Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů
20.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi nechtějí své nejvýraznější poznávací znamení posledních let pohřbít zcela, i oni už ale poznali, že k ideálu má dále než doufali.
Citroën C4 Cactus je na trhu od roku 2014. Za tu dobu stihl ovlivnit vzhled nové generace modelu C3, zároveň také podstatně zlevnil. Na začátku jeho cena startovala na 330 tisíc korunách, což bylo za základní atmosférický tříválec s 82 koňmi, 16palcová ocelová kola a látkové čalounění příliš. O rok později tuzemské zastoupení cenu srazilo o podstatných 70 tisíc korun a C4 Cactus se stal zajímavějším vozem.
Aktuálně je cena zase zpátky nad 300 000 Kč, to však má své opodstatnění ve skladbě nabídky. Základní „holobyt” byl vypuštěn, nejnižší úrovní výbavy je stupeň Feel. I ten lze mít o deset tisíc korun levněji, pokud k prodejci přivezete starý vůz a možná takové slevy dosáhnete i bez toho. Značka by ostatně měla být k zlevňování vstřícnější než jindy, neboť Cactus se připravuje na modernizaci.
„C4 Cactus je připraven na změnu, která přichází v polovině jeho životního cyklu a jež představuje lehčí evoluci. Způsob, jakým jej pozměníme, zaručuje, že novinka lépe zapadne do naší klíčové modelové strategie,“ dodává ke změnám šéfka značky Linda Jackson. Z jejích slov lze vyčíst, že Cactus se z crossoveru více přiblíží tvarům konvenčního hatchbacku. I když tuctový nebude, neboť Citroën dle své šéfky „nikdy není konvenční“.
Novinka se tedy velmi pravděpodobně postaví na úroveň klasického modelu C4, který je na trhu již od roku 2011. Ředitel divize produktového plánování Xavier Peugeot uvedl, že „chceme nástupce, ale zároveň chceme, aby se držel současné strategie, aby byl výrazný i efektivní v oblasti komfortu. Odhalit jej hodláme nejpozději do jednoho roku.“ Časový rámec je tím dán, kromě toho Xavier Peugeot odhaluje i další podrobnosti.
„Chceme zachovat ducha originálu. Jeho hlavní prvky odstartovaly u Citroënu novou strategii. Musíme se ovšem vyvarovat toho, abychom se stali vězni vlastních prvků, jakými jsou třeba vzduchové kapsle Airbump,“ říká Peugeot a potvrzuje tak spekulace o tom, že Francouzi s rozmachem tohoto prvku ve své nabídce značně přibrzdí.
„Proto si s nimi u různých modelů hrajeme vždy jinak a příštích měsících odhalíme nové vozy s odlišnou stylizací těchto kapslí,“ dodává Peugeot. Inovovaný Cactus se tak má podle dostupných informací obejít zcela bez těchto doplňků, jak naznačuje i neoficiální ilustrace níže, u jiných modelů mají být menší či méně viditelné. A vlastně se tomu nedivíme, Citroën jen přiznává, že přišel na to, co všichni dávno vidí - vzhled kapslí je kontroverzní a jejich funkční přínos zůstává přinejmenším diskutabilní.
Jakým směrem přesně Citroën v tomto ohledu vyrazí, se ještě nějakou chvíli nedozvíme. Jistotou ovšem zůstává, že novinka značky bude vůbec prvním Citroënem, který dostane nové odpružení Progressive Hydraulic Cushion. To by podle automobilky naopak mělo představovat funkční přínos zcela jednoznačně...

Citroën C4 Cactus se v rámci modernizace dočká změny stylu...
...která možná karoserii vezme netradiční vzduchové kapsle Airbump
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
včeraNadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak pojede MotoGP s Pramac Yamahou včera 15:00
- Salač si vyzkoušel nový povrch Masarykova okruhu včera 11:38
- Co nového v prostřední kubatuře 29.5.2025
- Změny u Yamahy ve WorldSBK a WorldSSP 29.5.2025
- Těžké zranění Lucy Mariniho 29.5.2025
Nejnovější články
BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
před 10 hodinamiNěkdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
před 11 hodinamiTak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
včeraVW se chce zachránit s pomocí svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne ve velkém jako hotovku
včeraRýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď dokonce jezdí s tímto starším VW, ač je to miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 05.30. 20:29 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 20:22 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.30. 13:57 - delphin
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.30. 13:14 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.30. 12:25 - Brus
- Politický koutek 05.29. 13:49 - jerry
- BMW Divize 05.29. 13:32 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.28. 20:53 - M.Z.