Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá
9.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka chtěla být loni jedničkou za každou cenu, a tak dealerům vnutila co nejvíce aut. Teď její odbyt klesá skoro o 10 procent.
Americké zastoupení BMW nemá v letošním roce zrovna na růžích ustláno. Důvodem je snaha značky stát se loňským králem v prémiovém segmentu, což se povedlo jen za cenu ohromného navýšení skladových zásob dealerů. Ti nyní naznačují, že vozy typu řady 3 odpočívají v showroomech a jejich hodnota klesá každým dnem. Navíc ceny benzinu v zámoří výraznou měrou poklesly, pročež Američané nemají ani tak zájem o sedany či kupátka, ale naopak o tradiční zboží - tedy větší pick-upy a SUV.
Vzhledem k tomu, že odbyt BMW letos žije do značné míry z vloni vytvořených skladových zásob (statistiky prodejů se v USA nevytváří podle registrací koncových zákazníků jako u nás, ale podle dodávek automobilek, proto stačí sklad), poklesly letošní prodeje BMW v USA o výrazných 9,4 procenta přesto, že trh jako takový o 3,3 procenta stoupal. V důsledku této situace se králem prémiového segmentu po prvním čtvrtletí letošního roku stal v zámoří Mercedes-Benz, kterému ovšem na paty šlape Lexus. Japonskou značku ovšem tlačí vpřed opět hlavně SUV - jejich prodej narostl celkově o 9,5 procenta, prodeje modelu NX jsou meziročně o 24 procent vyšší a v případě Lexusu LX dokonce o 45 % výše.
Finanční ředitel BMW Friedrich Eichiner proto již uvedl, že automobilka se snaží upravit své produkční plány a alokovat více vyrobených SUV pro Ameriku. Nicméně tento krok nezabere jen pár týdnů, ale nejspíše bude dokončen až někdy na konci druhého letošního čtvrtletí. V čele pelotonu tedy v pololetí BMW nehledejme, pročež značka spoléhá na to druhé, kdy bude finalizováno rozšíření továrny ve Spartanburgu, která bude vyrábět na 450 000 SUV ročně.
Je přitom otázkou, nakolik daná transformace mnichovské automobilce pomůže. Šéf značky Harald Krueger totiž uvedl, že ačkoliv celkový americký trh roste, samotný prémiový segment zažil v prvním čtvrtletí vůbec poprvé po delší době propad. Dle firemních analytiků by navíc pokles měl postupně přerůst i do mainstreamu, načež má Amerika na konci roku skončit s 1,3procentním propadem.
Mimo to trápí americké zákazníky problémy energetického průmyslu, které se přenesly i do finančního sektoru, tedy logicky také na trh s prémiovými vozy. Prodeje navíc neporostou, dokud se tyto výkyvy nestabilizují. To je pro BMW opravdu špatná zpráva, zvláště pokud se potvrdí odhady analytické skupiny Group 1, podle níž má výrobce (tak jako Mercedes, Audi a řada dalších) skladové zásoby na více než 90 dní.
Podle všeho se tak dealeři snaží snižovat objednávky a místo toho zákazníkům „tlačí“ právě ony vozy na skladě. Evidentně jde však o tuhý boj, neboť prodeje řady 2, sedanu řady 3, kupé a kabrioletu řady 6 či elektromobilu i3 dramaticky poklesly. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se k celé situaci postaví automobilka, která nyní přiznává, že „čtvrté čtvrtletí loňského roku nebylo tak silné, jak jsme očekávali“.











Sedan řady 3 letos nejde v zámoří příliš na odbyt, dealeři BMW navíc mají velké skladové zásoby ještě z loňska
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 5 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 7 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 8 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 10 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
