Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak drahé je vlastnit Bugatti Chiron? Klíčové díly jsou tak drahé, že jejich výměna zruinuje i milionáře
8.1.2023 | Petr Miler
Je jasné, že na Bugatti nic nebude levné. Obvykle se mluví o provozních nákladech, které též nejsou nízké, v kontextu s cenou vozu ale nemusí vyznívat až tak dramaticky. Ceny „velkých” náhradních dílů ale berou dech.
Kdo chce mít opici, musí mít na banány, říká jedno z tradičních rčení automobilových nadšenců. Koupit si auto je zkrátka jedna věc, provozovat jej ale druhá. Platí to zejména v případě cenově lákavých ojetin, neboť s pár léty na krku lze za lákavé ceny pořídit mnohá prestižní a silná auta, která mohou snadno stát méně než lépe vybavený nový Golf. Pokud se na nich ale něco pokazí, může se z jejich pořízení stát slušná noční můra.
Pokud jste skončili mezi těmi, kteří si podobným způsobem koupili třeba ojeté BMW místo nové škodovky a doplatili na to, můžete se utěšovat tím, že... nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Lidé stojící za kanálem The Hamilton Collection na Youtube předestřeli náklady na vlastnictví Bugatti Chiron na 10 let a máme pocit, že se vám zvednou obočí, i když si ho chvíli předtím přelepíte lepicí páskou.
Na první pohled nejsou depresivní. Koupit si Chiron je drahé, nejlevnější kousky v prodeji vidíme za asi 85 milionů korun, existuje ale slušná naděje, že tento vůz o pár let později prodáte za stejnou či ještě vyšší cenu. Ani servisní náklady zpočátku nejsou strast - čtyři roky je nese Bugatti, cenu dalších šesti let spočítali lidé „od Hamiltona” na 91 500 dolarů. To jsou více jak 2 miliony korun, žádná láce, ale za 6 let vlastnictví Bugatti? To není zase tolik, jakkoli je třeba dodat, že počítali jen běžné servisní kontroly a jednu výměnu pneu za 4 roky. Podobných výdajů (neřku-li těch za benzin apod.) může být ještě hodně.
Pozoruhodné jsou ale hlavně ceny „velkých” náhradních dílů, to když se něco pokazí. Spadne vám klíč ze stolu v restauraci na Pařížské? Připravte si 13 547 dolarů na nový, to je asi 305 tisíc Kč. Za klíč. Trochu se rozvášníte s 1 500 koňmi a brzdy už začnou říkat ne? Bude to za 47 400 dolarů, 1 070 000 Kč, jen za výměnu brzd. A to si pište, že na dvoutunovém monstru s takovým výkonem není ani karbon-keramika navěky. To je ale pořád „spotřebák”, co když se něco opravdu pokazí?
Věčný není ani motor vozu. Záruka jednou skončí a slovu „kulance” se u Bugatti leda kulantně vysmějí a vytáhnou fakturu za nový - bude na ní 856 406 dolarů, 19,3 milionu korun, mimochodem skoro o 6 milionů víc než za velmi podobný motor Veyronu. Exploze motoru je ale nepravděpodobná, taková převodovka to může zabalit snáz. V tu chvíli na účtu hledejte 185 000 dolarů, 4,2 milionu korun.
Bugatti si jistě nekupují chudí lidé, ale třeba desítky milionů za opravu motoru s převodovkou, to už zruinuje i milionáře. Inu, i tato opička ráda baští, jen těch banánů musíte mít opravdu, ale opravdu hodně. Bez zařazení do škatulky „miliardář” bychom se do této anabáze snad raději ani nepouštěli.






Nikdo asi nečekal, že vlastnit Bugatti Chiron bude levné, ovšem ceny některých náhradních dílů, které se po konci záruky moou hodit, berou dech. Foto: Bugatti
The Hamilton Collection@Youtube
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 4 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejčtenější články
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
17.11.2025
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:49 - pavproch
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 10:13 - spooon
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 09:30 - mattonecz
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
