Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bratrovražedný souboj nejrychlejších SUV koncernu VW skončil neuvěřitelným fotofinišem
13.7.2020 | Petr Miler
Jsou sice z jedné líhně, technicky je ale s výjimkou dvou ze zúčastněných zase tak moc nespojuje. Přesto jsou Cayenne Turbo S, Urus, RS Q8 a Bentayga skoro na chlup stejně rychlými stroji.
Tohle se nevidí často. Matu Watsonovi z carwow se s pomocí soukromých majitelů a britských importérů podařilo vedle sebe postavit na letištní dráhu absolutní smetánku superrychlých SUV koncernu VW. Pokud se o auta začínáte zajímat a představujete si něco jako Škodu Kodiaq RS, musíme vás opravit - do VW Group dnes spadá asi tak polovina prestižních automobilových značek na světě a dynamické možnosti jejich nejlepších SUV už dávno přesáhly meze absurdity.
Jsou to právě „koncernové” značky, které se dnes perou o to, čí SUV výrazněji překoná hranici 300 km/h a za nejdelší kus provazu tahá Lamborghini Urus. Ale jak je to v případě akcelerace? Právě tu srovnali lidé z carwow nejen za pomoci Urusu, ale i Porsche Cayenne Turbo S e-hybrid, Bentley Bentayga W12 a Audi RSQ8.
Ačkoli to může někomu přijít jako ekvivalent nudné komparace Seatu Ibiza s VW Polo, tady to tak úplně neplatí. I když auta staví na podobných základech, jsou až na výjimku Urusu a RS Q8 dost odlišná - Porsche je hybrid, Bentley má dvanátiválec a jen zbylá dvojka staví na dvakrát přeplňovaných osmiválcích bez další asistence. I tak rozdíly existují.
Cayenne je s 680 koňmi výkonu nejsilnější, s 2 565 kg je ale také jasně nejtěžší. Urus má 650 koní, ale váží „jen” 2 199 kg, RS Q8 pak stejné základy proměnilo v hodnoty 600 koní a 2 315 kg. Bentayga W12 je pak s 608 koňmi a 2 440 kg kdesi mezi všemi souputníky.
Lambo je tedy v tomto případě jasným favoritem, ale v praxi to na 400metrovém sprintu není moc znát. I stovky metrů po startu jsou si všechna auta skoro na roveň a byť Urus nakonec zvítězí, je to v podstatě těsný fotofiniš - čas 11,6 sekundy sdílí s Cayenne, RS Q8 a Bentayga jsou o pouhou 1 resp. 2 desetiny sekundy pozadu.
V pružném zrychlení je Urus znovu na koni, ale když srovnání pokračuje až za hranici 250 km/h, vítězí Porsche, což je při jeho nižší maximální rychlosti pozoruhodné. Na brzdách ale znovu vítězí nejlehčí Lambo před Bentley a Audi, poslední je podle očekávání nejtěžší Porsche.
Podívejte se na to sami, je to zábavné. Hlavně pak tím, že když čtyři dělají něco trochu jiného, může být výsledkem nakonec skoro to samé...




































Srovnání čtyř nejrychlejších SUV koncernu VW je pozoruhodně vyrovnané, nakonec ale vítězí favorit, Lambo Urus. Foto: carwow@Youtube
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
