Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí

Bylo to výjimečné auto, které si díky svému projevu našlo spoustu příznivců mezi nadšenými řidiči, jeho neobvyklý vzhled mu nahrál přezdívku Klaunská bota. Také proto už BMW nikdy nic takového nevyrobilo, nadšenci ano.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí

14.6.2020 | Petr Prokopec

Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bylo to výjimečné auto, které si díky svému projevu našlo spoustu příznivců mezi nadšenými řidiči, jeho neobvyklý vzhled mu nahrál přezdívku Klaunská bota. Také proto už BMW nikdy nic takového nevyrobilo, nadšenci ano.

Na první pohled se může zdát, že moderní auta lze spojit jen a pouze s pozitivy. V prvé řadě tu i přes nižší objem pohonných jednotek máme vyšší výkon a lepší dynamiku. Kromě toho lze počítat také s nižší spotřebou, stejně jako s větší bezpečností a vyšší užitnou hodnotou. Dovnitř většiny už kompaktních aut se tak usadí i pětice dospělých, přičemž každý z posádky může mít k dispozici třeba trvalé napojení na internet. Pokud k tomu navíc přidáme i relativní pokles cen (alespoň v České republice tomu tak je), pak skoro neexistuje důvod, proč by se před showroomy neměly tvořit fronty.

Jak jsme ovšem zmínili, takové je jen zdání a jakmile trochu nahlédnete pod pokličku, zjistíte, že věci nejsou jen skvělé. V důsledku růstu rozměrů automobilů totiž začala kynout také jejich hmotnost. A jakkoliv výrobci přichází se stále exotičtějšími materiály, své snahy negují celou plejádou elektronických systémů, které v mnoha případech na palubě musí být povinně. Tyto technologie se navíc stále více cpou do rolí hlídacích orgánů, které v podstatě musíte bez milosti povypínat, jinak již nejdete vy s autem, ale auto s vámi.

Nostalgické touhy řady lidí tedy nejsou žádným překvapením. Problémem však je, že vozy nabízené v autobazarech byly navržené s ohledem na někdejší módu. Jejich design tak dnes příliš neoslní, dokonce i bez ohledu na to, zda se jedná o natolik prémiové značky, jako je třeba BMW. Taková M3 E30 sice představuje klenot pro fanoušky značky, pro většinu lidí ale půjde jen o třicetileté auto, které s 238koňovým motorem předčí i Octavie RS s půlkou rodiny na palubě.

Z toho důvodu začíná stále více docházet na konverze, které se snaží spojit emoce starých časů s technikou těch nových. Přesně takový je i případ BMW M2 Shooting Brake, na které se právě díváte. Oficiálně totiž takové provedení nikdy neexistovalo a nejspíše nikdy nevznikne. Místo toho skupina nadšenců sdružená ve skupině BMW a Mini UK Group přestavěla přechozí BMW M140i. Využito k tomu přitom bylo dílů z originálního kupé M2, jenž předtím havarovalo.

Smyslem bylo napodobit pojetí někdejšího BMW Z3 M Coupe, kterému málokdo řekne jinak než Clownshoe neboli Klaunská bota. Právě kvůli svéráznému designu si jej lidé pamatují především, ale bylo to hlavně zajímavé auto, v podstatě poslední přetáčivé eMkové BMW, které bylo možné koupit skoro bez jakýchkoli elektronických asistentů a šesti škrtícími klapkami na „starobylých” lankách. A máme pocit, že skupince vedené Davem Campbellem se to povedlo na jedničku.

Ta převzala oba nárazníky, stejně jako přední a zadní blatníky. Tím došlo ke značnému nafouknutí boků, z M2 tak na M140i putovala i litá kola s pneumatikami. Původně nadšenci uvažovali také o pohonné jednotce S55, nakonec však setrvali u původního šestiválce B58. Jak totiž Campbell dodal, i s touto jednotkou se dá dostat do patřičně vysokých mezí. Nic konkrétního pak sice upřesněno nebylo, minimem by však mělo být 440 koní.

Dá se předpokládat, že díky tomuto nárůstu výkonu již bude třeba upravit také podvozek, jakkoliv v tomto ohledu již došlo na snížení. Poté by se šedě nalakovaný exemplář měl stát demonstračním vozem, přičemž dané konverze chce Campbell nabídnout světu. Vyjít by přitom měly na 20 tisíc liber (cca 595 tisíc korun), což rozhodně není malá suma. Ovšem pokud je v ní zahrnut i podvozek a posílený motor, pak si asi na tento návrat starých časů nikdo nebude stěžovat.


Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 1 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 01Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 2 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 02Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 3 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 03Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 4 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 04Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 5 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 05Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 6 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 06Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 7 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 07Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 8 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 08Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 9 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 09Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 10 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 10Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 11 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 11Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 12 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 12Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 13 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 13Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 14 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 14Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 15 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 15Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 16 - BMW M140i M2 konverze 2020 prvni foto 16
Skupinka nadšenců přepracovala někdejší BMW M140i za pomoci dílů z nového M2 Coupé. Danou konverzi hodlají poslat do prodeje

Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 17 - bmw z3 coupe 13ojecena 01Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 18 - bmw z3 coupe 13ojecena 02Britové postavili z továrních dílů poctu autu, které BMW už 18 let nevyrábí - 19 - bmw z3 coupe 13ojecena 03
Smyslem bylo napodobit dnes slavnou Klaunskou botu, 18 let nevyráběný model Z3 M Coupe

Zdroj: BMW a Mini UK Group@Facebook

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše