Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Cybertruckům ve velkém selhávají jejich obří stěrače. Tesla vzdala snahu problém jakkoli řešit
21.5.2024 | Petr Prokopec
Dát na jedno obří čelní sklo jeden obří stěrač asi nebyl tak dobrý nápad, jak se některým mohlo zdát. Jeden z klíčových bezpečnostních prvků selhává stále většímu množství majitelů, navíc opakovaně. A Tesla ho ani neopravuje, všechny dosavadní snahy o řešení vedle do slepé uličky.
Před měsícem Tesla oznámila, že od zahájení prodeje na sklonku listopadu do 4. dubna dodala zákazníkům 3 878 exemplářů pick-upu Cybertruck. Všechny nicméně musela povolat zpátky do servisů, a to kvůli plynovému pedálu, který se mohl v některých případech zaseknout. Nejednalo se ale o první problém, se kterým je tento vůz spojen. Naopak se zdá, že tentokrát automobilka pokazila pomalu vše, co se pokazit dalo.
Jednou z věcí, kvůli které se na pick-up dívají skrze prsty i jinak nadšení majitelé, je jeho čelní stěrač. Když totiž automobilka v roce 2019 přišla s prototypem, žádné obří rameno se na jeho čelním okně nenacházelo. Nicméně o tři léta později se předprodukční verze již daným kouskem „pyšnily“. Fanoušci ovšem doufali, že se jedná pouze o přechodné řešení a sériový vůz dorazí osazen sofistikovaným systémem, který pomalu bude rozhánět kapky na skle s pomocí miniaturních stíhaček. Jenže poslední loňský listopadový den přišlo kruté vystřízlivění.
Opravdu ledovou sprchu ovšem zažili až samotní majitelé. Těm totiž stěrač odchází ve větší míře, než by se slušelo, jak rekapitulují kolegové z Auto Evolution. Když si uvědomíme, že Cybertruck není na trhu ani rok, není to pro značku zrovna dobrá vizitka. Zvláště když problém není v samotném ramenu, ale v elektromotoru, který jej pohání. Technický ředitel značky Lars Moravy původně oznámil, že jeho výkon činí 800 wattů, pročež by stěrač pomalu i mohl sekat hlavy. Nicméně nakonec manažer Tesly přišel s tím, že se zmýlil a výkon elektromotoru je „pouze“ 120 W.
Proč ony uvozovky? Jednoduše proto, že stále tu máme dvakrát silnější pohon, než jakým disponují stěrače běžných aut. Na ta si ovšem nikdo nestěžuje, je to věc, která prostě funguje. U normálních aut jsou navíc stěrače schované pod kapotou, za normálních okolností tedy nikterak nenarušují obtékání vzduchu okolo čelního okna. Jenže Tesla jej má usazený vertikálně podél levého sloupku. Aby tedy stěrač mohl odvádět svou práci, je třeba, aby jeho hnací jednotka hned od počátku zabrala celou svou silou, jinak dle Moravyho není možné větrný odpor překonat. V počítači pak značce nejspíše vyšlo, že 120 W je na něco takového dostačující. A protože Tesla nerada testuje ve skutečném světě, dál se tím nikdo nezabýval a vše bylo odklepnuto.
V zámoří ale poslední dobou zjevně hodně prší, na sociálních sítích se tak objevuje stále více stížností směřujících právě na adresu stěrače. Někteří lidé dokonce uvedli, že jim selhala i náhrada originálního komponentu. A proto prý Tesla vyrukovala se stop-stavem, kdy sice v servisu můžete poukázat na závadu, k jejímu odstranění ovšem nedojde. Místo toho mechanici čekají na nové pokyny z továrny. Kdy je ovšem dostanou a jaký bude další postup, není známo. Prodeje však zastaveny nebyly, a na trh tak míří další „zfušovaná” auta.
Jakkoli by nicméně bylo logické, kdyby Tesla přivedla do hry třeba ono 800wattové provedení, o němž původně Moravy mluvil, takový elektromotor by již mohl mít velký odběr energie a tak redukovat nepříliš slavný dojezd vozu. Dost možná zde tak máme další neřešitelnou situaci, kterou automobilka nakonec vyřeší tím, že vše je vlastně „v toleranci“, a proto není třeba se něčím takovým zabývat. Že to za ní poté může udělat agentura NHTSA monitorující bezpečnost na amerických silnicích, asi není třeba dodávat.



Na téma kvalit Cybertrucku jsme sepsali již tolik článků, že nejspíše neexistuje jediný komponent, který by si zasloužil jednoznačný palec nahoru. Systém pohonu stěračů to rozhodně není. Foto: Mecum Auctions, tiskové materiály
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Van den Goorbergh zůstává v týmu RW Racing včera 22:39
- Na čele v Sepangu je Acosta včera 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. včera 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson včera 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude 23.10.2025
Nejnovější články
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
před 11 hodinami
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
včera
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
včera
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
