Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW 316i E30 s 4,0 V8: dokonale skrytá zbraň může být vaše
3.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kombinace malého a lehkého kupé s velkým a silným motorem je lákavá ze spousty důvodů. A není jen ke koukání, můžete si jej i koupit.
Nad pořízením BMW řady 3 generace E30 přemýšlel snad každý petrolhead, nejen fanoušek mnichovské automobilky. Najít ale kousek v dobrém stavu, ideálně kupé a s šestiválcem, není nic snadného. A pokud máte radši V8, musíte se poohlédnout jinde. Tedy, většinou - tento stroj, který na první pohled vypadá jako krásně zachovalá 316i E30, v sobě ukrývá motor M60B40.
Tento čtyřlitrový osmiválec se montoval mezi léty 1992 a 1996 do BMW řad 5, 7 a 8, označených 40i, nabízí 286 koní v 5 800 otáčkách a 400 Nm ve 4 500 ot/min a už z výroby měl kovanou klikovou hřídel. Není to zrovna malý motor, pod kapotou řady 3 E30 se ale vešel. A tak vznikl téměř dokonalý sleeper, tedy spáč, auto, které je velmi silné, ale vypadá na pravý opak.
Nápad na tuto konverzi přišel, když se k majiteli dostalo BMW 540i E38 Touring, které mělo tento motor. Tohle bylo v dobrém stavu, ale plechy karoserie nikoliv, „a kombík jsem stejně nikdy nechtěl,” říká majitel. Tak se začal pídit po E30, do kterého by osmiválec namontoval. A našel tohle béžové kupé.
Pustil se tedy do práce a vloni v září dostal pro tento stroj požehnání od TÜV, německé obdoby našich STK. Osmiválcových E30 není prý úplně málo, ale většina z nich je jen na show, což není případ tohoto stroje - ten je určen skutečně k ježdění. A nejen navenek, ale i zevnitř na něm vážně nepoznáte, že pod kapotou není šestnáctistovka - i označení na víku zavazadelníku zůstalo.
Změn je ovšem spousta, nikoliv pouze motor a převodovka - je tu například kardanová hřídel z 325tds E36, posilovač řízení ze stejné generace, chladič z 535i E28, brzdový systém z onoho 540i a výfuk je kombinací svodů z osmiválců v řadě 5 E39, katalyzátorů a středových tlumičů z M3 E36 a koncového tlumiče od AC Schnitzeru také pro M3 E36. A koncovky, z nichž jedna je vidět a druhá nikoliv, jsou vlastní výroba.
Kola mají 15 palců v průměru a jsou obuta do pneumatik Yokohama S-drive, které byly zvoleny, protože v daném rozměru údajně jako jediné nabízejí rychlostní index W, tedy do 270 km/h. To také říká, jakých rychlostí je toto kupé schopno, i když přesné číslo bohužel neznáme. Víme ale, že průměrná spotřeba paliva je prý 11,3 litru na 100 km.
Ne že by se jí majitel nějak chlubil, to jsme se dozvěděli z inzerátu - tato konkrétní osmiválcová E30 je totiž právě na prodej, a to za 12 500 Eur, tedy necelých 340 tisíc korun. Pokud se tedy sháníte po co nejlépe udržované E30 a osmiválec vás neurazí, tohle by mohla být více než dobrá volba.
V8 v řadě 3 E30 je velmi zajímavý nápad
Zdroj: e30.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch