Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Další německá automobilka oznámila masivní propuštění, o práci přijde 9 500 lidí
26.11.2019 | Petr Prokopec
Na podobné zprávy se připravme, bude jich v nejbližší době jen přibývat, přestože se v tuto chvíli nic zlého neděje. Tlak EU ale žene automobilky do kouta a ty v obavách z budoucnosti šetří, kde mohou.
Na zprávy o rozsáhlém propouštění velkých firem jsme zvyklí z dob, kdy se ekonomice nedaří, lidé omezují své nákupy a firmy tomu musí přizpůsobit svou aktivitu. Nic takového se ale nyní obecné ani v automobilovém průmyslu neděje, krom snížení odbytu v Číně zažívají automobilky dobré časy. Přesto ony i jejich dodavatelé v tuto chvíli omezují investice, začínají šetřit na všech frontách a oznamují i personální čistky.
Není to tak dávno, co propouštění více jak 10 tisíc lidí oznámil Mercedes, k tomu se záhy přidal Continental s ještě většími čísly a nyní přichází se svou troškou do i mlýna Audi. Německá automobilka totiž oznámila, že o práci přijde 9 500 lidí, a to průběžně do roku 2025. Audi není až tak obří firma, a tak toto číslo představuje více jak 10 procent všech jejích zaměstnanců, to je opravdu velký pokles, který měl vést k úsporám ve výši 6 miliard Eur (cca 153 miliard korun).
K čemu ty? Za vším hledej EU není v evropském automobilovém prostředí nemístné pořekadlo a v tomto případě bylo naplněno bezezbytku. Stejně jako Mercedes a Continental i Audi propouští v obavách z následků tlaku Evropské unie na prodej elektromobilů. EU začíná tvrdě vyžadovat plnění norem spotřeby resp. emisí CO2, které jsou jen s pomocí spalovacích motorů nesplnitelné a emise CO2 elektrických vozů nesprávně započítává jako nulové, takže výrobcům nezbývá, než je prodávat. A protože jsou výrobně drahé a na otevřeném trhu nekonkurenceschopné, bere jim to prostor je za přijatelnou cenu prodávat vůbec se ziskem, takže musí šetřit, kde se dá. Škoda by o úskalích nadcházející situace mohla vyprávět.
Audi dodává, že propouštění a další úspory povedou k navýšení ziskové marže na 9 až 11 procent. Automobilka se čtyřmi kruhy tak bude mít dostatek prostředků na to, aby s nimi mohla financovat náklady nucené elektrifikace svých aut. Pozitivem budiž, že 2 000 lidí Audi do roku 2029 také přijme, a to právě kvůli intenzivnějšímu vývoji a výrobě elektromobilů.
Začíná být jasné, že s podobnými kroky se vytasí i další výrobci. Pro Česko stěžejní budou plány Škody, která na pole elektrické již vkročila, ale zatím s menší vervou než Audi. A jelikož na každém prodaném elektromobilu zatím silně prodělává, může se taková situace stát rychle neudržitelnou.
Je smutné, že na podobné následky musíme hledět za situace, kdy víme, že elektromobilita v tuto chvíli nemůže přinést nic dobrého. Většinu emisí CO2 z dopravy má na svědomí ta nákladní a celkově se na veškerých emisích CO2 na zemi doprava stará o 6,3 promile. Ta osobními vozy pak o 1,9 promile. To jsou tak prťavá čísla, že i kdybychom osobní automobilovou dopravu eliminovali zcela, nestane se prakticky nic. A my částečně měníme emise nepatrného množství aut jezdících v Evropě.
Kdyby elektromobily přinesly aspoň skutečné vynulování emisí CO2, ještě by se to dalo vzít jako posun k lepšímu. Ale v momentě, kdy velká část elektřiny (a celosvětově jasná většina) vzniká spalováním fosilních paliv, kdy v podstatě tytéž emise vzniknou jen o kousek jinde, zdá se nám celá tato úporná snaha o jejich zavádění se všemi z toho vyplývajícími následky jako naprosto zbytečné plýtvání.






Audi oznámilo propouštění, na vině je tlak EU na rozvoj elektrické mobility za každou cenu
Zdroj: Audi
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejnovější články
Nepoučitelní: Němci se vrací k dotacím na elektrická auta. Tentokrát je ostatní mohou oportunistům zaplatit úplně celá
před 2 hodinamiBMW se stává králem citlivého retra, jeho pocta prvnímu evropskému turbosporťáku umí ohromit
před 3 hodinamiŠkoda zachraňuje celou VW Group před pádem do červených čísel, kdo by si to byl před 35 roky pomyslel
před 5 hodinamiToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včeraZelené hlavičky dostaly nový nápad: Uměle zpomalit fungování čerpacích stanic, aby jejich favorité konečně vyhráli
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.14. 10:18 - 911T
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- BMW Divize 10.13. 12:10 - pavproch
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB