Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS
2.10.2019 | Petr Prokopec
České SUV ve své vrcholné verzi není marné, už dříve jsme ale zmínili, že na Škodu RS je zkrátka pomalé. Nyní se to plně ukázalo - ve sprintu má potíže i s autem bez sportovních ambicí.
Kodiaq RS jsme podrobili kritice už ve chvíli, kdy se Škoda pochlubila s jeho svérázným rekordem z Nürburgringu. Sedmimístné SUV obkroužilo jednadvacetikilometrový okruh za necelých 10 minut, což není zrovna dechberoucí čas. Naopak patří k jedněm z nejpomalejších, jaké jsou uvedeny v historických tabulkách. Už tehdy se zdálo, že Škoda světoznámé logo RS přilepila na karoserii hlavně kvůli větší image a ospravedlnění vyšších sum v cenících.
Přesně to nově potvrdil Mat Watson s kolegy z Carwow, který české SUV poslal do souboje ve sprintu s Jeepem Wrangler Rubicon. Ten na první pohled nevypadá jako rovnocenný soupeř Kodiaqu, však jde o velký, těžký a hranatý off-road, který navíc nedorazil v žádné výkonné verzi třeba s osmiválcem pod kapotou. Tam má jen jedním turbem přeplňovaný benzinový dvoulitr s 276 koňmi výkonu a 400 Nm točivého momentu. A protože Rubicon je vrcholnou variantou zaměřenou hlavně na jízdu v terénu, má tedy i off-roadové obutí. A ona hmotnost? Nemalých 2 103 kilogramů.
Kodiaq RS oproti tomu sice disponuje pouze 240 koňmi, zároveň však jeho dvoulitrové dieselové biturbo dává k dobru 500 Nm. Tato čísla jsou pak spárována s hmotností 1 880 kg a se standardními silničními pneumatikami. Pokud tedy čekáte vítězství českého vozu, vůbec se vám nedivíme. A nakonec se jej i dočkáte, ovšem rozdíl v cíli je velmi těsný. Škodu a Jeep dělí pouhé dvě desetiny, a to má Kodiaq kromě již zmíněného k dispozici i Launch Control.
České SUV tak svedlo vyrovnaný souboj s vozem, v jehož případě je silniční dynamika až na posledním místě. To není zrovna dobrá vizitka pro cenový vrchol nabídky české automobilky. A platí to zvláště poté, co se Mat rozhodl, že využije možností obou aut a Wrangler „očeše” o veškeré možné demontovatelné panely, aby tak došlo k jeho odlehčení. Střecha, dveře a rezerva se přitom nastěhovaly do velkorysého interiéru „medvěda“, který tak pro změnu hezkých pár kil nabral.
Kvůli této obezitě se čas Škody Kodiaq RS prodloužil z 14,8 na 14,9 sekundy, zatímco Wrangler zvaný Matem Superleggera zvládl sprint za 14,8 sekundy místo předchozích 15 sekund. Po dietě tedy i s off-roadovým obutím dokázal tuzemského rekordmana vypráskat, a to musel mít pořád nadváhu, má pořad horší aerodynamiku, pořád terénní pneumatiky a pořád jen obyčejný dvoulitr pod kapotou. A rozpačitý dojem nezmění ani to, že v případě pružného zrychlení a zastavení ze 110 km/h na nulu ani odejmutí panelů nepomohlo Jeepu k vítězství.
Pokud bychom tedy byli v boxerském ringu, na kola by vyhrálo české SUV. Nicméně stejně jako byl v případě prvního dílu Rockyho všemi oslavován byl jeho houževnatý soupeř, který původně neměl být ničím jiným než pouhým sparing partnerem, si i tady zaslouží větší obdiv Jeep. Ten ze souboje může odejít se vztyčenou hlavou, zatímco Škoda sice bude nad hlavu i nadále vyzdvihovat pás mistra světa, publikum tím ale stěží dojme.
Mat Watson prokázal, proč by vrcholná Škoda Kodiaq neměla nosit logo RS. Nezvládla totiž drtivě deklasovat Jeep Wrangler v off-roadových gumách, po odlehčení jím byla dokonce i poražena
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva