Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty
23.8.2020 | Mirek Mazal
Ferrari jsou nezřídka auta, která si cenu drží velmi slušně a majitele tak ani dlouholeté vlastnictví nestojí tolik. Výjimky ale existují a toto je jedna z nich, dokonce koupená v ČR.
Ferrari se svého času nechalo slyšet, že náklady na provozování jeho aut nejsou vyšší než u Dacie. Zní to jako nesmysl a výsměch obyčejným lidem, jenže ona to snadno může být pravda. Běžný servis na spoustu let dopředu je dnes součástí základní ceny a spousta modelů Ferrari je ceněna natolik, že postupem času příliš neztrácí na hodnotě, nebo na ni dokonce roste.
Zatímco tedy třeba při koupi Škoda Octavia za 600 tisíc můžete být po 4 letech rádi za to, že vás vlastnictví stálo 300 tisíc korun, třeba takové Ferrari 812tdf se za stejnou dobu mohlo stát o miliony dražším, tak to zkrátka je. Jistě, má to háček v tom, že takový model není snadné koupit, i když na něj máte peníze, natož když si berete Octavii na leasing, ale co už, i obyčejnější Ferrari umí cenu držet docela slušně. Pak jsou tu ale taková, která ji nedrží vůbec. A když si je necháte déle než pár roků, poznáte, co to jsou náklady na vlastnictví vozu.
Důkazem výše řečeného může být úplně poslední Ferrari s vyklápěcími světlomety. Pod označením 456 od roku 1992 vyrábělo dlouhých 11 let. Předchůdce modelu 612 Scaglietti dostal konečnou podobu od designerů ze studia Pininfarina, kde si svoji představu do sériové výroby prosadil návrhář Lorenzo Ramciotti. Dvoudveřové GT s uspořádáním 2+2 mělo vepředu uložený motor a v době vývoje nebylo rychlejšího řadového modelu s koněm ve znaku.
Nedostižné tempo zajišťoval Motor roku 2000 a 2001. Ocenění získal 5,5litrový atmosférický dvanáctiválec odvozený od šestiválcového agregátu Dina. Modernější V12 měl výkon až 325 kW (442 koní) v 6 250 ot./min a nejvyšší točivý moment 550 Nm posazený do 4 500 ot./min. Maximální rychlost začínala trojkou a zrychlení na stovku bylo otázkou 5,2 sekundy. Číselné označení názvu vozidla vycházelo z objemu 456 m3 každého válce.
Celkem v Maranellu vyrobili 3 289 těchto aut s mrkacími reflektory a jeden z nich doputoval až do Prahy, což je samo o sobě neobvyklé - na začátku století se tu prodávala jen hrstka vozů této značky. Červené kupé sjelo z pásu v roce 2003 a od května téhož roku si jej první majitel nechal až dodnes. Najel s ním ale pouze 16 553 svátečních kilometrů - exteriér podle toho vypadá a interiér snad ani nestihl přijít o specifickou vůni novoty. Příkladně uklizená kabina kombinuje krémové čalounění s černými částmi a hliníkovými doplňky. Kovová řadící páka s vyleštěnou hlavicí patří automatu, což je škoda, protože 456 se dělalo i s manuálem a nádhernou kulisou řazení.
Nedostatek pro nadšence do řízení je ale také jedním z důvodů, proč tohle auto není na trhu ojetin vyhledávané ani v tak výjimečném stavu se skoro dokonalou historií - v průměru 1 000 km ujetý za rok značí velmi decentní využití. Současná cena 2 399 000 Kč (dokonce s možností odpočtu DPH) se nemusí zdát malá, ale podívejme se na věc jinak.
Ferrari 456 s automatem stálo na sklonku výroby 199 250 Eur, tehdejším kursem 6,35 milionu Kč. Pochybujeme, že auto má základní výbavu, takže bylo velmi pravděpodobně ještě dražší. Ale i kdyby ne, za dobu své existence pozbylo na ceně minimálně 3,95 milionu Kč, což přepočteno na každý kilometr znamená výdaj 238 Kč na km - bez benzinu či čehokoli dalšího. Chcete si sjet z Prahy do Plzně? Voila, 95 km jízdy tam bude za 22 610 Kč. A cesta zpět to samé. Drahý špás, o to zajímavější ale nabídka tohoto auta je, v ČR a z ČR je to něco nevídaného.











Ferrari 456 z roku 2003 skoro nevyjelo, každý kilometr tak majitele stál skoro 240 Kč jen na ztrátě hodnoty. Sběratelský kus teď v Praze čeká druhého majitele. Foto: Auto Point
Zdroj: Auto Point
Bleskovky
Špatný den v práci? Tomuto týpkovi spadlo na zem vzácné Porsche za 100 milionů při přepravě po drahé renovaci
před 11 hodinamiOpěvovaná Corvette C8 to rozbalila na německé dálnici v základní evropské verzi. Na „levnej americkej kýbl” exceluje
19.7.2025Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
17.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program na novém Balaton Ringu 10:00
- Místo Scotta Reddinga Tarran Mackenzie 08:24
- Další smrtelná havárie - Pau Alsina včera 22:26
- Honda CUV e: 2025: elektrický skútr včera 19:45
- Test Moto2 v Brně - bez Salače včera 18:47
Nejnovější články
Ceny náhradních baterií mild-hybridů jsou dalším velkým vystřízlivěním ze snu o reálné efektivitě moderních aut
před 3 hodinamiAukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km
před 4 hodinamiNové Audi A5 je tak nepřesvědčivé, že v testech dostává nakopáno nejen o 6 let starého BMW, ale i od mainstreamu
před 6 hodinamiJeště hůř: Mercedes už na elektromobily v USA ani nebere objednávky a zastaví jejich výrobu, i když je přímo tam vyrábí
před 7 hodinamiPoslednímu moderátorovi Top Gearu ukradli vzácné BMW, které vlastní 19 let. Fanoušci mu ho našli dřív, než si policisté dojedli koblihy
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 07.22. 17:22 - jerry
- Rychlodotazy 07.22. 16:37 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.22. 16:35 - jerry
- Detektory policejních radarů 07.22. 16:07 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.22. 16:02 - řidičBOB
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.22. 08:54 - řidičBOB
- BMW Divize 07.22. 01:22 - Jaggie
- Hyundai i30 1.4 80kw 07.21. 04:59 - Leonardo Evans