Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilka, která i v ČR prodávala velmi levné, sportovně vyhlížející sedany, zkrachovala
1.12.2020 | Petr Miler
Její auta mohla vypadat jako stvořená pro těžké časy, neboť za málo peněz nabízela slušnou porci muziky. Jenže lidé jim nakonec ukázali palec dolů.
Psal se rok 2018 a v České republice se zničehonic objevily sportovně vyhlížející kompaktní sedany prodávané za ceny okolo 270 tisíc Kč. Vozy u nás neznámého vzhledu značky pochopitelně vzbudily rozruch, a tak jsme o nich tehdy zjistili, co se jen dalo. Šlo o modely francouzské automobilky MPM zvané PS 160, v podstatě přejmenované a částečně upravené TagAZy Aquila, které se dříve vyráběly v Rusku pod taktovkou kontroverzního podnikatele Michaila Paramonova.
Francouzskou automobilku vzal (možná skutečně, možná jen na oko) pod svá křídla jeho syn, který se s MPM snažil prorazit, kde to jen šlo, nakonec i u nás. Jak moc velký prodejní úspěch tyto v Česku slavily, nevíme, pár se jich ale jistě prodalo, neboť čas od času je některý k vidění v bazaru. Rozhodně to ale nebylo dost aut na to, aby zde značka působila jakkoli delší čas, neboť už v roce 2019 se za jejím českým zastoupením zavřela voda.
Za MPM jako takovým ale nikoli, aspoň ne v tu chvíli. Jeho vůz, později přejmenovaný na Erelis, se dokonce objevil v Top Gearu, měl dostat stylovější verzi a letos se hovořilo o novém elektrickém provedení. Nic z toho už se ale nestane, neboť automobilka MPM vyhlásila bankrot s cílem všechna aktiva společnosti zlikvidovat.
Tisková zpráva firmy říká, že poslední dva roky její existence pro ní byla cesta peklem, která nakonec nemá dobrého konce. Vývoj zmíněného elektrického modelu byl prý dokončen z 95 % a daleko byl i vývoj MPV Vultur. Dění v letošním roce ale její situaci dále zkomplikovalo, přičemž francouzská vláda ji odmítla poskytnout jakoukoli pomoc. Vzhledem k množícím se nespláceným závazkům pak nezbylo než přikročit k výše zmíněnému.
Tiskový mluvčí MPM Guillaume de Berry dále uvádí, že všechna dříve objednaná auta budou dodána a firma má k dispozici i spoustu náhradních dílů. Ty budou spolu s dalšími aktivy společnosti rozprodána v březnu 2021, kdy proběhne její faktická likvidace.
Jde o smutný konec jednoho komplikovaného příběhu, který se ale tak trochu dal očekávat. Vyrábět v dnešním světě malosériově dostupná auta pro masy se zdá být nemožné a pokud se to možným stane, pak je výsledný produkt kvalitativně natolik vzdálen současným standardům, že to ani nízká cena neomluví. Přesně to byl i případ MPM a jeho PS 160 resp. Erelisu. Pokud někdo v Česku jeden z nich vlastní, možná bude dobré si jej nechat. Někdy v budoucnu by se z něj mohl stát ceněný sběratelský kousek, tedy alespoň na poměry jedněch z nejlevnějších aut svého druhu.































Takto jsme MPM PS 160 svého času nafotili na v Česku, byla zvláštně napůl skladována, napůl nabízena v oploceném prostoru nedaleko Českých Budějovic. Kolik se jich tu prodalo, nevíme, úspěch z toho ale nakonec nebyl. A úspěchem neskončilo ani působení MPM jako takového. Foto: Walter Kraft, Autoforum.cz
Zdroj: MPM
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nejnovější články
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před hodinou
Ford začal předělávat své showroomy na něco, co vypadá spíš jako jídelny Ikey, lidé tak asi mají zapomenout na mizérii jeho aut
před 3 hodinami
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 4 hodinami
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 5 hodinami
Hondě nezbylo než kapitulovat. Po 30 letech začala vyvíjet nový šestiválcový motor, ač si přála něco úplně jiného
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
