Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí
14.6.2020 | Petr Prokopec
Bylo to výjimečné auto, které si díky svému projevu našlo spoustu příznivců mezi nadšenými řidiči, jeho neobvyklý vzhled mu nahrál přezdívku Klaunská bota. Také proto už BMW nikdy nic takového nevyrobilo, nadšenci ano.
Na první pohled se může zdát, že moderní auta lze spojit jen a pouze s pozitivy. V prvé řadě tu i přes nižší objem pohonných jednotek máme vyšší výkon a lepší dynamiku. Kromě toho lze počítat také s nižší spotřebou, stejně jako s větší bezpečností a vyšší užitnou hodnotou. Dovnitř většiny už kompaktních aut se tak usadí i pětice dospělých, přičemž každý z posádky může mít k dispozici třeba trvalé napojení na internet. Pokud k tomu navíc přidáme i relativní pokles cen (alespoň v České republice tomu tak je), pak skoro neexistuje důvod, proč by se před showroomy neměly tvořit fronty.
Jak jsme ovšem zmínili, takové je jen zdání a jakmile trochu nahlédnete pod pokličku, zjistíte, že věci nejsou jen skvělé. V důsledku růstu rozměrů automobilů totiž začala kynout také jejich hmotnost. A jakkoliv výrobci přichází se stále exotičtějšími materiály, své snahy negují celou plejádou elektronických systémů, které v mnoha případech na palubě musí být povinně. Tyto technologie se navíc stále více cpou do rolí hlídacích orgánů, které v podstatě musíte bez milosti povypínat, jinak již nejdete vy s autem, ale auto s vámi.
Nostalgické touhy řady lidí tedy nejsou žádným překvapením. Problémem však je, že vozy nabízené v autobazarech byly navržené s ohledem na někdejší módu. Jejich design tak dnes příliš neoslní, dokonce i bez ohledu na to, zda se jedná o natolik prémiové značky, jako je třeba BMW. Taková M3 E30 sice představuje klenot pro fanoušky značky, pro většinu lidí ale půjde jen o třicetileté auto, které s 238koňovým motorem předčí i Octavie RS s půlkou rodiny na palubě.
Z toho důvodu začíná stále více docházet na konverze, které se snaží spojit emoce starých časů s technikou těch nových. Přesně takový je i případ BMW M2 Shooting Brake, na které se právě díváte. Oficiálně totiž takové provedení nikdy neexistovalo a nejspíše nikdy nevznikne. Místo toho skupina nadšenců sdružená ve skupině BMW a Mini UK Group přestavěla přechozí BMW M140i. Využito k tomu přitom bylo dílů z originálního kupé M2, jenž předtím havarovalo.
Smyslem bylo napodobit pojetí někdejšího BMW Z3 M Coupe, kterému málokdo řekne jinak než Clownshoe neboli Klaunská bota. Právě kvůli svéráznému designu si jej lidé pamatují především, ale bylo to hlavně zajímavé auto, v podstatě poslední přetáčivé eMkové BMW, které bylo možné koupit skoro bez jakýchkoli elektronických asistentů a šesti škrtícími klapkami na „starobylých” lankách. A máme pocit, že skupince vedené Davem Campbellem se to povedlo na jedničku.
Ta převzala oba nárazníky, stejně jako přední a zadní blatníky. Tím došlo ke značnému nafouknutí boků, z M2 tak na M140i putovala i litá kola s pneumatikami. Původně nadšenci uvažovali také o pohonné jednotce S55, nakonec však setrvali u původního šestiválce B58. Jak totiž Campbell dodal, i s touto jednotkou se dá dostat do patřičně vysokých mezí. Nic konkrétního pak sice upřesněno nebylo, minimem by však mělo být 440 koní.
Dá se předpokládat, že díky tomuto nárůstu výkonu již bude třeba upravit také podvozek, jakkoliv v tomto ohledu již došlo na snížení. Poté by se šedě nalakovaný exemplář měl stát demonstračním vozem, přičemž dané konverze chce Campbell nabídnout světu. Vyjít by přitom měly na 20 tisíc liber (cca 595 tisíc korun), což rozhodně není malá suma. Ovšem pokud je v ní zahrnut i podvozek a posílený motor, pak si asi na tento návrat starých časů nikdo nebude stěžovat.
















Skupinka nadšenců přepracovala někdejší BMW M140i za pomoci dílů z nového M2 Coupé. Danou konverzi hodlají poslat do prodeje



Smyslem bylo napodobit dnes slavnou Klaunskou botu, 18 let nevyráběný model Z3 M Coupe
Zdroj: BMW a Mini UK Group@Facebook
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 6 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
