Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW v Evropě potichu prodává řadu 5 s motorem 1,6, takovou „516i“
3.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Označení BMW už déle nevypovídá o objemu motoru, novým zjištěním je jednotka 1,6 turbo v řadách 5 a X3.
Vzpomínám si, jak vloni touto dobou na apríla na německých fórech proběhla zpráva, že BMW chystá do řady 5 benzinový čtyřválec s objemem 1,6 litru, který by doplnilo označením 516i na zádi. Rok se s rokem sešel a najednou se dozvídáme, že Mnichov už nějaký čas takový vůz v Evropě dokonce prodává a to zcela v tichosti. Než ale začnete hledat v ceníku označení 516i, ještě chvíli vyčkejte.
Automobilka takový motor utajuje označením 520i a nabízí ho zatím jen na některých trzích. Označení 516i nepoužívá zcela logicky, protože by o něho nemusel být žádný zájem, nevypadá dost honosně. Platí to už nějakou dobu minimálně v Řecku nebo v Turecku, odkud také pochází přiložené video s testem této mnohými dosud neobjevené motorizace. Podle posledních zpráv je stejný motor také usazen v útrobách faceliftované X3 (zadokolka s názvem sDrive20i). V obou případech je jednotka kombinována pouze s automatickou převodovkou, s manuálem si totiž zákazník nadále odváží 520i vybavené dvoulitrem o výkonu 184 koní. V našem ceníku je dvoulitr naštěstí nadále také u verze s automatem. Otázkou je, kdy se to změní.
Jaké má tedy skrývaná jednotka parametry? Čtyřválec 1,6 turbo má v 520i AT nižších 170 koní a disponuje točivým momentem 250 Nm (o 20 Nm méně). Jeho zrychlení na stovku se odehraje za 8,7 sekundy (o 8 desetin pomaleji) a maximálka 226 km/h je o 9 km/h nižší než u dvolitrového modelu. Zároveň svým objemem 1 592 centimetrů krychlových nedává příliš nápověd o svém původu, jelikož v řadě 1 (118i) a 3 (318i) se vyskytuje motor s objemem 1 598 cm3, třebaže má identické výkony. V řadě 5 dokáže například servírovat maximum točivého momentu ve větším rozsahu otáček. Čím nás však zcela zaráží, pak spotřebou, respektive emisemi, které jsou na vyšších hodnotách než u dvoulitru. Že by ho právě proto tajili?
Motivace automobilky je neznámá, BMW ale tento motor zřejmě servíruje pouze trhům (Turecko a nově právě Řecko), kde platí daňový systém, který znevýhodňuje (penalizuje) vyšší objemy. To se prý dotýká jednak cen vozů a dále i nákladů souvisejících s jejich užíváním. Modely řady 5 a X3 takový motor jinde nepoužívají. Je ale také možné, že si Němci jen na některých méně náročných trzích zkoušejí, co zákazníci snesou - v době downsizingu se snadno můžeme dočkat toho, že jednoho dne dostanete v rouchu modelu 520i místo dvoulitru parametry stejnou nebo velmi podobnou jedna-šestku a BMW vám ještě bude vyprávět, jak moc vám pomohlo...



BMW 520i s benzinovým motorem 1,6 turbo je záležitostí jen tureckého a řeckého trhu. Doufejme, že se ho také brzy nedočkáme
Videotest BMW 520i F10 1,6 turbo
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
před 10 hodinami
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Nejčtenější články
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
21.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
21.11.2025
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
21.11.2025
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
21.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
