Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW mění vedení. Generální ředitel končí, příchází nový šéf vývoje
10.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novým generálním ředitelem BMW se stane Harald Krüger, šéfem vývoje bude Klaus Fröhlich. Místo předsedy dozorčí rady bere Norbert Reithofer.
Volkswagen není jediná německá automobilka, která v řadách svého vedení provádí změny. Jak jsme psali včera, na místo vedoucího osobních vozů tam míří Herbert Diess z BMW. Mnichov na to reaguje a Herberta Diesse nahradí na postu šéfa vývoje 54letý Klaus Fröhlich, a to s okamžitou platností. Fröhich je u BMW od roku 1987 a dosud byl odpovědný za modelové řady nižší střední a střední třídy.
BMW bude měnit i generálního ředitele. V současnosti automobilku vede Dr. Norbert Reithofer, kterého na konci každoročního setkání vedení v květnu nahradí 49letý Harald Krüger. Ten je u BMW od roku 1992 a od roku 2008 je členem představenstva společnosti. 58letého Reithofera, pracujícího u BMW od roku 1987 a od roku 2006 držícího post generálního ředitele, místo toho čeká pozice předsedy dozorčí rady.
Tu v současnosti vede 71letý prof. Joachim Milberg, který Reithoferovi místo uvolní. Od BMW však neodejde, i když jeho nová pozice bude spíše čestná - bude zodpovědný za korporátní společenskou odpovědnost a charitativní aktivity. Automobilka BMW hovoří o těchto velkých změnách ve svém vedení jako o generační obměně, spíše bychom ale řekli, že je strhl neočekávaný odchod Diesse k Volkswagenu.
„Automobilový průmysl prochází zásadním posunem. Pokud chcete hrát aktivní roli v tvarování mobility zítřka, musíte hledat řešení budoucích problémů. BMW si chce zachovat vedoucí roli v prémiovém segmentu a proto musíme vložit odpovědnost do rukou další generace ve správný čas,” vysvětlil prof. Milberg po včerejším zasedání dozorčí rady v Mnichově.
Takto velké změny pravděpodobně nebyly podníceny jen odchodem Herberta Diesse ke konkurenci - BMW je zřejmě v nějaké míře plánovalo delší dobu a odchod šéfa vývoje je pouze urychlil či lehce pozměnil. Jakým směrem se bude automobilka ubírat s novým vedením, se zatím necháme překvapit. Příliš velké změny oproti současnému směřování však neočekávejme.




Zleva Klaus Fröhlich, Harald Krüger, Norbert Reithofer a Joachim Milberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
včeraŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Nejčtenější články
Honda Civic v novém dorazila do Česka. Cenami vám vyrazí dech, jako BMW už nejen vypadá
3.9.2025Kombíky Volva končí bez nástupce, tento je dalším v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
3.9.2025Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025BMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
3.9.2025Další tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
3.9.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 10.03. 19:36 - M.Z.
- Politický koutek 10.03. 19:20 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 10.02. 17:20 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.02. 15:50 - řidičBOB
- Onboard videa 10.01. 21:22 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.01. 20:12 - řidičBOB
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 10.01. 15:59 - mlunovozík
- Kodování Mercedes aut. AMG Menu atd. 10.01. 14:19 - HAD87