Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auto roku 1988 si můžete i dnes koupit ve stavu nového vozu, naprosto výjimečný kus není ani drahý
21.9.2024 | Petr Miler
V Česku bylo tohle auto tak populární, že jste ho svého času mohli spatřit na každém rohu, dnes jej sotvakdy uvidíte v jakémkoli, natož pak podobném stavu. Je to stroj času svého druhu, na který vám stačí polovina ceny nicotné nové Fabie.
Co jste dělali v roce 1988? Spousta z vás zřejmě ještě ani neexistovala, já jsem měl tu čest být a v automobilovém smyslu sledoval převážně ulice plné škodovek typu 742. Když někdo přivezl nový Favorit nebo Ladu, byl to pomalu zázrak. A nové Fiaty nebo Fordy z Tuzexu byly tehdy jen pro vyvolené - soused musel na závěr své kariéry se svolením „strany” hrát v NHL, aby si mohl pořídit Ford Sierra. Na parkovišti plném aut zpoza železné opony zářil víc než tehdy pořád ještě blyštivá sedmička v listopadovém kalendáři.
Peugeot tou dobou pouštěl do prodeje model 405 a byla to velká sláva. Automobilka s ním uchvátila vítězství v anketě Auto roku a na rozdíl od mnoha jiných případů tím nalajnovala cestu k obchodními úspěchu, na který už vlastně nikdy pořádně nenavázala. Ještě model 406 šlo označit za úspěšný, 407 už ale byla spíše z nouze ctnost a pozdější 508 už se na silnicích pomalu ani nevidí. Bude ještě nějaký další? Skoro si o tom dovolíme pochybovat, současná 408 se sice jmenuje podobně, je to ale crossover.
Na čtyřistapětku tak mnozí vzpomínají se slzou oku, zejména v České republice 90. let to bylo jedno z velmi oblíbených ojetých aut, která se ve velkém tahala ze západních zemí. Plné bazary jich byly ještě dlouho poté, vidět dnes zachovalou 405 v prodeji je ale velkou raritou. Přesto je stále k mání jeden vůz, který se dneška dožil ve skoro muzejním stavu.
Jde o verzi 405 SR z roku 1991, tedy docela obyčejné provedení se 110koňovým benzinovým motorem 1,9 a manuální převodovkou. Co jej činí zcela neobyčejným, je jeho stav a historie. Jen dva majitelé po 33 let existence auto převážně garážovali, díky čemuž se vůz dneška dožil s nájezdem pouhých 62 tisíc km. A Nizozemci z Fabrieksnieuw jej dali „do pucu” takovým způsobem, že působí jako dodnes nové.
Podívejte se na cokoli a neuvidíte ani smítko špíny, ani trochu poškození. Lak i interiér vypadají perfektně, to samé technické části. Vše působí dojmem, že auto včera - nikoli v březnu 1991 - sjelo z výrobní linky. Jak už padlo, na tachometru je velmi skromných 62 tisíc km (tedy ani ne 2 tisíc km najeté za rok), skoro se ale nechce věřit, že je jich tak moc. Je to prostě skoro nové auto z roku 1991. Pozoruhodná věc, jaká se v prodeji nevidí.
Podobné kousky bývají drahé, i když jsou vlastně obyčejné, tento je k dispozici za velmi rozumné peníze. 6 950 euro, tedy asi 174 tisíc Kč, je na původní 405 pochopitelně dost, ale na tuhle 405? Je to relikvie, vzácnost, v podstatě už veterán, zánovní auto střední třídy s technikou, která by dávno neprošla sítem regulací. A přesto stojí míň než polovinu ceny nové Fabie se skoro ničím pod kapotou i v interiéru. Však si představte, že s tímto strojem vyrazíte zítra na Václavák. To abyste se skoro báli, jestli od vás někdo po chvíli nebude chtít koupit bony...



















Je libo prakticky nové Auto roku 1988 v roce 2024? Není problém. A ani se moc „neprohnete”, cena 174 tisíc Kč představuje peníze, které si může dovolit vydat za auto kdekdo. Stačí chtít. Foto: Fabrieksnieuw, publikováno se souhlasem
Zdroj: Fabrieksnieuw@Autowereld
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Společný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 4 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva