Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dealer Škody nabízí srovnání Superbu s BMW 5. Ptá se: Je pětka tak dobrá?
9.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová Škoda Superb je velmi povedené auto a už v někdejším testu jsme verzi 2,0 TSI stavěli vedle BMW 528i xDrive. Teď to napadlo i jednoho dealera.
Tyto dny se pro automobilově smýšlejícího Čecha nesou ve znamení vzpomínek. Ubíhá totiž 25 let od formálního spojení Škody s Volkswagenem a 20 let od první prezentace Octavie první generace. Jsou to dva milníky dávající šanci připomenout, čím Škoda byla ještě na začátku 90tých let a čím je dnes. Je to relativně krátká doba, právě Octavie I coby první společný produkt české a německé značky ale byla skoro okamžitým úspěchem a postarala se o rychlý růst české značky mezi nejvýznamnější evropské a možná i světové automobilky. Můžete s tím tvrzením nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je to tak všechno, co s tím můžete dělat.
Ne vždy jsme produkty Škody tak chválili, v posledních letech od nás ale vysoké známky dostaly Fabia, Rapid, Octavia i Superb. Není to tím, že by u nás škodovka utrácela více peněz za reklamu, je to hlavně tím, že její auta jsou ve srovnání s konkurencí stále lepší a v některých případech mohou myslet velmi vysoko.
Tím zatím nejnovějším je právě Superb, který jsme kdysi testovali ve špičkové verzi 2,0 TSI 4x4. Právě v tomto testu zaznělo jako poznámka k hmotnosti vozu: „Pro srovnání - čtyřválcové BMW řady 5 ve verzi 28i xDrive s automatickou převodovkou váží o 170 kg více. Je o 46 mm delší, o 4 užší, o 4 nižší, má o 35 koní méně a dovnitř se toho vejde asi polovina. Ale BMW 5 je přece úplně jiné auto! No, to určitě...”
Byla to jen věta tak trochu mimo „hlavní děj”, faktem ale je, že některé prémiové automobilky v posledních letech degradovaly nekonečnými downsizingy a podobnými kroky tak nízko, že rázem dávají prostor ke srovnání i s produkty podstatně obyčejnějších značek. Jistě není pravdou, že BMW 5 lze obecně srovnávat se Superbem, jsou tu modely jako M5, 550i nebo i ty s šestiválcovými diesely, které jsou prostě jinde. Ale zmiňovaná 528i? Co má oproti Superbu fakticky navíc? Jednoznačně horší přeplňovaný čtyřválec to asi není, připojitelný pohon všech kol akorát „z druhé strany” též ne, menší vnitřní prostor jakbysmet a 170 kg navíc to také nebude. Komfort jízdy je srovnatelný a řidičsky lepší pětka dávno není. A že by BMW něco zásadního dohánělo lepší nabídkou komfortních prvků, to říci nelze.
Tato auta jsou najednou v určitých verzích srovnatelná, protože BMW (a nejen BMW) se dobrovolně vzdalo svých technických výhod, které „plebsu” nedovolovaly si škrtnout. I když tu nejde jen o motor, být 528i dále šestiválcová, nikdo si netroufne s ní srovnávat mladoboleslavského ratlíka, ale takto? Dovolili jsme si to my a že to nebyl výstřel do prázdna dokladuje i aktuální akce jednoho irského dealera Škody.
Jmenuje se (pro nás pozoruhodně...) Pilsen Auto, sídlí v irském Dublinu a není to žádný provinční prodejce. Sám své dealerství označuje za vůbec největší v Evropě a fotky dosvědčují minimálně to, že není malé. Právě na tomto místě jsou si srovnatelností Superbu a pětky v některých verzích tak jistí, že zákazníkům ve svém showroomu dokonce nabídli možnost si oba vozy přímo srovnat. A to by těžko udělali, kdyby si jen v koutku duše pomysleli, že někdo bude považovat pětku za jasně lepší.
Celou akci provází i chytrá marketingová kampaň se zaměřovačem v bavorských barvách. Související slogan se kvůli dvojsmyslnosti některých v angličtině nepřekládá snadno, ale jistě jej pochopíte i z otročtějšího překladu: „Naše vize pro nový Superb je jasná a v hledáčku máme pár velkých značek.” U samotného dealerství je pak zaparkována modrá pětka v paketu M (tedy žádné „holátko”), na níž je napsáno: „Je tohle tak dobré jako Škoda Superb? Přijměte výzvu a zjistěte to sami.”
S jakými reakcemi a výsledky se kampaň setkala, zatím nevíme, je ale pozoruhodná. Může se zdát sebevědomým výstřelem do prázdna, podle našich zkušeností jím ale není. Pětková BMW s čtyřválcovými motory opravdu nekopou jinou ligu a pokud jde v obou případech o verze s pohonem všech kol, platí to dvojnásob. Cena je přitom úplně jinde - zmiňovaný Superb 2,0 TSI 4x4 u nás začíná na 971 900 Kč, BMW 528i xDrive na 1 410 500 Kč...



Takto vypadá irský boj dealerů Škody o zákazníky BMW v praxi
Pro představu podoba dealerství Pilsen Auto v irském Dublinu - starého a nového
Zdroj: Škoda Pilsen Auto Dublin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 3 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 3 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva