Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané zakamuflovali trapnou kopii nápadu BMW a doufali, že si toho nikdo nevšimne
4.1.2021 | Petr Prokopec
Máte pocit, že Číňané už s kopírováním přestali? Zapomeňte, jen to nedělají tak okatě, jako dřív. Tentokrát to ale udělali špatně a asi zapomněli, že „pamětníci” nevymřeli.
Čínským automobilkám kopírování nikdy nebylo cizí, v poslední době vám ale v případě jejich novinek představujeme spíše modely s originálním designem. Výrobci ze stále nejlidnatější země světa se v mnohém poučili a již nechtějí být spojováni s negativní publicitou. Proto sáhli hluboko do svých kapes a na svou stranu přetáhli schopné designéry i techniky značek, které dříve napodobovali. Rázem se díky tomu mohou chlubit nejen originálním designem, ale i zajímavou technikou.
Dostat Číňanům kopírování z hlavy ale bude zjevně složitější, třebaže pochopitelně nechceme házet všechny do jednoho pytle. Nicméně při pohledu na nové video, které se naoko tváří jako novinářské srovnání Lamborghini Aventador SVJ a Koenigseggu Agera R, si nemůžeme pomoci. Jakkoliv totiž na první pohled vypadá zajímavě, je to jen špatně zakamuflovaná reklama, magazín za videem údajně stojící podle všeho ani neexistuje. Navíc je vše postavené na nápadu, který není originální a vedle původního zpracování působí docela uboze.
Abyste pochopili, nač narážíme, nejprve si pusťte první video níže. Během dvou minut zjistíte, že o italský a švédský supersport v něm nejde, oba vozy hrají jen stafáž. Hlavní hvězdou je čínské NIO EP9, které sice slouží jako vůz pro uchycení kamery, ovšem Lambo i Koenigsegg přespurtuje s naprostou lehkostí. I díky tomu, že řidiči v nich nejspíše dostali instrukce, aby plyn nezašlapávali až pod kobereček. Aventador tak zvládá čtvrtmíli až za 12,32 sekundy namísto udávaných 10,3 sekund.
Největším problémem však není to, že oba benzinové vozy potřebují na 400metrový sprint více času, než jejich tvůrci dodávají, přičemž v cíli jedou podstatně nižší rychlostí, než jaké by měli dosáhnout. Jak jsme již zmínili, zkopírován tentokrát byl celý nápad videa, a to dost nešťastným způsobem. Jsme už v redakci dost staří na to, abychom pamatovali, že touto ideou už skoro před čtvrtstoletím přišlo BMW, které chtělo propagovat tehdy novou generaci E39 modelu M5, což připomíná druhé video níže.
Svůj sedan tehdy mnichovská automobilka osadila kamerou a poslala jej na solné pláně. BMW ale v celém videu téměř neuvidíte, obrazovku po většinu času okupuje rychlostní speciál. Ten je přitom průběžně zabírán zezadu, zboku i zepředu. A také při brzdění. Až po zastavení pilot auta s kamerou vystoupí a odhalí skutečnost - onen rychlostní speciál v akci muselo natáčet něco velmi rychlého a bylo to právě BMW M5, tehdy nejrychlejší sedan planety. Je to celé nenucené, jde o práci režiséra Kima Geldenhuyse, která opravdu dokáže zapůsobit.
Moderní nepřiznaná kopie Nia je vedle toho umělá až běda. Spíše než cokoliv jiného si budete myslet, že se vás někdo snaží podfouknout, protože video samozřejmě není novinářský test. A není tu relativně dlouhý děj, na který navazuje krátká pointa, Nio se ve spotu vyloženě vnucuje. A špatný dojem jen umocní onen pohled na časy evropských supersportů, které dalece zaostávají za těmi skutečnými.
Tím neříkáme, že Nio je pomalé, o to tu nejde. Spíše nám přijde celý spot nešťastně zpracovaný, i kdyby náhodou byl originální. To ale není a po shlédnutí původního nápadu BMW ve vypiplaném Geldenhuysově zpracování vypadá jen jako špatná kopie. Jak se tedy zdá, po designérech a technicích budou muset Číňané přetáhnout na svou stranu i marketéry a režiséry reklamních spotů, jinak na tomto poli stěží ohromí.






Nio EP9 je nepochybně rychlé, ostatně svého času překonalo všechno a všechny na Ringu. Nicméně jeho nejnovější propagace jej více ztrapňuje než cokoli jiného. Foto: Nio
Zdroj: Tom Moloughney@Youtube, Upstairs Post@Youtube
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 5 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025Unikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
1.6.2025Další slavnou západní značku stíhá osud Škody, na největším trhu světa je na hranici úplného kolapsu
1.6.2025Aukce ukázala skutečný zájem o nové BMW M5, majitel rychle přišel o obrovské peníze. A bude jen hůř
1.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral