Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M4 má svůj čas z Nordschleife, hodnota 7:52 neohromí
13.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V recenzi M4 jsme zmínili, že ji ještě čeká test v Zeleném pekle. BMW ho má za sebou, čas ale očekávání nesplňuje. Vůz měl být rychlejší.
V nedávném testu nového BMW M3, respektive kupé M4 jsme naznačovali, že jde o plnohodnotné nositele legendárního písmena vyhlášené mnichovské divize. Zároveň jste ale mezi řádky mohli vyčíst, že už je to zase o fous více GT než sportovní vůz a to se nyní potvrzuje do puntíku. Není pravdou, že by novinka nebyla rychlá, chraň bůh, ovšem sliby o atakování osmiminutové mety na Severní smyčce Nürburgringu musely nechat každého jen trochu znalejšího zcela chladným. Očekávání byla neúměrně větší.
Čekali jsme od ní docela hodně, neboť právě z „NS” pocházely všechny fotografie testovacích prototypů včetně videí s továrními piloty DTM za jejich volanty. BMW vlastní časy obvykle nezveřejňuje, oficiálně se ale pochlubilo výsledkem na Nordschleife ostříleného Horsta von Saurmy z německého magazínu Sport auto, aby si už nemusela motoristická veřejnost déle okusovat nehty. Výsledek? Novinka je na Ringu bez debat rychlejší než její předchůdce - ještě aby nebyla.
Ovšem ani dvouspojková převodovka, ani příplatkové karbonové brzdy a lepivé obutí Michelin Pilot Super Sport nestačily na lepší výkon než je 7 minut 52 sekund. Tápete-li, zda by se to dalo považovat za dobré, prozradíme, že ano - je to čas o 13 sekund lepší než u předchozí M3, o 7 sekund rychlejší než u Audi RS5, ale také o osm vteřin pomalejší než v porovnání s posledním Porsche 911 Carrera S. Ano, na jednu stranu lze tvrdit, že takový výkon není vůbec zlý, jenomže na pozadí časů předchozích GTS a CSL i ve srovnání s tím, kam se za poslední roky posunula auta o několik kategorií nižší, nám slina od pusy nepadá. Nová em-čtyřka je dvě sekundy pomalejší než o 11 let starší kolega E46 CSL a také o čtyři pomalejší než GTS. Jistě - jsou to speciální traťově orientované edice, ale i tak z toho odvaření být nemůžeme.
Limitem mohl být samozřejmě pilot, nebo aktuální podmínky na trati, ovšem všechny zmíněné časy zajel Saurma, což je hlavní berná mince, od které nelze odhlížet. Od M4 se prostě čekalo víc. I kdyby se posnažila samotná automobilka a pokusila se tento čas překonat (nedá se to očekávat), velké rozdíly se očekávat nedají, už tohle tedy na docela objektivní hodnocení zcela stačí. Můžeme ještě dodat informaci, jak si novinka vedla v jiných disciplínách. Zrychlení na stokilometrovou rychlost zvládla za 4,2 sekundy (o desetinku pomaleji než uvádí výrobce) a dvoustovku z klidu atakovala dle měření za 13,7 s. Působivé hodnoty akcelerace ale výkon z Ringu znovu spíše sráží - je z nich patrné, že M4 je rychlá hlavně v přímce.
Srovnání s konkurenty a předchůdcem se nakonec nevyhnula ani na okruhu v Hockenheimu, kde překonala velkou em-pětku o šest desetin sekundy a svého předchůdce o výraznějších jeden a půl sekundy. Zajímavější je srovnání s 1 M Coupé, které z tohoto souboje odchází s mankem 1,3 vteřiny, nebo s Mercedesem C 63 AMG Coupé, jenž byl o osm desetin pomalejší. Naměřené maximální boční přetížení v jedné s tamních zatáček s hodnotou 1,3 G ale docela bere dech. Komplexní prověrka na Nordschleife ale M4 nechává za očekáváními - na záda ji bude dýchat i Leon Cupra se skoro třetinovou cenovkou...

Čas BMW M4 na Severní smyčce je pro nás trochu zklamáním. I když je o 13 sekund rychlejší než předchozí M3 E92, na slabší Porsche 911 Carerra S 991 stále ztrácí výrazných osm vteřin
Zdroje: BMW, Sportauto přes Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejnovější články
Jaguar potichu dál vyrábí a prodává spalovací auta, dokonce je teď se slevami až 52 procent nabízí za ceny levných škodovek
před hodinou
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 3 hodinami
Nový Mercedes GLC v úplném základu je předražená bída vážící přes 2,5 tuny, kdo má toto kupovat?
před 4 hodinami
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
