Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co Porsche nechtělo, abyste viděli na záběrech jeho rekordního kola z Ringu
2.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Německá automobilka se minulý týden postarala o zápis do dějin, když s upravenou závodní 919 dalece překonala absolutní rekord Nordschleife. Viděli jsme ale všechno?
Asi vám neuniklo, že se Porsche minulý týden postaralo o stanovení nového absolutního rekordu Severní smyčky Nürburgringu. Stopky se po objetí celého kola zastavily na čase 5 minut a 19,55 sekundy, což znamenalo překonání dosud platného rekordu (6 minut a 11,13 sekund) Stefana Bellofa z roku 1983 o celých 52 sekund.
Nový rekord zajel Timo Bernhard, který naplno zužitkoval všechny své zkušenosti hlavně z vytrvalostních závodů. Rychlostní průměr mistrovské jízdy na Nordschleife vychází na 234 km/h, což je neuvěřitelné tempo. Některé sekce nejnáročnějšího okruhu světa projíždí o více než o 100 km/h rychleji, než je běžné a záznam rekordního kola připomíná zrychlený film nebo záznam z počítačové hry.
Kromě hromady dovedností zaslouží poklonu také automobil. Timo osedlal Porsche 919 Hybrid Evo, tedy dále vylepšený prototyp, který se dříve účastnil řady vytrvalostních závodů. Na svém kontě má vítězství ve 24 h Le Mans 2015, 2016 a 2017 a tři absolutní prvenství v mistrovství světa FIA WEC. Umí být rychlejší než Formule 1, ke stanovení nejlepšího času ovšem konstruktéři využili modifikace, které by jinak automobilová federace do závodního šampionátu nedovolila.
Překonání rekordu byla zpráva, která následně obletěla celý svět. Jde o výkon hodný obdivu, který byl potvrzen i záznamem rekordní jízdy, ale viděli jsme na něm celou pravdu? Podle Ala Clarka nikoli. Ten na Facebooku zveřejnil video s titulem „Co Porsche schovalo na onom palubním videu” a na záběrech vidíme, jak vůz místy musí je při pravém okraji, aby uvolnil cestu jiným vozům. Rekordmana s prstem v nose předjedou obyčejnější auta jako BMW 3 E36, Mitsubishi Lancer Evolution X nebo Ford Fiesta ST.
Pochopitelně, je to legrace, montáž, ale podle nás povedená. Na původních záběrech vidíme Porsche svištět až rychlostí 369 km/h, tady ale musí uhýbat borcům, kteří na Ringu trénují v rámci turistických jízd. A ti jsou, jak víme, vždy nejrychlejší...
Něco takového Porsche jistě nečekalo, ale občas je třeba spolknout i hořkou pilulku. Na pokoření Zeleného pekla se v Zuffenhausenu připravovali od zimy. Jako závodní tým neustále hledají nové výzvy a Nürburgring byl jednou z nich, sdělil ředitel Andreas Seidl. Prý nechyběla úcta k tomuto legendárnímu okruhu, který jim od minulého týdne leží u nohou. V této souvislosti ale stojí za to podotknout, že dřívější Beloffův rekord měl zcela jinou podstatu. Byl zajet v autě bez elektronických pomocníků, s manuální převodovkou, v rámci kvalifikace závodu, tedy s provozem na trati a na dobových pneumatikách. Také okruh jako takový byl pomalejší.
Bernhard měl oproti němu ideální podmínky, prázdnou trať, několik pokusů a supermoderní auto. Hodnotu jeho výkonu to nesnižuje, jenže v historii se na něj bude pamatovat spíše jako na marketingový úspěch Porsche a jeho 919ky. Jméno pilota v tomto případě hraje podružnou roli, protože hlavní zásluhu na konečném autě má technika. U Bellofa to bylo jiné. Taky měl rychlé auto, jenže současně uměl řídit jako nikdo jiný před a po něm.






Rekordní kolo je mistrovský výkon, který budí respekt. Ne každá reakce ale znamenala bezmezný obdiv, Al Clark k tomu přistoupil s humorem
Zdroj: Al Clark@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před hodinouČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 3 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 4 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 6 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB