Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW mění vedení. Generální ředitel končí, příchází nový šéf vývoje
10.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novým generálním ředitelem BMW se stane Harald Krüger, šéfem vývoje bude Klaus Fröhlich. Místo předsedy dozorčí rady bere Norbert Reithofer.
Volkswagen není jediná německá automobilka, která v řadách svého vedení provádí změny. Jak jsme psali včera, na místo vedoucího osobních vozů tam míří Herbert Diess z BMW. Mnichov na to reaguje a Herberta Diesse nahradí na postu šéfa vývoje 54letý Klaus Fröhlich, a to s okamžitou platností. Fröhich je u BMW od roku 1987 a dosud byl odpovědný za modelové řady nižší střední a střední třídy.
BMW bude měnit i generálního ředitele. V současnosti automobilku vede Dr. Norbert Reithofer, kterého na konci každoročního setkání vedení v květnu nahradí 49letý Harald Krüger. Ten je u BMW od roku 1992 a od roku 2008 je členem představenstva společnosti. 58letého Reithofera, pracujícího u BMW od roku 1987 a od roku 2006 držícího post generálního ředitele, místo toho čeká pozice předsedy dozorčí rady.
Tu v současnosti vede 71letý prof. Joachim Milberg, který Reithoferovi místo uvolní. Od BMW však neodejde, i když jeho nová pozice bude spíše čestná - bude zodpovědný za korporátní společenskou odpovědnost a charitativní aktivity. Automobilka BMW hovoří o těchto velkých změnách ve svém vedení jako o generační obměně, spíše bychom ale řekli, že je strhl neočekávaný odchod Diesse k Volkswagenu.
„Automobilový průmysl prochází zásadním posunem. Pokud chcete hrát aktivní roli v tvarování mobility zítřka, musíte hledat řešení budoucích problémů. BMW si chce zachovat vedoucí roli v prémiovém segmentu a proto musíme vložit odpovědnost do rukou další generace ve správný čas,” vysvětlil prof. Milberg po včerejším zasedání dozorčí rady v Mnichově.
Takto velké změny pravděpodobně nebyly podníceny jen odchodem Herberta Diesse ke konkurenci - BMW je zřejmě v nějaké míře plánovalo delší dobu a odchod šéfa vývoje je pouze urychlil či lehce pozměnil. Jakým směrem se bude automobilka ubírat s novým vedením, se zatím necháme překvapit. Příliš velké změny oproti současnému směřování však neočekávejme.




Zleva Klaus Fröhlich, Harald Krüger, Norbert Reithofer a Joachim Milberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
Němci srovnali spolehlivost luxusních domácích cesťáků Audi, BMW a Mercedesu, našli jasného poraženého
včeraVW bere svým autům poslední zbytky identity, tato novinka by mohla být skoro čímkoli v nabídce kohokoli
včera„Bugatti pro chudé” by podle experta mohlo být na nejnáročnějším okruhu světa ještě o 10 sekund rychlejší, to by teprve bylo něco
včeraNěkdo to říct musel: Stesky nad cly jsou přehnané, radši se ptejte, jestli vaše auta za něco stojí, dráždí šéf BMW
včeraAutomobilka chtěla testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázala pravý opak
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva