Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji
3.8.2018 | Petr Prokopec
Už skoro třicet mnichovských aut shořelo v letošním roce jen v Koreji, z toho třetina v červenci. V čem je problém, zatím nikdo nedokáže říci.
BMW prodává své vozy ve více než 140 zemích světa. Pouze jedna z nich však aktuálně hlásí velké problémy se samovznícením, a tou je Jižní Korea. Dle zpráv tamních médií jen během července vzplálo jedenáct aut, od počátku roku pak jde již o osmadvacet naftových exemplářů. Nejohroženější jsou majitelé BMW 520d, které shořelo ve dvaceti případech. Ve všech případech přitom šlo o vozy vyrobené před rokem 2017.
Zatím se neví, co tyto incidenty způsobuje. Jedním u podezřelých je modul recirkulace výfukových plynů EGR. Ptáte se, proč by tento prvek montovaný do úplně všech aut,měl zlobit jen v Koreji? Příčinou mohou být tamní přísné emisní limity, kvůli nimž musela být část modulu zachytávající emise NOx zvětšena. To s sebou mělo přinést vyšší teploty a vyšší tlak, stejně jako zvýšené riziko prasknutí.
Je to zatím jen jedna z teorií, ale dává smysl. Při poruchách tohoto systému pak dochází k úniku plynů, chladiv a zbytků paliva do motorového prostoru, což riziko samovznícení zvyšuje. Automobiloví technici s tímto vysvětlením nicméně příliš nesouhlasí. Podotýkají, že s emisními regulemi se musí vypořádat i ostatní výrobci, ti ale nic hasit nemusí. Kromě toho, EGR je navrženo tak, aby zvládlo až 400 stupňů Celsia. Zvýšené teplo tedy příčinou být nemá.
Nicméně i další teorie souvisí s modulem EGR, stejně jako s oněmi přísnějšími emisními limity. Právě kvůli jejich splnění má BMW do vozů určených pro korejský trh montovat o trochu jiné komponenty, které navíc mají pocházet přímo od korejského subdodavatele. Mohlo tedy dojít na snížení standardů kvality, což následně vedlo k sérii katastrof.
Vše ale berte jen jako spekulace, ač fundované. Oficiálně zatím nebylo nic oznámeno, přestože jde vlastně o poměrně dlouhodobou záležitost. První problémy se samovznícením totiž přišly již v roce 2015. Poté bylo pár měsíců ticho po pěšině, loni v prosinci se ale závada začala ve velkém objevovat znovu. Nově se přitom kromě pětky dotýká i řad 3, 4 a 7.
Automobilka tak momentálně v Koreji do servisů svolává přes 100 tisíc aut, jimž hodlá vyměnit celý modul EGR. Akce je sice dobrovolná, nicméně s ohledem na vysoké riziko požáru se jí nejspíše zúčastní většina majitelů. Mnozí kromě toho BMW žalují u soudu, neboť se bojí mnichovské diesely řídit. A to nikoliv jen kvůli vlastnímu ohrožení, ale i kvůli opovržení veřejnosti. Pro mnichovskou značku se tak rýsuje nemalý problém - bez ohledu na příčinu za vše jistě může jeho konstrukční chyba.






Vozy BMW osazené dvoulitrovým turbodieselem jsou v Koreji extrémně náchylné k samovznícení. Dle všeho by za tím měl stát vadný modul EGR
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 5 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 7 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 8 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 10 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
