Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit otestoval novou Dacii Duster. A dává zvláštní radu, jak koupit lépe
20.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Existuje vůbec k rumunskému SUV při jeho ceně nějaká alternativa? Na první pohled nikoli, Mat Wilson z Carwow ale jednu vidí. Jen si nejsme jisti, jestli jeho rada není tak trochu knížecí.
Evropské prodeje Dacie Duster letos dosáhnou absolutního rekordu, to je jasné už v půlce července. Zatím sice máme k dispozici pouze data za prvních pět měsíců, nicméně během této doby rumunská automobilka prodala více exemplářů (78 961 ks) než loni za půl roku (73 501 ks). Květen byl navíc pro toto SUV vůbec nejlepším v celé historii, s příchodem Silvestra bychom se tak možná mohli dočkat i protnutí hranice 180 tisíc aut.
Nejspíše není třeba dodávat, že za enormním zájmem publika stojí především nízká cena. Kupříkladu v Česku startuje Duster na 259 900 Kč, za což jiné SUV této velikosti prostě nekoupíte. Počítat přitom v takové chvíli můžete s atmosférickým 1,6litrovým motorem, 114 koňmi a základní výbavou Access, která již není takovým holobytem jako kdysi, ale klidně bychom jí mohli brát jako takovou garsonku se základními prvky k životu.
Nicméně je třeba rovněž dodat, že pokud chcete prvky jako klimatizaci či audio systém, a to navíc jako součást standardní výbavu, musíte se posunout až na třetí úroveň Comfort. V takové chvíli ovšem z vašeho účtu pořád zmizí jen 317 900 Kč. I to vnímáme jako bezkonkurenční nabídku, podle Mata Watsona z Carwow se ale již dostáváte do té části trhu, kde lze hledat i případné alternativy.
Britský novinář se nejnověji posadil za volant rumunského SUV a rozhodně nepěl pouze chválu. Ve své recenzi zmiňuje řadu nedostatků, což se obecně u Dacie až tak moc nenosí. Právě s ohledem na nízkou cenu, která podle mnohých ospravedlňuje cokoliv. U základního modelu za oněch 260 tisíc by tomu tak mohlo být, u dražších verzí ale oči přivírat nelze.
S čím tedy budete muset žít? Mat zmiňuje hlavně tvrdé plasty, lacinost některých řešení (jako třeba díra ve středovém tunelu, jenž u čtyřkolky slouží k ovládání systému 4x4), méně prostoru na zadních sedadlech, zavazadelník se schodem i absenci prostoru na jeho kryt, usazení rezervy zvenčí pod vozem či letargický motor a nezáživné řízení.
To je jistě poměrně dlouhý výčet nedostatků, kvůli kterému již budete muset nad koupí o trochu více přemýšlet, zvláště u takové výbavy, která již zahrnuje klimatizaci a rádio. Mat tak připouští, že Duster je hodný úvah o koupi, dává ale poněkud zvláštní radu, po čem sáhnout raději.
Je to Renault Kadjar od stejného automobilového koncernu, který v základu nabídne motor Energy TCe 130, tedy s přeplňovanou jedna-dvojku o výkonu 130 koní. V základní výbavě Zen navíc nechybí ani manuální klimatizace či základní rádio, tedy tytéž prvky, jakými disponuje Dacia. Ta si ale musí vystačit s ocelovými šestnáctkami, Renault užívá lité sedmnáctky.
Zní to pěkně, jenže takový Kadjar v Česku startuje na částce 444 900 Kč. To je o 127 tisíc korun více než u slušně vybaveného Dusteru a obáváme se, že takový manévrovací prostor typický zájemce o Dacii nemá. Ten se spíše nechá zlákat nabídkou nejlevnějšího provedení za za oněch 260 tisíc Kč a když se „plácne přes kapsu”, skončí u lépe vybaveného provedení téhož.
Je samozřejmě na vás, jak se rozhodnete. Pokud je váš rozpočet opravdu napjatý, pak nejspíše zakotvíte u Dacie tak či onak, protože v její cenové hladině není co vybírat. Pokud vás ale Duster zlákal spíše cenou a můžete si dovolit utratit více, bude asi skutečně lepší zvážit alternativy z vyšší pater trhu. Tam nenajdete jen modernější a luxusnější Renault, ale řadu jiných možností i od dalších automobilových koncernů...
Dacia Duster má dle Mata Watsona řadu nedostatků, jenž vyvažuje nízká pořizovací cena základního modelu. U výše postavených úrovní se ale již oči přivírají o trochu hůře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 minutami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 minutami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před hodinou - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 2 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 3 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda