Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čech po 17 letech prodává své Ferrari, každý km ho stál 238 Kč jen na ztrátě hodnoty
23.8.2020 | Mirek Mazal
Ferrari jsou nezřídka auta, která si cenu drží velmi slušně a majitele tak ani dlouholeté vlastnictví nestojí tolik. Výjimky ale existují a toto je jedna z nich, dokonce koupená v ČR.
Ferrari se svého času nechalo slyšet, že náklady na provozování jeho aut nejsou vyšší než u Dacie. Zní to jako nesmysl a výsměch obyčejným lidem, jenže ona to snadno může být pravda. Běžný servis na spoustu let dopředu je dnes součástí základní ceny a spousta modelů Ferrari je ceněna natolik, že postupem času příliš neztrácí na hodnotě, nebo na ni dokonce roste.
Zatímco tedy třeba při koupi Škoda Octavia za 600 tisíc můžete být po 4 letech rádi za to, že vás vlastnictví stálo 300 tisíc korun, třeba takové Ferrari 812tdf se za stejnou dobu mohlo stát o miliony dražším, tak to zkrátka je. Jistě, má to háček v tom, že takový model není snadné koupit, i když na něj máte peníze, natož když si berete Octavii na leasing, ale co už, i obyčejnější Ferrari umí cenu držet docela slušně. Pak jsou tu ale taková, která ji nedrží vůbec. A když si je necháte déle než pár roků, poznáte, co to jsou náklady na vlastnictví vozu.
Důkazem výše řečeného může být úplně poslední Ferrari s vyklápěcími světlomety. Pod označením 456 od roku 1992 vyrábělo dlouhých 11 let. Předchůdce modelu 612 Scaglietti dostal konečnou podobu od designerů ze studia Pininfarina, kde si svoji představu do sériové výroby prosadil návrhář Lorenzo Ramciotti. Dvoudveřové GT s uspořádáním 2+2 mělo vepředu uložený motor a v době vývoje nebylo rychlejšího řadového modelu s koněm ve znaku.
Nedostižné tempo zajišťoval Motor roku 2000 a 2001. Ocenění získal 5,5litrový atmosférický dvanáctiválec odvozený od šestiválcového agregátu Dina. Modernější V12 měl výkon až 325 kW (442 koní) v 6 250 ot./min a nejvyšší točivý moment 550 Nm posazený do 4 500 ot./min. Maximální rychlost začínala trojkou a zrychlení na stovku bylo otázkou 5,2 sekundy. Číselné označení názvu vozidla vycházelo z objemu 456 m3 každého válce.
Celkem v Maranellu vyrobili 3 289 těchto aut s mrkacími reflektory a jeden z nich doputoval až do Prahy, což je samo o sobě neobvyklé - na začátku století se tu prodávala jen hrstka vozů této značky. Červené kupé sjelo z pásu v roce 2003 a od května téhož roku si jej první majitel nechal až dodnes. Najel s ním ale pouze 16 553 svátečních kilometrů - exteriér podle toho vypadá a interiér snad ani nestihl přijít o specifickou vůni novoty. Příkladně uklizená kabina kombinuje krémové čalounění s černými částmi a hliníkovými doplňky. Kovová řadící páka s vyleštěnou hlavicí patří automatu, což je škoda, protože 456 se dělalo i s manuálem a nádhernou kulisou řazení.
Nedostatek pro nadšence do řízení je ale také jedním z důvodů, proč tohle auto není na trhu ojetin vyhledávané ani v tak výjimečném stavu se skoro dokonalou historií - v průměru 1 000 km ujetý za rok značí velmi decentní využití. Současná cena 2 399 000 Kč (dokonce s možností odpočtu DPH) se nemusí zdát malá, ale podívejme se na věc jinak.
Ferrari 456 s automatem stálo na sklonku výroby 199 250 Eur, tehdejším kursem 6,35 milionu Kč. Pochybujeme, že auto má základní výbavu, takže bylo velmi pravděpodobně ještě dražší. Ale i kdyby ne, za dobu své existence pozbylo na ceně minimálně 3,95 milionu Kč, což přepočteno na každý kilometr znamená výdaj 238 Kč na km - bez benzinu či čehokoli dalšího. Chcete si sjet z Prahy do Plzně? Voila, 95 km jízdy tam bude za 22 610 Kč. A cesta zpět to samé. Drahý špás, o to zajímavější ale nabídka tohoto auta je, v ČR a z ČR je to něco nevídaného.











Ferrari 456 z roku 2003 skoro nevyjelo, každý kilometr tak majitele stál skoro 240 Kč jen na ztrátě hodnoty. Sběratelský kus teď v Praze čeká druhého majitele. Foto: Auto Point
Zdroj: Auto Point
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
dnesMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
před 8 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 9 hodinamiČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
před 11 hodinamiNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
dnesJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB