Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025 | Petr Prokopec
Zůstáváme přesvědčeni, že majitelé v pozici zákazníků mají mít jednoduše právo dělat si se svými auty, co uznají za vhodné, a automobilky mají jim nelibé projevy nerovnováhy na trhu řešit jinak. Chevrolet to tak zjevně nevidí a chce dál trestat vlastní klienty, dokonce dvakrát.
Momentálně neexistuje mnoho lákavějších aut, než je nový Chevrolet Corvette ZR1. Jistě, různé značky mají ve svých nabídkách pohlednější, rychlejší, luxusnější, komfortnější či třeba úspornější vozy. Jenže žádný z nich nemá na svém hrbu takový výčet pozitiv jako tenhle - podle škarohlídů - „americkej kýbl“, rozhodně ne v poměru k ceně. Stačí si jen uvědomit, že automobilce se povedlo z 5,5litrového přeplňovaného osmiválce vydolovat 1 079 koní, tedy vyšší výkon, než s jakým bylo zpočátku spojeno Bugatti Veyron. To přitom ke svému pohonu užívalo osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turby.
ZR1 se hypersportu z Molsheimu zvládá postavit i po stránce dynamické, neboť na stovku i přes pohon zadních kol zrychlí za 2,5 sekundy. Či dokonce ještě o dvě desetiny rychleji, pokud si ji objednáte s paketem ZTK Performance. Nejvyšší rychlost 375 km/h je pak sice jedinou oblastí, kde se Corvette musí před Bugatti sklonit, ovšem protože mimo německé Autobahny a pár vysokorychlostních oválů takovým tempem stejně nikde legálně jet nemůžete, trápit to bude jen málokoho. Zvláště při ceně, kterou lze vnímat jako pakatel - 173 300 USD jsou sice skoro 4 miliony korun, ale podívejte se, co všechno tu za ně dostanete.
Zdá se tak nevyhnutelné, že zájem o auto bude zpočátku překonávat jeho dostupnost. První kupci tak budou v pokušení poslat své ZR1 dál nedočkavým zájemcům za vyšší sumu, než za jakou svá auta koupili. Podle nás na tom není nic špatného a automobilka má možnost řešit tento stav navýšením prodejních kapacit nebo zvýšením ceny. Místo toho se ale rozhodla, že ceny bude držet, na výrobu nebude sahat a zákazníky bude raději omezovat v tom, co se svými vozy mohou dělat.
Dozvídáme se to díky prodejci od jednoho z oficiálních dealerů značky, Ricka Contiho. Ten se zveřejnil dopis od Chevroletu, který konstatuje, že automobilka zvláštním smluvním ujednáním zakáže kupcům ZR1 během 12 měsíců následujících po koupi další prodej. Pokud k němu přece jen přistoupí, budou zaneseni na černou listinu, díky které si již žádnou další specialitu Chevroletu nebudou moci koupit. Tedy přímo. To už jsme zažili mnohokrát, Chevrolet ale zašel ještě o krok dál a zvolil tentokrát velmi kontroverzní metodu.
Naštvaný bude formálně i na lidi, kteří si ZR1 v rozporu s onou roční „neprodejní lhůtou” koupí. Těm na auto zruší tovární záruku. Přijde nám to už hodně drzé, navíc legálně problematické, takže jsme zvědavi, kdy automobilce přistane na stole první žaloba, po které bude muset svou pozici hájit u soudu. Tak či onak, karty jsou dnes rozdány takto, ať už se nám to líbí nebo ne.






Corvette ZR1 je asi nejžhavějším zbožím současnosti, i proto se dá předpokládat, že hlavně u prvních vyrobených exemplářů dojde na kupčení s nimi. My říkáme: A co má být? Automobilka to vidí jinak a chce mu zabránit i za cenu přímého boje nejen s prvními, ale dokonce i s druhými majiteli. Foto: Chevrolet
Zdroj: Rick Corvette Conti@Youtube, Carscoops
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 27 minutami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
