Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW platí cenu za loňskou pozici jedničky USA. Přezásobilo dealery, teď strmě klesá
9.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka chtěla být loni jedničkou za každou cenu, a tak dealerům vnutila co nejvíce aut. Teď její odbyt klesá skoro o 10 procent.
Americké zastoupení BMW nemá v letošním roce zrovna na růžích ustláno. Důvodem je snaha značky stát se loňským králem v prémiovém segmentu, což se povedlo jen za cenu ohromného navýšení skladových zásob dealerů. Ti nyní naznačují, že vozy typu řady 3 odpočívají v showroomech a jejich hodnota klesá každým dnem. Navíc ceny benzinu v zámoří výraznou měrou poklesly, pročež Američané nemají ani tak zájem o sedany či kupátka, ale naopak o tradiční zboží - tedy větší pick-upy a SUV.
Vzhledem k tomu, že odbyt BMW letos žije do značné míry z vloni vytvořených skladových zásob (statistiky prodejů se v USA nevytváří podle registrací koncových zákazníků jako u nás, ale podle dodávek automobilek, proto stačí sklad), poklesly letošní prodeje BMW v USA o výrazných 9,4 procenta přesto, že trh jako takový o 3,3 procenta stoupal. V důsledku této situace se králem prémiového segmentu po prvním čtvrtletí letošního roku stal v zámoří Mercedes-Benz, kterému ovšem na paty šlape Lexus. Japonskou značku ovšem tlačí vpřed opět hlavně SUV - jejich prodej narostl celkově o 9,5 procenta, prodeje modelu NX jsou meziročně o 24 procent vyšší a v případě Lexusu LX dokonce o 45 % výše.
Finanční ředitel BMW Friedrich Eichiner proto již uvedl, že automobilka se snaží upravit své produkční plány a alokovat více vyrobených SUV pro Ameriku. Nicméně tento krok nezabere jen pár týdnů, ale nejspíše bude dokončen až někdy na konci druhého letošního čtvrtletí. V čele pelotonu tedy v pololetí BMW nehledejme, pročež značka spoléhá na to druhé, kdy bude finalizováno rozšíření továrny ve Spartanburgu, která bude vyrábět na 450 000 SUV ročně.
Je přitom otázkou, nakolik daná transformace mnichovské automobilce pomůže. Šéf značky Harald Krueger totiž uvedl, že ačkoliv celkový americký trh roste, samotný prémiový segment zažil v prvním čtvrtletí vůbec poprvé po delší době propad. Dle firemních analytiků by navíc pokles měl postupně přerůst i do mainstreamu, načež má Amerika na konci roku skončit s 1,3procentním propadem.
Mimo to trápí americké zákazníky problémy energetického průmyslu, které se přenesly i do finančního sektoru, tedy logicky také na trh s prémiovými vozy. Prodeje navíc neporostou, dokud se tyto výkyvy nestabilizují. To je pro BMW opravdu špatná zpráva, zvláště pokud se potvrdí odhady analytické skupiny Group 1, podle níž má výrobce (tak jako Mercedes, Audi a řada dalších) skladové zásoby na více než 90 dní.
Podle všeho se tak dealeři snaží snižovat objednávky a místo toho zákazníkům „tlačí“ právě ony vozy na skladě. Evidentně jde však o tuhý boj, neboť prodeje řady 2, sedanu řady 3, kupé a kabrioletu řady 6 či elektromobilu i3 dramaticky poklesly. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se k celé situaci postaví automobilka, která nyní přiznává, že „čtvrté čtvrtletí loňského roku nebylo tak silné, jak jsme očekávali“.











Sedan řady 3 letos nejde v zámoří příliš na odbyt, dealeři BMW navíc mají velké skladové zásoby ještě z loňska
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
