Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M3 E90 s kompresorem a 585 koňmi je ostrý bijec ve smokingu
29.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Jakékoli BMW M3 je lákavé. Sedan generace E90 s čtyřlitrovou V8, kompresorem a nepříliš nápadným hávem je ale ještě lákavější.
Ani nemusíte být automobilovým nadšencem, abyste občas zatoužili po starším BMW M3. Spoustě lidí učarovaly atmosférické šestiválce, ale chtějí-li něco novějšího, V8 v sedanu E90 a spřízněných verzích je také perfektní volba. A pokud vám nestačí sériových 420 koní a 400 Nm, můžete rovnou hledat auta s přeplňováním. Připravit se turbodmychadlem o skvělé reakce na plyn by ale byla škoda, proto někteří volí radši kompresory. A to je případ i vozu, který máme dnes před sebou.
Původně to je čtyřdveřová M3 z roku 2008 s atmosférickou V8 a manuálním šestikvaltem. První majitel na sobě nešetřil, výbavy je tu skutečně spousta, jen kombinace černého laku a černé kůže se někomu může zdát krapet nudná. Současný majitel tohle auto koupil v roce 2012 a ve spolupráci s European Auto Source v kalifornském Anaheimu se pustil do úprav.
Jejich středem je kompresor VT2-585 s kapalinovým mezichladičem od firmy ESS Tuning. Číslo 585 značí výkon, který má motor po úpravách dávat „na klice” a pravděpodobně ho dává. Máme totiž i číslo z měření výkonu na brzdě a výsledek činí 538 koní na kolech. Kromě nadopovaného motoru má auto odpružení KW V3, brzdy od StopTechu s šestipístky a 380mm kotouči vpředu a čtyřpístky a 355mm kotouči vzadu, nástavec víka zavazadelníku ve stylu M3 GTS pro lepší přítlak, přední nárazník s větším lízátkem a kapotu s větší boulí.
Jinak vypadá exteriér velmi blízko sériovému stavu a lákavý je nakonec i tím. Toto není neurvalý bijec, který by křičel, jak je silný - je to distingvovaný gentleman, který také umí rozdávat rány. Kola pocházejí z katalogu BMW, jsou to příplatkové kousky z paketu Competition; mají 19 palců v průměru a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli. Výfuk je sériový, alespoň v současném stavu. Na videu z brzdy níže původní výfuk není, ale později byl nainstalován zpátky kvůli tiššímu továrnímu zvuku - i ten je zajímavý až až.
Úpravy kabiny jsou v podstatě nulové, až na zkrácené dráhy řazení a displej místo jednoho ze středových výdechů ventilace, který se váže k přeplňování. Výbavy tu je skutečně spousta, např. střešní okno, vyhřívané sedačky s pamětí, navigace s příjmem satelitního rádia nebo xenonové světlomety, abychom vyjmenovali jen pár příkladů.
Auto vám ukazujeme, protože se nám prostě líbí, tak dobře zdokumentováno ale bylo proto, že je aktuálně na prodej v aukci. Bohužel v Kalifornii, takže nečekáme, že by si ho někdo chtěl nechat dovézt do Evropy, je to spíše inspirace pro to, co byste si mohli stvořit sami. Máme tu ostatně dost vlastních M3 E90, u kterých nebudete muset luštit teplotu klimatizace ve Fahrenheitech. Tohle je ale opravdu krásný exemplář, který by stálo za to mít v garáži, má najeto asi 61 tisíc kilometrů aukci a aktuální cena je něco přes 25 tisíc dolarů, tj. cca 607 tisíc korun. To není mnoho, pokud tedy během zbytku aukce nevyšplhá ještě výše...











































Tohle BMW M3 má 538 koní a manuál
Zdroj: Bring a Trailer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 2 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 5 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
