Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bohatí sběratelé aut našli nový způsob, jak skladovat své ceněné kolekce
23.10.2018 | Mirek Mazal
Říkat těmto lidem, že auta jsou na ježdění a ne na sbírání, nemá smysl. Své exkluzivní automobily si hlídají jako oko v hlavě a teď jim staví speciální garáže, přežijí apokalypsu.
Sběratelé exkluzivních aut řeší problémy, které jejich „kolegové” zaměření na jiné komodity neznají. Když investujete třeba do šperků, stačí vám větší trezor, na víno jedna malá místnost a s obrazy to bude podobné. Kde ovšem nechat desítky nebo stovky aut až miliardových hodnot?
Domácí garáže jsou malé a upravená skladiště také neodolají všemu. Co tedy s takovým motoristickým pokladem? V ideálním případě by se hodil speciální sklad určený výhradně pro skladování rozměrných cenností, který by odolal i ničivému zemětřesení, měl důkladné protipožární zabezpečení a neohrozily jej ani záplavy či hurikány. Utopie? Nikoli, přesně tímto směrem se vydávají bohatí sběratelé z USA.
Aktuálně si investoři k výjimečným vozům začínají budovat i extrémně zabezpečené skladovací prostory, které mají přežít i světovou apokalypsu. Můžeme se ptát, k čemu jim po ní ceněná auta vůbec budou dobrá, ale možná jde jen o přeopatrný přístup, k němuž přispěla nepříznivá situace na americkém kontinentu. Tam v posledních letech pravidelně úřadují například hurikány, které k běžné skladovací prostory nezřídka nepřežijí ve zdraví.
Jedním z „postižených” je Matt Farah, známý i jako automobilový novinář, dnes spíše bohatý nadšenec vlastnící rozsáhlou kolekci cenných aut. Právě on v současnosti buduje dokonalý příbytek pro auta na západě Los Angeles. Na pevných základech vyroste odolná budova podle nejvyšších bezpečnostních standardů, za jejímiž nezničitelnými zdmi si na 13 800 m2 prostoru najde místo až 140 výjimečných automobilů.
Všechna místa Matt nedokáže obsadit vlastním majetkem, proto prostory poskytne i 85 dalším zájemcům, kteří jsou ochotní zaplatit 850 až 1 500 USD (22 000 až 38 800 CZK) měsíčně za spolehlivé uskladnění. Sklad by měl být připraven v létě, projekt vychází na 10 milionů dolarů (225 milionů Kč), protože se počítá s přísnými požárními a bezpečnostními normami.
Místo pro zahájení budování krytu hledal Farah dva roky. Chtěl by svůj záměr rozšířit na další místa planety, protože nejen USA zažívá kruté rozmary počasí. „Můj obchodní model závisí na umístění těchto věcí na místa s velkým množstvím peněz a bez možnosti parkování.“ Hlavními zákazníky by měli být spekulanti, kteří vkládají peníze do aut a logicky je nechtějí nechat stát u sebe v obýváku.
Podobné stavby se začínají objevovat i v jiných státech. „Je po tom poptávka,“ říká mecenáš automobilismu Henry Robertelli, který v partnerství s fondem Axius Holding stojí za příměstským skladištěm v Atlantě. „Většina sběratelů dává přednost tomu, aby vozy zůstaly někde jinde než v místě jejich bydliště,“ řekl Timothy Sheehan, odborník na investice. A dává to smysl - vyhlédnout si obydlí bohatého člověka je jistě snazší, než se dostat do trezoru na auta...








V USA vyrůstají nová místa pro uskladnění automobilových sbírek, která mají přežít i apokalypsu
„Pouhé” obří haly proměněné v klimatizované garáže zámožným sběratelům zjevně nestačí...
...čekejme tedy něco jako „trezor na auta”, který krom nich dokáže pojmout i jiné cennosti
Zdroj: Car Buzz
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Výrobci záměrně zkreslují točivý moment elektrických aut, realita je úplně jiná
25.10.2020 (1) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Majitel si dal na auto lak, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, výsledek motá hlavu
10.12.2020 - Prodeje Tesly na klíčovém evropském trhu kolabují, připomínají černé scénáře
18.10.2020
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 14:49 - MadJoe
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Koronavirus 12:25 - fast001
- Zabavne kabrio kolem 300tis 12:21 - fast001
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Volkswagen obecne 19:28 - Lachende Bestien
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 16:19 - Čičo
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub