Designéři by měli přestat „schovávat” radary do přídí aut. Je to horší než lepší

 | 38 příspěvků | 29.4.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Rob75

Moje řeč, tohle je fakt ot.. | 29.4.2017 13:37reagovat
avatar

Moje řeč, tohle je fakt otřesný. Existuje minimum aut, kde to vypadá relativně dobře, jinde přesně jak říkáte - pěst na oko, který na sebe naopak upozorňuje. Na Fabii je to třeba ještě OK, na O3 po FL? Děs a hrůza a to jsou horší případy. Mercedes je asi největší humáč, to je tak laciný...

Nepřihlášený xpert

ty prvni volva, to snad an.. | 29.4.2017 13:40reagovat
avatar

ty prvni volva, to snad ani nebyla integrace. to byl shitbox uprostred niceho ;) jinak samo souhlas, jako u kazdy false. konec s tím

nikoloki

Lexus (např. CT200h) má ra.. | 29.4.2017 15:21reagovat
avatar

Lexus (např. CT200h) má radar za znakem - Toyoty na tom budou zřejmě stejně - takže radar je zcela neviditelný …

Nepřihlášený Luda

Osobně nevím co vy novináři.. | 29.4.2017 16:20reagovat
avatar

Osobně nevím co vy novináři chcete? Když se objevila O3 s radarem tak jste všichni nadavali jak je to umístění náchylné na poškození a teď když to změní tak se vám to zase nelíbí! Neříkám že jse mi líbí některá ze dvou variant líbí ale důležitější jestli funguje

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

A máš Marku náké lepší řeše.. | 29.4.2017 16:50reagovat
avatar

A máš Marku náké lepší řešení? Hoď to sem.

Nepřihlášený JaRy

Passat má radar ve znaku ... | 29.4.2017 16:54reagovat
avatar

Passat má radar ve znaku ... má ho tam o nějaký rok dřív než éčko.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jim

Ideálně za oknem u zrcátka.. | 29.4.2017 19:17reagovat
avatar

Ideálně za oknem u zrcátka a je klid.

Nepřihlášený josephko

Je neskutočné, čo p. Bednářa.. | 29.4.2017 20:43reagovat
avatar

Je neskutočné, čo p. Bednářa irituje. Nemá náhodou nejakú obsedantnú poruchu? :-)

Problém sa aj tak vyrieši sám - už o pár rokov. Elektromobily nepotrebujú chladič, a tak tam radary a iné čidlá môžu byť schované v maske úplne v pohode... Viď napr. Škodu Vision-E...

Nepřihlášený Ondra

Autor článku asi nemá zkuše.. | 29.4.2017 22:07reagovat
avatar

Autor článku asi nemá zkušenosti s radarem. Umístění dole v nárazníku je strašně nepraktický, protože se tam radar snadno znečisti (na podzim listí, v zimě zas sníh) a pak přestane fungovat. Umístěním do masky se nesnaží automobilka jen zamaskovat radar, ale je tam i více chráněn. Tenhle článek je opravdu o ničem :(

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ernie

1. Ma radar vacsi dosah, e.. | 30.4.2017 00:05reagovat
avatar

1. Ma radar vacsi dosah, efektivny uhol

2. Menej znecisteny a nachylny na poskodenie

3. U Superba 3 to nikomu nevadilo, az teraz pri Octavii..?

Nepřihlášený Marko

A kedy si konecne Bednar v.. | 30.4.2017 00:10reagovat
avatar

A kedy si konecne Bednar vsimne (a zacnu mu vadit) aj zaslepene nasavacie otvory v prednych naraznikoch a imitacie difuzorov vzadu?

Nepřihlášený VJ

Škoda Octavia 3 před FL... | 30.4.2017 01:46reagovat
avatar

Škoda Octavia 3 před FL.

Kolega do mě omylem nacouval na parkovišti, malý ťukanec a oprava radaru za X desítek tis.

za mě raději umístit výše i když to nevypadá tak dobře

Nepřihlášený abcd

Právě, že umístit radar do.. | 30.4.2017 04:13reagovat
avatar

Právě, že umístit radar do nárazníku je možná elegantnější, ale "páni novináři" nevšimli jste si, že právě v těch místech je nápadně blízko tažnému zařízení? S umem českých řidičů (a nejen těch) při parkování jsem za názorem ať je radar klidně na střeše a nijak nemaskovaný... :D :D

Nepřihlášený

Pane Bednaři pominu-li, o.. | 30.4.2017 06:24reagovat
avatar

Pane Bednaři pominu-li, o co mne Vas článek opet "obohatil", zeptám se proste - proč zde řešíte Volvo S80, ktere se ji několik let nevyrábí a jeho řešení krytu radaru je porovnavano s doposud existujícími, ba dokonce zcela novými modely a coby erudovany novinář zde nezmíníte stávající řešení Volva?

Nepřihlášený Míra

Reakce na: Passat má radar ve znaku ... | 30.4.2017 09:51reagovat
avatar

Až na to, že Mercedes měl radar za znakem už v dobách prvních Passatů B6.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jenník

Pane Bednáři, Vaše problém.. | 30.4.2017 10:13reagovat
avatar

Pane Bednáři, Vaše problémy bych chtěl mít... Designéři všech zmíněných velkých značek jistě ocení Váš postřeh a jistě se teď všichni stydí, jak Vás neoblbli a při další práci si Vaše napomenutí určitě vezmou k srdci - a ještě se o Vás budou přetahovat, abyste jim poradil

Nepřihlášený JaRy

Reakce na: Až na to, že Mercedes měl.. | 30.4.2017 10:24reagovat
avatar

Ano, passat B6 má radar ve znaku od roku 2005.

Nepřihlášený

Jen bych upřesnil, že tent.. | 30.4.2017 15:22reagovat
avatar

Jen bych upřesnil, že tento web není žádný motoristický nnovinářský web.Je to jen parta idiotských amatérů co kopírují články a kradou fotky jiným z internetu.A co víc jen tu propagují zkurvenou škodovku.Doporučuji auto.cz, autorevue.cz

Nepřihlášený Milos

Hlavně radar ve spodní čás.. | 1.5.2017 09:30reagovat
avatar

Hlavně radar ve spodní část radaru v zimě je náchylný na problémy a to ve větším sněhu, nebo byjiždění z parkovacích míst.

Nepřihlášený ukulele

Radar je preto v maske leb.. | 3.5.2017 11:43reagovat
avatar

Radar je preto v maske lebo sa stavalo ze stacilo aby niekto nacuval do teba s gulou a uz bol radar posunuty a hladel inam.Staci mu malo stupnov k vychyleniu a uz to blbne a musi na diagnostiku. Preto sa presunul hore. Je to menej nachylne na poskodenie a ma lepsi ostriaci uhol. Sam robim na vyvoji tychto radarov tak viem o com hovorim. JE to proste kompromis. To iste mozes hovorit o konceptoch preco tak nevypadaju aj realne auta v premavke ked koncept bolo nadupane auto.

Nepřihlášený J.S.

Všechno jde když se chce a.. | 4.5.2017 11:04reagovat
avatar

Všechno jde když se chce a nemusí to být o financích. Třeba Suzuki s Vitarou...na parkování senzory+kamera, radar adaptivním tempomatem, auto v kůži, 4x4, 6-ti kvaltem, navigací, LED, aj. fungl za půl M se zárukou 5let ;-)

Nepřihlášený Woyta

Technická. Radar se také p.. | 4.5.2017 17:11reagovat
avatar

Technická. Radar se také přesouvá protože se auto prodává na vice trzích a tam bývají jiné rozměry registrační značky. Docházelo tak ke stínění a omezení funkčnosti.

Nepřihlášený Radek

SEAT ho má také zakomponov.. | 7.5.2017 19:31reagovat
avatar

SEAT ho má také zakomponovaný ve znaku a vypadá to hezky...u Škody to prostě nejde... má malý znak až na kapotě...a dole je radar náchylnější na poničení.

Nepřihlášený Igor

TECHNICKA radar ked je dol.. | 7.5.2017 20:08reagovat
avatar

TECHNICKA radar ked je dole tak sa donho dostane sneh/kase z vozovky a odstavi ho. V zime sa mi to na oktavke stava kazdych 15km a tempomat je automaticky vypnut. Je to jeden z duvodu proc je v nove generaci vyse

Nepřihlášený F12

Genesis mozna. i30 a ION.. | 7.5.2017 21:02reagovat
avatar

Genesis mozna. i30 a IONIQ uz ma v logu. Me ale prizany nevadi pokud to neni hnus jak na ty oktavce. V novy uz mi zase nevadi.

Nepřihlášený Jan Rosák

haha.. to je článek, hlavn.. | 10.5.2017 08:18reagovat
avatar

haha.. to je článek, hlavně že i škoda avizovala, že přesunutím radaru se zvýšila jeho možnost použití až k 200km/h. Navíc je ten führerův knírek docela vtipnej... :-)

Nepřihlášený Tomáš

Opravdu vtipný článek. Co.. | 20.5.2017 18:05reagovat
avatar

Opravdu vtipný článek. Co tím kdo chtěl říci? Běžné auto by mělo spíš praktické a spolehlivé, byť na úkor designu. Radar u Škody se přesunul čistě z technických důvodů. Radar těsně u silnice nemá ideální podmínky pro správnou funkci. Samozřejmě je trendem dávat radar za loga, to je ale velmi drahé a u vozů které nemají logo kolmé na směr jízdy nepoužitelné. Kvůli přívětivosti radarovým vlnám se buď pouze lakuje (nevypadá hezky) nebo se napařuje iridium / indium.

Nepřihlášený Jiří Horčička

Dobrý den, sejmul jsem na.. | 21.5.2017 08:59reagovat
avatar

Dobrý den, sejmul jsem na dálnici srnku, velká rychlost, čili masakr. Chladiče, světla, kapota...a mřížku jsem vůbec nenašel. Mám připojištěnou zvěř do 100 000 a bylo to na hraně, vyletěly i patrony přednapínače bezp.pásů. V servisu mi řekli, že kdyby tam byl ještě radar, tak se autíčko neopravuje, protože totálka. Čili pokud je a musí být radar na takto zranitelném místě, je potřeba při pojišťování počítat s vyšším limitem, protože zřejmě umře i při banálnějším střetu se zvěří :-) Taky mne napadá: nebudou se v budoucnu krást i s mřížkou chladiče? :-) Znak - logo Mercedesu bude dost v ceně :-)

Jirka

Nepřihlášený Jiří Mareš

to vazne ? opravdu? opravd.. | 22.5.2017 00:48reagovat
avatar

to vazne ? opravdu? opravdu nekomu stoji za to psat takove kraviny o veci kterou vsichni vi? i kdyby ten radar byl na srese jak to maji lode ... no a kuwa co? je uplne jedno kde ten radar je fungovat bude tak ci tak. pan Horcicka by mel prestat brecet protoze myslim ze ta srnka dopadla mnohem hur nez jeho preelekrizovane premistovadlo a taky je zaklad prizpusobit jizdu situaci jinak si o pru*er rika.... doufam ze autorovi tohodle howna dobre plati

Nepřihlášený Vašek

Reakce na: Osobně nevím co vy novináři.. | 22.5.2017 10:36reagovat
avatar

Souhlasím, nikde jsem v článku nezaznamenal řečnickou otázku, jaká pozice je z hlediska čistoty a možnosti poškození nejlepší -> tedy hlavní úkol radaru je, aby fungoval a zachraňoval životy. Dle mého, když tam bude bradavice jako mají blokoví stopaři, je mi to jedno, hlavně, když bude plnit funkci.. ;-)

Nepřihlášený Jirka

A co třeba světla? TO je t.. | 22.5.2017 12:13reagovat
avatar

A co třeba světla? TO je taky hnus, vůbec se mi to na autech nelíbí. Nechápu tu snahu designérů je stále víc zakomponovávat do stylu auta. Vůbec bych je tam nedával a umístil jen dvě lampy za okno. Funkce bude stejná a auto bude lépe vypadat. Ne?

A teď už bez sarkasmu ... třeba u té O3 po FL se mi to vyloženě líbí. A třeba si mě sežerte. :D (Beztak si ji nikdy nekoupím, mám v merku hezčí auta)

Nepřihlášený Hunter

Elektrická auta bez grilu.. | 22.5.2017 21:34reagovat
avatar

Elektrická auta bez grilu tento stupidní "problém" vyřeší.

Solved.

Další prosím.

Nepřihlášený pista

Reakce na: Autor článku asi nemá zkuše.. | 26.5.2017 22:46reagovat
avatar

uplne suhlasim. o com je tento clanok? proste nech sused vidi ze mam radar :P

Nepřihlášený ondraondra

A neni to treba taky o vys.. | 29.5.2017 09:44reagovat
avatar

A neni to treba taky o vysce ve ktere radar je, bude se na nem usazovat mene necistot a obecne je poloha vys optimalnejsi pro jeho provoz?

Nepřihlášený Mára

To že je schovaný, má svůj.. | 30.5.2017 17:04reagovat
avatar

To že je schovaný, má svůj účel. Když bude viditelný a nezakrytý, je zde možnost krádeže, nebo poškození. Pokud ho umístíte někde nízko - jako je spodní mřížka (většinou ta co je mezi mlhovkama) hrozí v zimě, že nebude funkční, stačí více sněhu, proto je výše. Mřížka chladiče je pro to ideální - tolik sněhu u nás ještě nenapadlo a pokud ano, tak tam nikdo s ničím jiným, než off roadem nepojede.

Mřížka chladiče je ideální také z toho důvodu, že bývá většinou je zmenší či větší částit zaslepená až na místo, kde je sání motoru - to je např kvůli aerodynamice.

NO a pak je zde celkový problém umístění takového zařízení do předku auta. Mezi nárazníkem nebo mřížkou a chladičem nebývá moc místa, je zde spousta kabeláže, také hadiček a to jak od motoru, tak ke světlům. Někam se to prostě vejít musí.

Krom současných použitých řešení by ideální místo bylo horní střed skla nad zpětným zrcátkem...ale dnešní radary jsou ještě docela velké....

Nepřihlášený josef

proč to vůbec řešíte? auto.. | 3.6.2017 17:23reagovat
avatar

proč to vůbec řešíte? auto má sloužit,jezdit,dopravit z bodu A do bodu B.proč budu řešit takový nesmysly jako kus plastu na masce?

Nepřihlášený Profesionální průmyslový designér

Dobrý den, Vidím tu spo.. | 18.8.2017 14:49reagovat
avatar

Dobrý den,

Vidím tu spoustu strojních, fyzikálních, a jiných inženýrů s praxí v oboru okolo 30 let a o autorovi článku nemluvě... K článku se tedy nebudu vyjadřovat, protože nemá valnou hodnotu. Pokud se chcete dozvědět o tom jak fungují senzory na principu el. mag. záření (není radar jako radar!), nebo důvod proč se auta navrhují tak či onak alespoň teoreticky... Doporučuji vyhledávat relevantní informace například zde: http://www.sciencedirect.com/

Tento článek je určen pro širokou veřejnost. Ale i veřejnost technicky neznalá teorie i praxe si zasluhuje pravdivost informací. Prosím neomezujte se jen na nepodložené emoční výplody nebo teze založené na domněnce, nikdo nechce vypadat jako hlupák ;-).

Přeji krásný zbytek dne

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše