu na stovku za 2,5 s. Sin R1 by tak alespoň zpočátku měl držet krok i s Bugatti Veyron, v rámci nejvyšší rychlosti ale má končit někde za metou 320 km/h.

O bezpečné zastavení se starají brzdy AP Racing s 362milimetrovými kotouči a závodními třmeny vpředu i vzadu, zatímco přítlak až 250 kg obstarává zadní stavitelné křídlo. Uvnitř pak nový sporťák nabízí dvě karbonové skořepiny a vyjímatelný volant, jimž má asistovat jen jednoduchý digitální displej.

Prodej německo-britské novinky má začít ještě letos, prozatím se ale počítá jen s okruhovým provedením. Výroba silniční verze by ovšem měla následovat, přičemž více komfortních a bezpečnostních prvků navýší hmotnost na 1 200 kg. Cena momentálně není k dispozici ani pro jeden model.


Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 1 - Sin R1 Goodwood 00Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 2 - Sin R1 Goodwood 01Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 3 - Sin R1 Goodwood 02Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 4 - Sin R1 Goodwood 03Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 5 - Sin R1 Goodwood 04Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 6 - Sin R1 Goodwood 05Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 7 - Sin R1 Goodwood 06Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 8 - Sin R1 Goodwood 07Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 9 - Sin R1 Goodwood 08Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 10 - Sin R1 Goodwood 09Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 11 - Sin R1 Goodwood 10Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 12 - Sin R1 Goodwood 11Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 13 - Sin R1 Goodwood 12Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 14 - Sin R1 Goodwood 13Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 15 - Sin R1 Goodwood 14Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 16 - Sin R1 Goodwood 15Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 17 - Sin R1 Goodwood 16Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 18 - Sin R1 Goodwood 17Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 19 - Sin R1 Goodwood 18Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 20 - Sin R1 Goodwood 19Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 21 - Sin R1 Goodwood 20Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 22 - Sin R1 Goodwood 21Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 23 - Sin R1 Goodwood 22Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 24 - Sin R1 Goodwood 23Sin R1 2013: s osmiválcem z Corvette je na stovce stejně rychle jako Veyron - 25 - Sin R1 Goodwood 24
Sin R1 je novým německo-britským sporťákem. Prozatím je ale jeho 525 koní určeno jen pro závodní dráhy

Zdroje: Sin Cars, Autoblog.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.