Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Carwow možná dělá hezká videa s auty, firma ale loni prodělala přes 825 milionů, o peníze žádá diváky
12.11.2023 | Petr Miler
Carwow působí jako ohromně úspěšný byznys, který si díky mimořádně sledovanému kanálu na Youtube soustavně dělá levnou reklamu po celém světě. Jeho pozice na trhu je silná, ekonomické výsledky ale zvedají obočí. Firma tak potřebuje další finanční injekci.
Když se řekne Carwow, většina Čechů si představí kanál na Youtube, který pod vedením Mata Watsona pořádá stále zajímavější sprinterská klání mezi auty všeho druhu. Jeho úspěch je nepochybně mimořádný, jen za poslední rok zaznamenal přes miliardu zhlédnutí všech vystavených videí, v automobilovém světě jde o naprosto špičku. Dělat Carwow jen tohle nebo dělat to Mat Watson sám, můžeme mluvit o dalších úspěšných youtuberech, kteří jsou dávno za vodou, tohle ale zdaleka není celá realita. I příjmy z miliard zhlédnutých videí jsou zjevně drobné vedle toho, co Carwow prodělá jinde.
Kanál na Youtube vznikl původně jen jako prostředek propagace klíčového byznysu firmy, kterým je prodej zejména nových aut se slevou. Sama společnost auta neprodává, tedy aspoň pokud víme, pouze spojuje zákazníky s prodejci a vybírá z toho provize. I v tom je úspěšná, u nás ovšem nepůsobí, proto tu není známá. Ve Velké Británii ale takto podle svých slov ovládá 10 procent soukromého trhu s novými auty, takže obstarává víc jak 55 tisíc transakcí za rok. Velmi dobře je na tom i v sousedním Německu a ve Španělsku, celkově měla obstarat už přes 16 milionů prodejů nových i ojetých vozů.
Takže všechno skvělé, jedno lepší než druhé? Ani ne, firma loni podle svých výkazů prodělala 29,4 milionu liber, tedy přes 825 milionů Kč, čímž zdvojnásobila své ztráty za předchozí rok. Jak se výše popsaným modelem, zvlášť s oním kanálem za zády (reklama zdarma a ještě jistě významný zdroj příjmů) dají prodělat takové „prachy”, opravdu nevíme, klíčové ale budou náklady na zaměstnance a propagaci. Z čeho tedy Carwow žije? No z peněz jiných.
Na pokrytí ztrát už do firmy nasypali 128 milionů liber (3,6 miliardy Kč!) soukromí investoři, mezi které patří i automobilky Volvo a Mercedes. Firma ale nepohrdne ani penězi od drobných investorů, a tak nyní rozjela tzv. crowdfunding. Nejsem žádný investiční poradce, a tak můj pohled berte jako ryze neodborný, ale přijde mi nanejvýš podezřelé, aby firma s takovou historií a pozicí na trhu nebyla schopna dostat další peníze z jiných investorů a musela přistoupit k takové partyzánské akci, aby pokryla své ztráty, a tak bych s investicí do ní hodně váhal.
Jak už to u crowdfundingu bývá, Carwow nabízí jednak možnost stát se spolumajitelem firmy, za což si navíc můžete vysloužit i nějakou okamžitou odměnu. Drobní investoři si tak mohou koupit kus společnosti už za 10 liber (280 Kč), za vyšší investice dostanete pár drobností. Pokud ovšem dáte aspoň 2 500 GBP (asi 70 tisíc Kč), budete pozváni na večerní večírek s hostitelem v osobě Mata Watsona. A pokud vezmete vlastních 150 000 GBP (4,2 milionu Kč), stanete se součástí některého z příštích natáčení sprinterských klání opět s Matem W.
Jak už jsem naznačil, přijde mi pochybné, pokud firma s rostoucími úspěchy na trhu prodělává jen víc a díry v rozpočtu dostatečně nelátají ani jistě ohromné příjmy z Youtube, ani miliardy předchozích investic. Ani oněch 280 Kč bych do ní tedy neinvestoval, ale třeba na to budete mít jiný pohled.



V Carwow zjevně pracuje lidí jako psů, i proto zřejmě prodělává miliardy. Zakladatelem firmy je James Hind, její nejznámější tváří Mat Watson. Jen wow? Asi ne, žádný z dosavadních úspěchů nedostal společnost z extrémních ztrát, nyní žádá o peníze doslova kohokoli. Foto: Carwow, tiskové materiály
Zdroje: Crowdcube, Carwow
Bleskovky
Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
před hodinouPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position si vyjel Bagnaia 09:44
- Pole Position pro Gonzaleze, 18. Salač 09:30
- Nástupce Rey u Yamahy: Kostky jsou vrženy včera 14:45
- Superpole získal Mattia Casadei, 19. Vostatek včera 14:30
- V Motegi na čele Bezzecchi včera 12:18
Nejnovější články
Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
před hodinouNadšenec si koupil tři roky starý elektromobil původně za 2,5 milionu jen za třetinu původní ceny a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
před 2 hodinamiNejnovější Lamborghini má 7 600 koní, nezná nic jiného než šestnáctiválcový motor
před 3 hodinamiŠéf Mercedesu-AMG skončil po dlouhé sérii fiasek a hloupých vyjádření. Automobilka tají, kdo ho nahradí
před 5 hodinamiVW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.27. 11:02 - řidičBOB
- IT poradna 09.26. 20:16 - Brus
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.26. 16:23 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 15:03 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB