Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS

České SUV ve své vrcholné verzi není marné, už dříve jsme ale zmínili, že na Škodu RS je zkrátka pomalé. Nyní se to plně ukázalo - ve sprintu má potíže i s autem bez sportovních ambicí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS

2.10.2019 | Petr Prokopec

Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

České SUV ve své vrcholné verzi není marné, už dříve jsme ale zmínili, že na Škodu RS je zkrátka pomalé. Nyní se to plně ukázalo - ve sprintu má potíže i s autem bez sportovních ambicí.

Kodiaq RS jsme podrobili kritice už ve chvíli, kdy se Škoda pochlubila s jeho svérázným rekordem z Nürburgringu. Sedmimístné SUV obkroužilo jednadvacetikilometrový okruh za necelých 10 minut, což není zrovna dechberoucí čas. Naopak patří k jedněm z nejpomalejších, jaké jsou uvedeny v historických tabulkách. Už tehdy se zdálo, že Škoda světoznámé logo RS přilepila na karoserii hlavně kvůli větší image a ospravedlnění vyšších sum v cenících.

Přesně to nově potvrdil Mat Watson s kolegy z Carwow, který české SUV poslal do souboje ve sprintu s Jeepem Wrangler Rubicon. Ten na první pohled nevypadá jako rovnocenný soupeř Kodiaqu, však jde o velký, těžký a hranatý off-road, který navíc nedorazil v žádné výkonné verzi třeba s osmiválcem pod kapotou. Tam má jen jedním turbem přeplňovaný benzinový dvoulitr s 276 koňmi výkonu a 400 Nm točivého momentu. A protože Rubicon je vrcholnou variantou zaměřenou hlavně na jízdu v terénu, má tedy i off-roadové obutí. A ona hmotnost? Nemalých 2 103 kilogramů.

Kodiaq RS oproti tomu sice disponuje pouze 240 koňmi, zároveň však jeho dvoulitrové dieselové biturbo dává k dobru 500 Nm. Tato čísla jsou pak spárována s hmotností 1 880 kg a se standardními silničními pneumatikami. Pokud tedy čekáte vítězství českého vozu, vůbec se vám nedivíme. A nakonec se jej i dočkáte, ovšem rozdíl v cíli je velmi těsný. Škodu a Jeep dělí pouhé dvě desetiny, a to má Kodiaq kromě již zmíněného k dispozici i Launch Control.

České SUV tak svedlo vyrovnaný souboj s vozem, v jehož případě je silniční dynamika až na posledním místě. To není zrovna dobrá vizitka pro cenový vrchol nabídky české automobilky. A platí to zvláště poté, co se Mat rozhodl, že využije možností obou aut a Wrangler „očeše” o veškeré možné demontovatelné panely, aby tak došlo k jeho odlehčení. Střecha, dveře a rezerva se přitom nastěhovaly do velkorysého interiéru „medvěda“, který tak pro změnu hezkých pár kil nabral.

Kvůli této obezitě se čas Škody Kodiaq RS prodloužil z 14,8 na 14,9 sekundy, zatímco Wrangler zvaný Matem Superleggera zvládl sprint za 14,8 sekundy místo předchozích 15 sekund. Po dietě tedy i s off-roadovým obutím dokázal tuzemského rekordmana vypráskat, a to musel mít pořád nadváhu, má pořad horší aerodynamiku, pořád terénní pneumatiky a pořád jen obyčejný dvoulitr pod kapotou. A rozpačitý dojem nezmění ani to, že v případě pružného zrychlení a zastavení ze 110 km/h na nulu ani odejmutí panelů nepomohlo Jeepu k vítězství.

Pokud bychom tedy byli v boxerském ringu, na kola by vyhrálo české SUV. Nicméně stejně jako byl v případě prvního dílu Rockyho všemi oslavován byl jeho houževnatý soupeř, který původně neměl být ničím jiným než pouhým sparing partnerem, si i tady zaslouží větší obdiv Jeep. Ten ze souboje může odejít se vztyčenou hlavou, zatímco Škoda sice bude nad hlavu i nadále vyzdvihovat pás mistra světa, publikum tím ale stěží dojme.


Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS - 1 - Skoda Kodiaq RS vs Jeep Wrangler Rubicon 2019 Mat Watson videoscreen 01Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS - 2 - Skoda Kodiaq RS vs Jeep Wrangler Rubicon 2019 Mat Watson videoscreen 02Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS - 3 - Skoda Kodiaq RS vs Jeep Wrangler Rubicon 2019 Mat Watson videoscreen 03Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS - 4 - Skoda Kodiaq RS vs Jeep Wrangler Rubicon 2019 Mat Watson videoscreen 04Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS - 5 - Skoda Kodiaq RS vs Jeep Wrangler Rubicon 2019 Mat Watson videoscreen 05Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS - 6 - Skoda Kodiaq RS vs Jeep Wrangler Rubicon 2019 Mat Watson videoscreen 06Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS - 7 - Skoda Kodiaq RS vs Jeep Wrangler Rubicon 2019 Mat Watson videoscreen 07Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS - 8 - Skoda Kodiaq RS vs Jeep Wrangler Rubicon 2019 Mat Watson videoscreen 08
Mat Watson prokázal, proč by vrcholná Škoda Kodiaq neměla nosit logo RS. Nezvládla totiž drtivě deklasovat Jeep Wrangler v off-roadových gumách, po odlehčení jím byla dokonce i poražena

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.