Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia Sandero selhala v losím testu. Podívejte se, co předvedla
27.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pro většinu moderních aut je tato zkouška formalitou a řeší se pouze to, v jaké rychlosti ji zvládne. Dacia Sandero ji zjevně nezvládá.
Losí test, původem švédská simulace momentu, kdy s autem na silnici musíte zničehonic provést ostrý úhybný manévr před překážkou na silnici, je pro auta vždy tvrdým oříškem. Klade velké nároky zejména na správné nastavení podvozku, ale i na kalibraci elektronických systémů, které v takový moment mohou a také nemusí pomoci. Od doby, kdy se v této zkoušce neslavně převrátil tehdy nový Mercedes třídy A, si výrobci dávají pozor na to, aby vůz losí testy zvládal co nejlépe. A většinou se jim to daří.
Pravda, některá auta jsou v tomto testu docela pomalá, tedy zvládnou simulovaný problém vyřešit při nižší rychlosti než jiná, nepovažujme to ale automaticky za tragédii. Bylo by samozřejmě lepší, kdyby to zvládla v rychlosti vyšší, pokud ale mění tuto schopnost za komfort či jiný pozitivní aspekt, je na každém, aby se rozhodl, co preferuje - že každé auto nemůže jezdit jako Ferrari, je nabíledni.
Pak jsou tu ale vozy, které v určité chvíli zcela začnou ztrácet balanc a buď se zcela převrátí, nebo k tomu nemají daleko. O Mercedesu třídy A už jsme hovořili, docela nedávno měla podobný problém i Toyota. Ta už se zcela nepřevrátila, chybělo ji k tomu ale velmi málo. A dnes se podíváme na ne zcela radostný případ, který je nám z automobilového pohledu o dost bližší.
Pick-upy Toyoty u nás totiž nejsou zrovna masové oblíbenými vozy, modely Dacie ano. Jedním z nich je i Sandero, jedno z nejlevnějších aut na trhu, které v České republice stojí od 174 900 Kč. Čeho všeho se při tak nízké ceně musíte vzdát? Bezpečnosti? Do jisté míry ano, a to i když sáhnete o poznání dražší verzi Stepway stojící od 276 400 Kč.
Španělští kolegové z KM77 podrobili právě tuto variantu standardizovanému losímu testu a byli překvapeni. Sandero již v 72 km/h, tedy na poměry této zkoušky v průměrné rychlosti, nejenže kapitulovalo před snahou celý test vůbec absolvovat, ale začalo hrozit i převrácením na bok. A není to tak, že by se naklonilo a zase „přistálo”, zjevně měkčí nastavení podvozku se spolu s dalšími aspekty postaralo o to, že vůz dostal něco highsider na motocyklu - laicky řečeno se „žvejknul” a trvalo mu ještě hodně dlouho, než získal zpět stabilitu a byl schopen pokračovat dále alespoň v přímém směru. A to není dobré.
Je otázkou, co by se stalo ještě v citelně vyšší rychlosti. Testovací pilot pak zkusil zkoušku absolvovat ještě v 75 a 77 km/h a dokonce ji zvládl, chtělo to ale značnou míru přizpůsobení se vrtošivému chování aut (které je i v těchto rychlostech jasně patrné), kterého obyčejný řidič v dost pravděpodobně jediné takové situaci za celou dobu vlastnictví auta nebude schopen - nebude na to mít schopnosti ani zkušenosti.
Sandero tedy na losí test stavěné není, to je zřejmé. Ani to není nutně nezbytné brát jako tragédii, i tuto vlastnost vůz za něco mění - hlavně extrémně nízkou cenu. Sami bychom ale raději sáhli po autě, které se i v takovém případě chová poněkud vyzpytatelněji. Bude dražší, ale ne nutně méně komfortní...

Schema losího testu španělských kolegů
Tohle předvedlo Sandero v 72 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
včeraNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
5.6.2023Bugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nejnovější články
Větší a stylovější čínský soupeř Škody Karoq se začne prodávat v Evropě, doma stojí pouhých 358 tisíc Kč
před 3 hodinamiDojezd naloženého elektrického pickupu v reálném provozu je tak mizerný, že je skoro nepoužitelný
před 4 hodinamiŠkoda poprvé ukázala nový Kodiaq bez maskování, pochopit jeho design chce ale dost představivosti
před 6 hodinamiNěmečtí kolegové si před 9 léty pořídili elektromobil, dnes už jim poslouží leda na cestu pro rohlíky
před 7 hodinamiČíňané už na největším evropském trhu s auty překonali značky jako Honda či Jeep, u nás si vedou ještě líp
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva