Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automatické brzdy snižují počet nehod, říká Euro NCAP. Testy to nepotvrzují
14.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
NCAP hodnotí hvězdami přítomnost automatických brzd v autech. Prý počet nárazů zezadu snižují o 38 % a měly by být povinné. Praxe ukazuje něco jiného.
Systémy automatického nouzového brzdění v nízkých rychlostech jsou velmi efektivní ve snižování počtu dopravních nehod, kdy jedno auto narazí do druhého zezadu. Tvrdí to čerstvě publikovaná studie, kterou zadala organizace Euro NCAP v součinnosti s ANCAP, verzi této organizace v Australasii. Tyto systémy údajně pomáhají snížit počet dopravních nehod, pramenících z nedobrždění za jiným autem, o 38 %.
Autonomní brzdění je podle zprávy slibný prostředek pro snížení počtu dopravních nehod, kdy jedno auto nedobrzdí a zezadu narazí do druhého, a to i když je omezeno rychlostí 30 nebo 50 km/h. Údajně nejsou vidět rozdíly mezi výsledky pro rychlosti pod 60 km/h a nad 60 km/h, což není překvapivé, pokud jsou zkoumané systémy omezeny rychlostí 50 km/h.
Překvapivé ale je už samotný výsledek této studie. Teprve předevčírem jste si i u nás mohli přečíst o výsledcích jiného pokusu, testujícího takovéto systémy oproti figuríně nepozorného chodce. Výsledky byly skutečně tristní, chodce srazila všechna auta od různých výrobců až na Subaru Outback - to jediné ze šesti testovaných aut bylo schopno zastavit včas. Jistě, je to trochu jiná disciplína, ale princip je stejný.
A není to jediný pokus na tohle téma, britský Fifth Gear už před téměř dvěma lety publikoval video, na kterém bylo vidět, že některé systémy nemusí fungovat tak, jak by měly. Výsledky této nové studie, publikované organizací Euro NCAP, bychom tedy měli brát s rezervou. Anebo možná jako svědectví, že úředníci žijí v jiném světě, který si vysnili a který pro realitu neplatí.
O něčem takovém svědčí také komentář Michiela van Ratingena, člena vedení Euro NCAP. „Tyto závěry silně podporují naše rozhodnutí udělat z automatického brzdění klíčový prvek hodnocení nových aut,” uvedl na adresu nové studie. Ovšem, hodnotit tyto systémy je dobrý nápad, nicméně není možno hvězdičky přidávat, když už tyto systémy jsou na palubě, jak se to děje nyní. Také by se patřilo ozkoušet jejich funkčnost, třeba podobně, jako to udělal Fifth Gear.


Automatické brzdění funguje, říká Euro NCAP
Podle Fifth Gearu to ale tak být úplně nemusí
Nedávný test ukázal, jak to je s automatickým brzděním před chodci
Zdroj: Euro NCAP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 4 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 2 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 3 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 4 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 5 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.16. 13:13 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan