Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Designér Bugatti zkusil vylepšit Porsche 911. Je příliš troufalý?
11.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokusit se změnit Porsche 911 je velmi nevděčný úkol, a tak se do něj málokdo pouští. A je vážně neobvyklé, aby to udělal designér jiné značky koncernu VW.
Porsche 911 je jednou z největších automobilových ikon. Pro své specifické pojetí je tak výjimečné a ceněné, že automobilka v podstatě nemá možnost jej jakkoli podstatně změnit - musí tu být tvar Volkswagenu Brouk nataženého na skřipci a motor vzadu, jinak tradiční zákazníci Porsche začnou říkat: „Ne.” Však kdo se pokusil je v minulosti oslovit něčím jiným, klidně i lepším, se zlou se potázal.
Důkazem ostatně je i současná nabídka Porsche. Automobilka dělá také model Cayman, který pro svou příhodnější koncepci s motorem uprostřed nabízí v lecčems více než 911. Jenže... není to 911, je to Cayman, a tak neoslovuje zdaleka tolik zákazníků. A že na trhu nepožívá zdaleka tak ikonického statutu dosvědčují i ceny ojetin, které na rozdíl od jeho starší sestry padají k zemi jak jablka z podzimních stromů.
Porsche se tak s více či méně jemnými retušemi drží stále stejného receptu a když jen zkusila výrazněji změnit přední světla, byl z toho průšvih. Nikdo z branže tedy už ani nezkouší 911 změnit nebo snad dokonce zrušit. Nikdo, až na Sashu Selipanova.
Tento člověk není žádný nadšenec zkoušící na počítači přemalovat automobilový svět, je to profesionál, je to jeden z designérů koncernu Volkswagen. Pracoval mimo jiné na Bugatti Chiron, jeho návrh byl dokonce původně představen jako koncept, ale vedení na poslední chvíli změnilo názor a nechalo příď přepracovat. Zbytek je pořád jeho idea, však na Selipanovovův původní návrh jsme se mohli podívat v létě.
Nyní se na svět dostala jeho vize příští generace Porsche 911. Nevíme, jestli chce třeba k Porsche přejít nebo si prostě nemohl pomoci a musel malovat - tuhle práci prý udělal ve svém volném čase. A je skutečně zajímavá, tím víc, pokud se vám líbila příď konceptu Porsche Mission E. Právě ten totiž obrázky níže připomínají, zejména zepředu. Záď je naopak docela blízko současné 911 991.
Ze stran také stále vidíme siluetu 911, ovšem trochu zkrácenou. A také horní linka oken je úplně jiná, člověku spíš připomene Zig a Zag, dva závodní Astony V12 Zagato. I dvě boule na střeše téhle vize 911, které se táhnou až na záď auta, mohly mít inspiraci v práci karosárny Zagato.
„Idea byla vrátit se k původnímu profilu modelu 911, umenšit a zjemnit boky. Zároveň jsem ale nechtěl skončit s profilem 996. (...) Když to vezmu kolem a kolem, 911 nikdy nebyla moje nejoblíbenější auto, ale práce s tímhle modelem mě opravdu bavila a ukázalo se, že to je náročné, ale hodnotné cvičení," komentoval Selipanov svou práci.
Jestli se vám vůz na obrázcích níže líbí či nikoliv, necháme na vás. Jestli takhle bude příští generace 911 vypadat, je ve hvězdách. Selipanov určitě má tu moc vnuknout své myšlenky někomu z vedení Porsche, velké změně ale moc nevěříme. Spíše očekáváme evoluční design a zachování jednoznačně kulatých předních světel. Zezqadu nicméně auto na ilustracích vypadá opravdu dobře, co říkáte?








































Práce Sashi Selipanovova asi nesedne každému, ale zajímavá je rozhodně
Zdroj: Sasha Selipanov
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
dnes
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
před 5 hodinami
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 6 hodinami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 8 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 9 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
