Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson, Hammond a May vysvětlili, proč v nové The Grand Tour nebudou auta
10.12.2019 | Petr Prokopec
Již v pátek má premiéru první díl čtvrté série The Grand Tour, velká jízda to ale aspoň optikou světa čtyř kol nebude - populární trojice vymění volant a pedály vymění za kormidla a lodní šrouby. Proč?
Tento týden nás čeká pro mnohé nechvalně známý den, tedy pátek třináctého. Pro příznivce Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye se však naopak bude jednat o šťastné období, neboť trojice se vrací na obrazovky s novou sérií pořadu The Grand Tour. Oproti prvním třem řadám nás ovšem čekají zásadní změny. Minulostí je klasický živý studiový formát, který byl prokládán předtočenými filmečky z celého světa. Místo toho budeme mít tu čest pouze se speciály, jenž se zeleným stanem již nemají pranic společného.
Novinek je ale daleko více, populární „tři mušketýři“ totiž překvapivě neusednou za volant exkluzivních supersportů či naopak ojetin za pár babek. Místo toho je čekají rychlé vodní čluny. Pro řadu lidí to může být zklamání, nicméně je třeba připomenout, že se tak ve skutečnosti neděje poprvé. V roce 2008 totiž světlo světa spatřil Vietnamský speciál, ve kterém Clarkson, Hammond a May dostali každý k dispozici 15 milionů dongů, aby si pořídili na svou náročnou cestu napříč zemí dopravní prostředek.
Po prvotním nadšení ovšem přišlo kruté vystřízlivění, neboť daná částka v té době byla ekvivalentem zhruba 25 tisíc korun. Dvoustopé stroje tak náhle byly mimo hru, místo toho tak trojice skončila na motocyklech. O zábavu jsme tím rozhodně nepřišli, jakkoliv je třeba přiznat, že se nahrazení aut jednostopými dopravními prostředky podepsalo na sledovanosti. V rámci dvanácté série totiž Top Gear až na dvě výjimku vždy překonal hranici sedmi milionů diváků. Selhala jen třetí epizoda a ještě níže zamířil právě onen speciál.
Sluší se však přiznat, že ani předchozí takové počiny neměly na růžích ustláno. Zejména Americký speciál z roku 2007 výrazně zaostal za regulérními epizodami. Postupně však lidé začali těmto více než hodinovým filmům přicházet na chuť, v rámci pořadu The Grand Tour pak již dávali přednost hlavně jim. Nelze se tedy divit, že Amazon zavelel ke změně. Stejně jako ve výsledku není překvapivé, že se rozhodla otočit list také samotná trojice.
Až na několik výjimek byl totiž scénář většiny speciálů naprosto stejný. Clarkson, Hammond a May dorazili do bodu A, kde nám představili své vozy - ať již nablýskané nové nebo zaprášené ojeté. Poté následovalo převzetí instrukcí od producentů a namáhavá cesta do cíle. Takhle to bylo s menšími obměnami pod hlavičkou Top Gearu i The Grand Tour 16 let.
Jinými slovy, trojice soustavně opakovala již viděné, s čímž jednoduše nemohla vystačit donekonečna. A právě proto se nyní rozhodla zkusit něco jiného, přepřáhnout z aut na čluny a pokusit se zaujmout diváky jiným formátem i obsahem. Je to nepochybně odvážný krok, ale motivaci slavného tria není těžké rozumět.
Nakolik bude tento krok úspěšný, zjistíme již v řádu dnů. Aktuálně tak jen dodáme, že na jaře nás čeká další speciál. Tuto skutečnost potvrdil producent Andy Wilman, bohužel však již neupřesnil, zda u toho bude návrat k autům. Mimo to jsou v plánu ještě další dva díly, ovšem zatím není jisté, kdy ty budou mít premiéru. Wilman totiž dále uvedl, že natáčení speciálů je velmi drahé a náročné na logistiku i čas.
Kromě toho je třeba připomenout, že každý ze zmíněných - dokonce i Wilman - bude mít na Amazonu svou vlastní show. Tím se redukuje prostor pro nové díly The Grand Tour, které tak budou čím dál tím vzácnější. I proto bychom si měli nadcházející speciál zvaný Seamen (Námořníci) užít měrou vrchovatou. Čekání na další návraty Clarksona, Hammonda a Maye totiž budou stále nekonečnější.













První díl nové série The Grand Tour sází na odvážnou modifikaci, Clarkson, Hammond a May místo v autech vyrazí na člunech. Smyslem změny je v podstatě právě změna sama, slavné trio nechtělo dělat dokola to samé
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 6 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 2 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 3 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 5 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 6 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 08:38 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch