Dieselgate je blud, normy k ničemu. Emise NOx u aut se už 23 let nemění

 | 124 příspěvků | 3.10.2015 Walter Kraft
Reagovat

Nepřihlášený K. Tichý

Velmi zajímavé. Neměl jsem.. | 3.10.2015 18:46reagovat
avatar

Velmi zajímavé. Neměl jsem o realitě iluze, ale že se v podstatě nic nezměnilo? Na druhou stranu nemůžu říct, že by mi to nějak vadilo. Když to výrobci snížit můžou a nesnižují, půjde tu určitě spíš o věci jako výkon, spotřeba, životnost. A na těch mi záleží víc než na oxidech dusíku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

potrefená husa tady kejhá.. | 3.10.2015 19:06reagovat
avatar

potrefená husa tady kejhá o sto šest.. Nejvíc se o této kauze dočteme právě na koncernfóru..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený GiGi

Reakce na: potrefená husa tady kejhá.. | 3.10.2015 19:09reagovat
avatar

A něco k věci bys neměl? Ta fakta jsou celkem jasná a nevymyslel si je nikdo kdo by měl důvod fandit VW, natož v posledních týdnech.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jarda k.

je to pořád stejný, v rych.. | 3.10.2015 19:12reagovat
avatar

je to pořád stejný, v rychlým světě se necháváme manipulovat jednoduchými a nepodloženými štěky médií. nevím, jestli za tím někdo stojí, možná se jen senzace hodí a přifukuje se to, co by stejně mělo prasknout. když se pak člověk podívá na podobný fakta... díky za práci pana krafta, jednou někdo hledal víc než další rychlou senzaci.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RoVi

No jo no, ono říct pravdu.. | 3.10.2015 19:16reagovat
avatar

No jo no, ono říct pravdu chce článek jak knížku, co někdo musel dávat dohromady několik dnů. Snazší je se tvářit, že všechno je pravda a pár grázlů z Německa to kazí.

Vlastně jsem rád, že se ty emise obchází, už takhle auta jezdí hůř. Jen je pokrytecký tvářit se, že to někdo začal dělat včera, když je to evidentně obecně přijímaný postup.

Nepřihlášený RoVi

Reakce na: A něco k věci bys neměl? T.. | 3.10.2015 19:17reagovat
avatar

Haters gonna hate...

Nepřihlášený xpert

je jeste otazkou, jestli t.. | 3.10.2015 19:20reagovat
avatar

je jeste otazkou, jestli tu neslo prave o to, aby se tohle vsechno vyvalilo ven a "neco se s tim zacalo delat". doufam, ze to bude mit opacny vysledek, ale zatim to tak moc nevypada. imo je cas se na tyhle eura vy*rat, evidentne je to saskarna.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Baťo

USA potrebuje zničiť európ.. | 3.10.2015 19:28reagovat
avatar

USA potrebuje zničiť európsky trh, ktorému sa až príliš darí. Len vytiahli eso z rukávu, ktoré im tam už nejakú dobu ležalo a čakalo na tú správnu chvíľu.

Nepřihlášený klapka

A tak se lidé budou zabýva.. | 3.10.2015 19:53reagovat
avatar

A tak se lidé budou zabývat problémem, který nikdo z nich není a nebude schopen vyřešit a najednou zjistí, že je válka. Mladí na befel oblečou uniformy, půjdou do výcvikových táborů na vymytí mozků a potom to budou moci řešit v blátě dešti a jiném sajrajtu. Hlavně, že si budou moci povídat o dieselgate.

Nepřihlášený Bibi

Bože to je hovadina. Ano,.. | 3.10.2015 20:16reagovat
avatar

Bože to je hovadina. Ano, Volvo a Rencek neprošli testem na který nebyli dělaný. Jak nepochopitelné. Das Filcka podváděl, ostatní ne. Nehrajte si na soudce, když nerozumíte základní logice. OMG. Kolik Vám dal Folcwágen?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hajzlík

Super článek, je dobré, že.. | 3.10.2015 20:27reagovat
avatar

Super článek, je dobré, že si někdo dá práci a dokáže najít relevantní informace a ne jenom papouškovat zprávy agentur, citovat politiky nebo opisovat informace od VW.

Nepřihlášený miro68

Reakce na: Bože to je hovadina. Ano,.. | 3.10.2015 20:39reagovat
avatar

kto je bez viny, nech hodi kamenom...

Nepřihlášený V

Ja bych se spise zameril n.. | 3.10.2015 20:40reagovat
avatar

Ja bych se spise zameril na zapach a kour z dieselovych aut. Neni nic "lepsiho" nez potkat takove auto na silnici.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bibi

Vrchol demagogie toho novi.. | 3.10.2015 20:43reagovat
avatar

Vrchol demagogie toho novinářského střeva je ta část o sebevražedných manažerech VW. Mám racionální vysvětlení. Pan novinář je letadlo a všichni ostatní jsou blázni:).

Nepřihlášený cudzinec11

Autor si odporuje... Cl.. | 3.10.2015 20:52reagovat
avatar

Autor si odporuje...

Clanok je super, jeho napisanie a nastudovanie problematiky muselo trvat dlho, bez Ironie, klobuk dole...

Ale zaver je spatny - to, ze sa NOx za poslednych 20 rokov nejak vyrazne nezmenilo znamena, ze je najvyssi cas ho zacat menit.

Amici maju od NOx z aut pokoj uz desatrocia a v EU si spinime pred vlastnym hniezdom...

Je nacase poslat diesle na smetisko a zaoberat sa inymi technologiami, v prvom rade zvysenim ucinnosti spalovacieho motora - nech uz spaluje benzin, LPG, CNG alebo nieco ine, hlavne nie naftu... Potom je tu rekuperacia...

Zobrazit reakce..

papy

Nechápem o co ide autorovi.. | 3.10.2015 22:00reagovat
avatar

Nechápem o co ide autorovi. To nam tu tie hnusne odporne diesle budú dokedy smradit? Konečne je šanca, ze sa s tým bude niečo robiť. on sa tu rozčuľuje aké to je hnusne, ze si niekto dovolil niečo voči podvodnickemu koncernu. Dúfam ze autor zomrie na rakovinu.

Nepřihlášený

Reakce na: Autor si odporuje... Cl.. | 3.10.2015 22:02reagovat
avatar

No jsi rychle s věcmi hotový, ale tvé nápady mají pár velkých mezer.

1. Navrhuješ vrhnout se na LPG? Takže zavrhneme diesely kvůli NOx a půjdeme do LPG, které má s NOx ještě větší problémy než diesely? No tak to je pěkný vlastňák.

2. Když navrhuješ zrušit diesely, tak zrušíš také limity CO2 a přidáš se tak na stranu bývalého českého prezidenta Klause, který tvrdí, že žádný problém s CO2 neexistuje a globální oteplování je nesmysl? Ono totiž nejde okecat, že diesel produkuje CO2 prostě méně než benzin, LPG i CNG.

3. Když navrhuješ vrhnout se na benzín, tak jistě víš, že dnešní přímovstřikové benzíny produkují daleko více pevných částic než diesely. A produkují právě tu nejnebezpečnější malou velikost částic se kterými má organismus problém při vylučování a jsou prokazatelně karcinogenní. Co s tím uděláš? Nebo za 5 let budeme zase všichni pokřikovat pryč s benzínem aniž bychom měli rozmyšleno čím jej nahradit?

4. Pokud navrhuješ zrušit diesely, tak předpokládám všude a důsledně, ono zrušit diesely jen osobních autech, kde jsou z hlediska škodlivin nejčistší, a nechat je v lodích, lokomotivách a nákladní dopravě kde produkují daleko větší porci nečistot než v osobní dopravě by byl další krásný "vlastňák". Když je tedy zrušíš i ve jmenovaných oblastech, čím je nahradíš?

5. Proč zmiňuješ rekuperaci? Ta je už asi 100 roků vymyšlená a prakticky každý výrobce má dnes model nebo i více modelů, které rekuperaci používají. Tam nic nového a převratného lidstvo nečeká.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: No jsi rychle s věcmi hoto.. | 3.10.2015 22:15reagovat
avatar

Jake lode proboha? Ty at se resi na mezinarodni urovni. Ty muzeme tady zakazovat asi jako fabriky v Cine nebo vyvoz tisicu tun elektorniky z USA na skladky v Africe. Lide si stezuji na cmoudici diesely v centrech ceskych mest, kam casto kamiony nemaji ani povoleni vjet. Pohadky o vetsi skodlivosti benzinu si nech od cesty...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený peter

Ja dúfam, že si autor člán.. | 3.10.2015 22:15reagovat
avatar

Ja dúfam, že si autor článku vyvedie výfuk zo svojho diesela do kabíny, aby sa tým smradom mohol kochať aj on. Nie len tí, ktorí jazdia za nim.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Jake lode proboha? Ty at s.. | 3.10.2015 22:26reagovat
avatar

Jasně, ať pochcípají oceány, ať si "moderní" dieselelektrické lokomotivy čadí na Smíchovském nebo Hlavním nádraží, ať si po Vltavě blafou vykopávky s doby Marie Terezie, ať zhebne všechno okolo, jen když v naší ulici nebudou jezdit osobáky s dieselem.

Nikde netvrdím, že benzín je škodlivější než diesel, jen tvrdím, že v oblasti emisí pevných částic dnes škodlivější je. Diesely mají problém s NOx, benzín s pevnými částicemi, co je větší zlo nikdo neumí seriózně posoudit. Dokud se používal nepřímovstřikový benzín, tak problém nebyl, přímovstřikové benzíny jsou na tom velmi špatně. Proto také píši o CO2, přímovstřikový benzín a problém s pevnými částicemi u benzínu je důsledek tlaku na snižování CO2, spotřeba u přímovstřiku klesla, ale produkce pevných částic prudce stoupla.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karas

Reakce na: Ja dúfam, že si autor člán.. | 3.10.2015 22:32reagovat
avatar

Navrhuji soutěž, autor jak říkáš a ty si vyvedeš výfuk benzínového motoru do své kabiny. Já vám to stopnu, kde přežije déle. Ten kdo zhebne dříve, tak jeho technologie bude celosvětově zakázaná. Jdeš do toho?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený peter

Reakce na: Navrhuji soutěž, autor jak.. | 3.10.2015 22:45reagovat
avatar

Ja sa tu na rozdiel od niekoho nesnažím totálne bagatelizovať problém, ktorý stojí aspoň za povšimnutie. A áno keď vidím a cítim čo niektorým vychádza z výfuku, tak by som do toho s kľudom išiel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Jasně, ať pochcípají oceán.. | 3.10.2015 22:53reagovat
avatar

To je blbost. Diesely maji problem nejen s NOx, ale i s pevnymi casticemi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karas

Reakce na: Ja sa tu na rozdiel od nie.. | 3.10.2015 22:54reagovat
avatar

Já nic nebagatelizuji, prostě ty si vezmeš benzínový motor s Euro 6 s výkonem 100kW z letošní produkce, autor dieselový motor s Euro 6 s výkonem 100kW také z letošní produkce a jdeme na to.

Kdybys měl základní tušení, co tě v obou autech spolehlivě zabije a kolik toho produkuje diesel a kolik benzín, tak do takové sázky nikdy nejdeš, leda bys věděl, že autor článku je stařík po pěti infarktech a se zápalem plic a ty jsi superman co umí zadržet dech na 15 minut.

Nepřihlášený Zkrocení voňavých nafťáčků

Celá "aféra" je podle mě k.. | 3.10.2015 22:56reagovat
avatar

Celá "aféra" je podle mě kromě zvyšování zisků majitelům médií užitečná i ostatním, například vysvětluje časté případy vypouštění neuvěřitelných, černě zbarvených "lahůdek" z výfuků prakticky nových aut vyšších tříd vybavených skvěle úspornými diesely při akceleraci, i to, že se vzduch kolem cest využívaných těmi báječně úspornými diesely stále stejně nedá dýchat. Takže nám úředníci a výrobci aut dlouhodobě lžou a tráví (i sobě) vzduch a obě skupiny na tom vydatně vydělávají - smyslem života je přece ušetřit na spotřebě, proto si do aut klidně za milion i více pořídíme ten dokonale úsporný dieselův klenot!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Syčák

Reakce na: Celá "aféra" je podle mě k.. | 3.10.2015 23:33reagovat
avatar

Ano, ještě, že tu máme benzínové motory co vypouští čistý kyslík jemně parfémovaný levandulí a jedny z nejčistších hnědouhelných elektráren, které vypouští čistý kyslík pro změnu lehce provoněný vůní vanilky a výrobu baterií u kterých se Lithium získává neškodným vypouštěním bublinek vzduchu do vody a následně do dolů a rafinérií jezdí turisté na lázeňské pobyty. Takže naskáčeme do svých miloučkých benzíňáčků a elektrických autíček a jsme zachráněni.

Nepřihlášený Ovíněný dízl

Smrad z benzíňáku opravdu.. | 4.10.2015 01:07reagovat
avatar

Smrad z benzíňáku opravdu ve srovnání se smradem z nafťáku opravdu připomíná jemně parfémovaný vzdoušek; většina z nás naštěstí přímo nesousedí z HU elektrárnou, rafinerií, tofárnou na výrobu AKU apod., zato majitelů osobních dieselových aut (o dodávkách, buzech, tirech apod. ani nemluvě) je všude kolem přehršel. A takový budíček zimním ranním startováním a hukotem zamrzlých dieselů před barákem též vždy potěší.

Nepřihlášený Turista

nechci nic řikat pan je za.. | 4.10.2015 05:50reagovat
avatar

nechci nic řikat pan je zaujatej na automobilku renault a haní ji tu přitom cely koncern fauve ma big problem a snaží se to svest na jiné renault přitom všeci včetně Renault, Nissan, Hyundai, Citroën, Fiat, Volvo a další překročili normy ale ne tak moc jak wv překročil normu až až 35krát takže renault je proti němu křištalově čistý tak at si auto polibi prdel a odstaví svoje wv :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jozef

Smekam ! jak by rekl cech... | 4.10.2015 08:41reagovat
avatar

Smekam ! jak by rekl cech. Ale som Slovak ,ta pisem klobuk dole pred super clankom . Nemam rad vase videa zrychlenia,lebo ziadne nekoresponduje s realitou serioveho vozidla. Ale clanky mate spickove ! dakujem ze si mozem precitat cosi s pragmatickym a realnym pohladom na vec.

papy

Autor je kryštalický príkl.. | 4.10.2015 09:20reagovat
avatar

Autor je kryštalický príklad blbca. Automobilky uz 20 rokov neplnia normy, ale podvádzajú. Takze blbe sú normy. Logika excelentná.

Nepřihlášený ttd

Reakce na: nechci nic řikat pan je za.. | 4.10.2015 09:20reagovat
avatar

Proč by tu měl být někdo zaujatý? VW optimalizoval až přeoptimizoval. Jejich velkým problémem jsou však "pouze" USA a to jejich "přiznání". V článku je pouze shrnut současný stav věcí. Nic více nic méně.

Jediným závěrem bude stanovení nového cyklu pro měření emisí v EU. A automobilky budou provádět následně optimalizaci pro tento test. Chápu, že pokud se tyto informace dozví tzv. široká veřejnost, je z toho na větvi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Max

Mám aj vw aj Renault a vie.. | 4.10.2015 09:24reagovat
avatar

Mám aj vw aj Renault a viem porovnať 77kW TDI a 74kW dízel od Renaultu (roky 2005-6).

TDI ťahá lepšie, subjektívne má aspoň 85-90 kW.

Čo je zaujímavé, Renault má na prvých 4 stupňoch obmedzené otáčky na 3600, vraj je to práve kvôli emisiám.

Na 5ke a 6ke sa dá točiť aj do 4500.

TDI dymí viac, má aj štiplavejší dym, je hlučnejší.

Nárazník pravidelne čistím od sadzí, u Renaultu netreba.

Ale jazdí sa s TDI lepšie, je dynamickejší a má aj nižšiu spotrebu ako Ren. dízel.

Z môjho laického pohľadu to vychádza tak, že starý Renault dízel je čistejší ako starý vw dízel, ale daňou za to je menší výkon, menší rozsah otáčiek a vyššia spotreba.

VW bol asi vždy príliš zameraný na to, aby bol šofér v prvom rade spokojný.

Iní možno robili trošku aj kompromisy a teraz im dá každý pokoj, prúser má vw.

Nepřihlášený Sova

Můj bože, tady se zase vyr.. | 4.10.2015 09:31reagovat
avatar

Můj bože, tady se zase vyrojilo expertů.

Jezdí nějakou prehistorickou benzínovou šunkou, protože jsou posraní ze servisních nákladů moderního dieselu a přitom se tváří, že zachraňují svět.

Chtěl bych vidět jak byste se tvářili, kdybyste měli motor optimalizovaný na nízké emise v celém rozsahu zátěže a využitelných otáček.

To by bylo řevu, že to nejede, žere jak prokopntý, na plyn reaguje jak když šlape do hovna a že emisní normy jsou jeden velký bullshit :))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený XTad

Reakce na: Ja bych se spise zameril n.. | 4.10.2015 10:25reagovat
avatar

Ten zapach je u modernich dieselu zpusobeny predevsim prave NOx. Slusneho cloveka emise NOx zajimaji (narozdil id CO2). Prase uzivajici svoje TDIcko diky o 30% nizsi spotrebni dani na palivo, nikoliv.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený m3

Reakce na: Můj bože, tady se zase vyr.. | 4.10.2015 11:02reagovat
avatar

hele, co mas furt s tim slapanim do hovna..? :D se ti stala nejaka "nehoda"? nebo si v zivote nejel v trochu normalnim benzinovem aute..

Nepřihlášený Sova

Ale prosímvás, ještě před.. | 4.10.2015 11:10reagovat
avatar

Ale prosímvás, ještě před měsícem jste vůbec nevěděl, že nějaké emise oxidů dusíku existují a teď tady budete kázat něco o slušných lidech.

Pokud mi stát napaří ke každému litru nafty více než 50% daně s odůvodněním, že tak činí kvůli omezení spotřeby dané komodity, tak následně absolutně nemá nárok mi diktovat, kolik škodlivin z ní smím vyrobit, a už vůbec ne způsobem, který v důsledku spotřebu zvyšuje.

Budu vám tedy svým TDIčkem dál s gustem smrdět pod nos nad míru stanovehou emisními normami a pokud se vám to nelíbí, zkuste oslovit svého poslance s návrhem na zrušení odvodů spotřební daně a DPH z paliv :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Verny

Rok strkali vědomě hlavu d.. | 4.10.2015 11:12reagovat
avatar

Rok strkali vědomě hlavu do písku protože potřebovali vyprodat sklady s problémovými motory. Není pochyb že lžou všichni ale VW to provedl naprosto amatérsky a na překrouceném americké právním trhu z něj sedřou kůži. Pro nás běžné smrtelníky v tom vidím jediné pozitivum - konečně se něco pohne s normami měření ktré budou odpovádat více realitě.

Nepřihlášený USA

prosim porovnani jak jsou.. | 4.10.2015 11:21reagovat
avatar

prosim porovnani jak jsou na tom realne emise naftových a benzinovych motoru.

plni benzinove motory predepsane limity nebo ne?

predpokladam, ze ano, ale presto by neskodilo porovnani.

a dále bych ocekaval tlak na stat, aby skončil s danovym zhyhodnovanim nafty, coz povazuju za hlavni důvod rozsirovani dyzlu v evrobe

Nepřihlášený USA

Reakce na: Ale prosímvás, ještě před.. | 4.10.2015 11:26reagovat
avatar

to, ze ty jsi hlupak, který nemá o NOx ani poneti neznamena, ze ostatní nevi, ze to je dlouhodoby problém.

ja jsem před 3.5 rokem interpeloval na jednoho poslance, který chtěl ještě vice prohloubit rozdil ve zdanovani nafty a benzinu a emise NOx z naftových motoru jsem tam vyslovne uvadel.

takze predpokladam, ze clovek, který se motorismem nezabyva jen okrajove jako ja, ma o emisích mnohem hlubsi povedomi

Nepřihlášený jarda

Vážený pane, normy nejsou.. | 4.10.2015 11:26reagovat
avatar

Vážený pane, normy nejsou blud, normy se prostě nedodržují a obcházejí, to neznamená, že jsou blud. A pokud Vás překvapuje, jakým způsobem fungují média, nejspíš byste neměl v médiích pracovat.

Nepřihlášený USA

Reakce na: Můj bože, tady se zase vyr.. | 4.10.2015 11:28reagovat
avatar

není ten smrad kvůli te mocovine, která snad jako jedina ucinne podlacuje NOx.

v clanku pisou, ze za 15 let se produkce NOx nesnížila, takze je to stejne u novych motoru (bez SCR), jako u starych vykopavek

Nepřihlášený

Reakce na: A něco k věci bys neměl? T.. | 4.10.2015 12:40reagovat
avatar

Už jen jméno Walter Kraft je k věci.A stačí se podívat o které značce se zde stále a stále píše.To že mají jiné značky spoustu nových modelů to se zde nedočtete.Stále se zde mele o VW a jejich ÚČELOVÉM podbvodu ke kterému se vedení přiznalo.Každý zloděj, který je dokáže hájit.

Nepřihlášený PavelU

Reakce na: To je blbost. Diesely maji.. | 4.10.2015 15:12reagovat
avatar

Není to pravda. Diesely dnes mají filtry pevných částic, benziňáky ne. To za prvé. Za druhé, významnou část pevných částic produkuje auto mimo motor, ale to se nikde neřeší. Vzniká otěrem pneumatik, bržděním... Ten černý bordel na kolech, to jsou karcinogenní pevné částice, které produkují i elektromobily.

Nepřihlášený PavelU

Reakce na: Ten zapach je u modernich.. | 4.10.2015 15:18reagovat
avatar

Co tedy děláš "slušný čkověče" např. proti tepelným elektrárnám? Větší elektrárna vyprodukuje NOx za desítky milionů dieselových osobáků. A to jich jsou po Evropě stovky. Kupuješ tedy jen zelenou energii, nebo je to ti to putna? A doufám, že nekupuješ ani rohlíky, bo je ten prase pekař rozváží nafťákem. :-)))

Nepřihlášený Kdyby tisíc dízlometů

Dohadovat se o tom, co je.. | 4.10.2015 19:58reagovat
avatar

Dohadovat se o tom, co je škodlivější (diesel vs benzin) a zatahovat do tématu nesouvisejicí problémy typu emise elektráren, tankerových a kontejnerových lodí apod. můžeme donekonečna. Obhájcům (a nejspíš majitelům) dieselových aut doporučím se na toto téma - jestli škodí(dusí) víc spálený benzin nebo nafta - pobavit s pár astmatiky, např. na Ostravsku zhruba třetina lidí, takže máte z čeho vybírat.

Co však bych rád pochopil, je nižší zdanění nafty - když jsou nafťáky úspornější, proč mají i nižší cenu paliva?

Napadá mě (kromě hrubé nevědomosti) např. zvyšování zisků farmaceutickému průmyslu, neboť čím více emisemi přiotrávených lidských trosek, tím lépe pro obchodníky s chemikáliemi...

Majitelům dieselů v osobácích, jenž s výsměšným "co není zakázáno, je povoleno" budou kvůli pár ušetřeným korunám trávit vzduch ostatním, ale i sobě, doporučím ať se pomažou prasečími výkaly, a jdou se projít někde po úřadech nebo obchodním domě. Však neděláte nic zakázaného, že? Všichni budou muset držet hubu a krok, ne?

Nepřihlášený Fanda

Automobilky jsou již léta.. | 4.10.2015 20:02reagovat
avatar

Automobilky jsou již léta nuceny plnit nařízené Euro normy. Následek je,že staré dobré motory na kterýc by se nechalo dále pracovat ztrácely s každou novou normou svou účinnost.Například velmi povedená šestnáctistovka benzín od forda a i jiné motory.Na euro 4 to jelo ,jak z praku,na euro 5,když už se nemohl motor pořádně nadechnout ani vydechnout,tak již to nebylo ono.Vzpomeňme na staré dobré Tdi 66 a 81 kw,jak uměli jet a za jakou spotřebu,kde by dnes ty motory mohli být,pokud by je nevyřadila z výroby další euro norma,kterou automobilky v reálném provozu stejně nesplňují.Nebylo by lepší nechat automobilky dělat to co skutečně umí,bez nějakých nařízení.myslím si,že v tom případě bychom tu mohli mít dieselové motory,které by dnes uměly skutečně jezdit,mezi 3-4 l na 100 km a tomu by odpovídaly i skutečné emise.

Nepřihlášený klc

Reakce na: je to pořád stejný, v rych.. | 4.10.2015 20:04reagovat
avatar

Pan Kraft se jen snaží žehlit megapodvod VW. Jednodušší jedinci, kteří nepoznají rozdíl mezi podvodem a neplnění emisí v reálném provozu, mu na to asi skočí. Pro ty ostatní nejsou zveřejněná fakta překvapením. Vědí to automobilky, úředníci, všichni. Vědí, že je potřeba změnit metodiku měření a už dlouho na ní pracují a chystají se na tuto velkou změnu. Ta změna by nastala i bez megapodvodu VW v roce 2017. Automobilky i úřady tedy už dnes mají hotovo. Článek pana Krafta je jen ubohou snahou naházet špínu i na ostatní kolem chlebodárce VW.

Nepřihlášený kluc

Reakce na: je jeste otazkou, jestli t.. | 4.10.2015 20:06reagovat
avatar

Už se s tím dávno něco dělá. Nebo si vážně myslíš, že celý svět čekal na podvod VW a senzační argumenty pana Krafta. To by tě zařadilo mezi koncernové ovečky, které jsou schopny sežrat kdejakou splácaninu.

Nepřihlášený kluc

Reakce na: Proč by tu měl být někdo z.. | 4.10.2015 20:14reagovat
avatar

Z toho článku může být na větvi jen ignorant, který poprvé přečetl víc než jednu stránku textu a v autora hned vidí na Nobelovku. Naivita některých jedinců mě denně nepřestává překvapovat. Autor dal dohromady pár článků ze kterých vyvodil zcela milné závěry. Ale zadání svého chlebodárce splnil. To jediné se počítá.

Nepřihlášený John

Reakce na: Z toho článku může být na.. | 4.10.2015 23:25reagovat
avatar

Staci my tie tvoje perly citat raz. naco to sem seres 20x????

Nepřihlášený miro

pobavili :D fuj VW a jeho.. | 5.10.2015 09:24reagovat
avatar

pobavili :D fuj VW a jeho dízle..je to odbad

Nepřihlášený ACE

Řešíte co je a ne proč to.. | 5.10.2015 10:38reagovat
avatar

Řešíte co je a ne proč to je. Všechno to souvisí se vším a je v americkém plánu vyřadit evropu jako konkurenci. Nebuďte naivní že to jsou všechno náhody, co v poslední době evropu postihuje.

Nepřihlášený Substance242

Diesel gate, Snowden, výro.. | 5.10.2015 11:43reagovat
avatar

Diesel gate, Snowden, výroba peňazí, vojny... nám je to jedno. Je toho všetkého priveľa a tak sa zatvoríme v mikrokozme svojej rodiny a ono to už nejako dopadne.

Nepřihlášený ja

mna zaujíma prečo môj peug.. | 5.10.2015 11:48reagovat
avatar

mna zaujíma prečo môj peugeot 208 má mať podla výrobcu spotrebu 4,5l a nech jazdím ako usporne môžem som rád ked mám priemernú spotrebu 6,1l.okla mali ma.chcel som ekologické vozidlo ale nemám.viac spálim viac bordelu do ovzdušia.vedome ma klamali.chcem naspät peniaze za auto a basta.EU riešte to.Asi si kupim VW ved tý klamú tiež ale aspon majú kvalitnejšie auto.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Max

Reakce na: mna zaujíma prečo môj peug.. | 5.10.2015 11:52reagovat
avatar

Tých 4,5 - to bola iba reklama, ilustračné foto - a asi to bolo bez dph.

Aj tak je to stále v rámci štatistickej odchýlky a Ty buď rád, že nemáš 8 :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený cudzinec11

Reakce na: No jsi rychle s věcmi hoto.. | 5.10.2015 12:10reagovat
avatar

5. Sa tvaris, ako keby 9 aut z 10 malo rekuperaciu. Pritom by mohlo mat, mild hybrid je lacny a jednoduchy, da sa aj bez potreby automatickej prevodovky, aj s benzinom aj s dieslom, je to jedno z reálnych a lacnych rieseni na znizenie spotreby a emisii bez potreby podvadzania, uz aby s tym malicke Suzuki prislo aj do Europy... 1. Pisem o alternativnych palivach, nie len o LPG. O problemoch s LPG a NOx citam prvykrat, preco je ciastocne oslobodene od dane, ked je take neekologicke??? 2. Preco by zrusenie dieslov malo znamenat zrusenie limitov CO2??? To je blbost, ziadna suvislost. CO2 limity netreba rusit, treba realne nastavit ich meranie a hlavne spomalit tempo ich poklesu, hned by sa aj menej podvadzalo. Co si uradnici myslia, ze auta su perpetum mobile??? 3. Benzin limity NOx plni. Su aj nepriamovstrekove benziny Su aj atmosfericke motory Je aj vypinanie valcov u vacsieho motora Benzin nie je len 1.0 turbotrojvalec... 4. Preco vsade? Staci v autach do 3.5 tony, kde to ide aj bez dieslu. Ci ty mas nejake ucinnejsie palivo pre lode, lokomotivy a pod.?

Nepřihlášený ja

Reakce na: Tých 4,5 - to bola iba rek.. | 5.10.2015 12:24reagovat
avatar

ja viem.ja som peugotak:-)) už máme 3 v rodine. písal som to sarkasticky k celej kauze. je sranda že lepší motor ako 1,4Hdi som v aute nemal, spotreba cca 4l. a zase ten dízel :-)))

Nepřihlášený Francois

Na ja, Kraft durch Freude,.. | 5.10.2015 12:26reagovat
avatar

Na ja, Kraft durch Freude, co čekat, že... Nějak rychle zapomínáte, že VW je usvědčený lhář, který se snažil podvodem vstoupit (a de facto vstoupil) na trh, pro který nesplňuje podmínky. Není mi známo nic o tom, že by se v USA prodávaly ostatní ADACem zkoušené vozy - navíc vazba ADAC - VW, to je učiněná důvěryhodnost :) Pokud někdo v souladu s metodikou optimalizuje vozidlo pro emisní testy EURO, je to úplně něco jiného, než když VW nahraje do ŘJ švindlsoftware, který funguje jen a pouze při měření, přičemž použití takového softwaru je zakázané - a zakázané je mimochodem i při EURO testech. Nastavení podmínek testů a z toho pramenící hodnověrnost jejich výsledků je záležitostí veřejných autorit, nikoliv výrobců automobilů (!). Těžko se pak dá označit za lež, pokud výrobce uvádí, že dle příslušného nařízení EU vykazuje auto v režimu, který je tímto předepsán, spotřebu xy l/100 km a má emise yz mg/km. To, že v konkrétních provozních podmínkách mohou být (a nutně budou) údaje odlišné, je zřejmé na první pohled i žákovi druhé třídy. Navíc, a to považte, jsou na světě i takoví výrobci (např. Daimler či PSA), kteří dlouhodobě volají po zpřísnění testů, neboť - narozdíl od VW - neinvestovali do podvodných SW, nýbrž do funkčních technických řešení, především na principu selektivní katalytické redukce. Přestaňte proto, prosím, celou tuto závažnou kauzu zlehčovat vybájeným poukazováním na "všechny ostatní". Chápu sice, že ekonomická kondice VW je přímo úměrná Vašim příjmům, ale myslícím lidem jste touto úpornou snahou problém bagatelizovat, resp. učinit z něj problém "všech" pouze k smíchu. Až se prokáže, že podváděl i jiný výrobce, jistě i on obdrží, co si zaslouží. Dokud se tak ovšem nestane, zůstává tento problém pouze problémem Vašeho milovaného VW...

Nepřihlášený treke

Vidim ze VW sa snazi limit.. | 5.10.2015 13:12reagovat
avatar

Vidim ze VW sa snazi limitovat straty takymi to bludmi. Niekedy sa mi az zda ze ma nejaku spravodajsku sluzbu typu KGB, ktora siri taketo clanky, aby vniesla neporiadok do temy. Dobra robota hosi.

Vsetkym je nam jasne ze z principu pri spaleni nafty vznikaju aj ine emisie - NOx a sadze

Ale problem je co s nimi.

VW zjavne nechce investovat velke prachy do vyvoja, alebo naozaj nevie co s nimi.

A tak systematicky podvadzal.Ine sa este neoverilo. Toto za overenie nepokladam.

Ale, IMHO, cela otazka je preco sa priznal. Ved to nema v povahe (napr ako s TSI ). Skuste patrat po tom. Myslim si ze najdete este dalsiu kauzu.

Nepřihlášený Kuban

Mluví se o VW proto, proto.. | 5.10.2015 15:05reagovat
avatar

Mluví se o VW proto, protože on jediný prostě úmyslně podváděl. Není problém vozidlo zkonstruovat mechanicky tak aby splňovalo ty homologační tři režimy rychlostí. Od toho jsou těžké 5tirychlostní převody zkonstruované tak aby ty rychlosti měl na co nejmenších otáčkách, proto tam 30-60-100 neuvidíme..... NEDC prostě nepřeje podvodům, jen testuje něco co je mimo mísu....

VW chtěl být výkonem a spotřebou v konkurenční výhodě, tak podváděl už i na úrovni elektroniky......... V EU by se po tom nikdo asi ani nechtěl pídit a byl rád že dízl ještě existuje a že je z toho byznys.... Amerika je trošku jiná země, neb když jejich peníze mají putovat do evropy pryč z jejich finančního okruhu, pak věřím, že se hnidopichové najdou....

A vlastně, proč ne... Tahle kauza má šanci ty dízly smést z trhu a nebo nastavit konečně rozumná pravidla, tak sem zvědav...

Nepřihlášený E15

strašný blábol ten článek... | 5.10.2015 17:31reagovat
avatar

strašný blábol ten článek.

Z celé kauzy vyplývají dvě věci:

1. koncern VW je podvodník (ostatní testy prostě splnili, i když v reálném světě mají emise x krát vyšší. VW nebyl schopný splnit ani ty testy (uškudlil na jednom autě 300 USD kvůli absenci AdBlue) a proto podváděl - v reálném světě pak má emise xx krát vyšší.

2. Diesely do 3,5t jsou fatální omyl, za který vděčíme nesmyslnému systému spotřebních daní v EU, kdy státy šponují zdanění benzinu co to jen jde... (u nafty, kde si vzájemně konkurují, tolik šponovat nemohou)

Nepřihlášený uživatel

jestli článek měl měl zvýši.. | 5.10.2015 18:10reagovat
avatar

jestli článek měl měl zvýšit sledovanost a tím pádem více reklamy,

tak přeji pěkné prémie.

jinak škoda tolika práce pro takový, jak správně výše uvedeno, blábol

Nepřihlášený pepe

Mě se článek líbí, Ale zam.. | 5.10.2015 19:03reagovat
avatar

Mě se článek líbí, Ale zamyslel bych se jiným směrem. A to. K čemu každé 2 roky vozím auto na emise a odvádím za ně peníze. Když se jedná pouze o maškarádu. A další věc na kterou se zapomíná je přepis auta odvozený od EURO 1-6 . Tedy rádoby ekologické auto je osvobozeno od daně a to co možná splňuje limity víc než nové, NE a ještě za to platíme. To je to oč by se měli OVČané zajímat. Ne, že jejich passat bude náhodou v bazaru levnější.

slon

k čemu? no predsa k babišo.. | 5.10.2015 19:29reagovat
avatar

k čemu? no predsa k babišovi a spol.

Nepřihlášený homat

... jen v jiném laboratorn.. | 5.10.2015 21:10reagovat
avatar

... jen v jiném laboratorním režimu než NEDC, který je sotva podstatně náročnější, bylo zjištěno až na 15násobné překročení limitů NOx, které jinak byly těmi samými vozy plněny. To je ale náhoda ...

Vypuštěním takové věty autor jasně deklaruje, že ani on není schopen aktuální dění okolo emisí chápat v odpovídajícím měřítku. Překročeny byly jaké limity, pokud je odpověď limity dané pro test dle metodiky NEDC, tak to není pravda, protože byly překročeny zátěže metodiky NEDC a tudíž nelze měření srovnávat. Připravovaná metodika WLTC, která pracuje s vyššími rychlostmi, akcelerací, zátěží atd. nikdy nemůže dosáhnout stejné hodnoty emisí jaké jsou vypsané pro současnou metodiku NEDC. Počítá s tím i návrh legislativy, který pokud dojde k přijetí metodiky WLTP budou například již platné hodnoty emisí CO2 zvýšeny o 5-7%.

V současné době platnou metodiku NEDC je nutné brát jako nějaký průmyslový vzor aby zkouška byla opakovatelná a mohl ji simulovat jakýkoliv z výrobců, výsledky by měly sloužit pro porovnání jednotlivých výrobců mezi sebou a tudíž je problém, pokud někdo nedodrží pravidla.

O tom, že se ani nikdy nepočítalo s tím, že hodnoty naměřené během testu NEDC budou odpovídat reálným v různých provozních podmínkách svědčí třeba tento dokument MDČR http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/1A8CDE68-AE95-41CC-B9E3-243E 2C721BC8/0/Stanoviskokudajumspotrebyvozideludavanychvtechnic kemprukazuvozidel.doc

Nepřihlášený

Kurva zrušte nafťáky a bud.. | 6.10.2015 08:10reagovat
avatar

Kurva zrušte nafťáky a bude po problému stejně jsou to jen auta co smrdí !

Nepřihlášený Jarda

Velice zajímavý článek. V.. | 6.10.2015 08:10reagovat
avatar

Velice zajímavý článek. V podstatě souhlasí s mými zkušenostmi s EK. Když se jí něco nelíbí, dělá radši mrtvého brouka, nebo strká hlavu do písku. Z podstaty není téměř možno zároveň splnit požadavky na COx a NOx u dieselových motorů. Pokud nejsou "odborníci" EK hloupí, musí to vědět. Takže musí vědět i to, že automobilky to, co nelze udělat z chemické podstaty dieselového paliva a dějů v motoru, automobilky musí našvindlovat, jinak by se dieselové motory nedaly vyrábět a montovat do aut. Jedinou cestou je benzín, plyn, elektrika, vodík, či různé hybridy. Nevýhody těchto pohonů ale známe asi všichni. Jo, já mám doma diesel, auto má pohotovostní hmotnost více jak dvě tuny. Diesel spotřebuje okolo osmi litrů, totéž auto s benzínovou motorizaci dvanáct litrů. Nemám o čem přemýšlet.

Nepřihlášený Jiří

Zrušte karcinogení TDI kte.. | 6.10.2015 11:50reagovat
avatar

Zrušte karcinogení TDI který neplní emise a bude po problému. Minimálně zákaz vjezdu do měst.

Nepřihlášený Legi

Velmi mne prekvapilo prizn.. | 6.10.2015 17:21reagovat
avatar

Velmi mne prekvapilo priznání. Rovnez jako kdysi priznani Lance Amstronga ze dopoval.

Nepřihlášený Legi

Milí moji nepamatujete si.. | 6.10.2015 17:32reagovat
avatar

Milí moji nepamatujete si první vozy s katalyzatormi. V8 5.0 mal zrazu namísto 360 koní jen 160 a žral 25 litru na 100 km namísto 15-20 l.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Smutný

Reakce na: Jake lode proboha? Ty at s.. | 6.10.2015 19:48reagovat
avatar

Moderní diesel v osobním vozidle nesmrdí. Jeho emise jsou nízké. Pokud ovšem lácechtiví motoristé nevykuchají filtry. To je ale již otázka kontroly.

Nepřihlášený Smutný

Reakce na: To je blbost. Diesely maji.. | 6.10.2015 19:50reagovat
avatar

Odkdy? Pokud mají v pořádku filtry, tak problém s částicemi není či je minimální.

Nepřihlášený Smutný

Reakce na: Velmi zajímavé. Neměl jsem.. | 6.10.2015 19:53reagovat
avatar

Až nenasytná Evropa sníží zdanění benzínu na úroveň USA, potom bude počet dieselů postupně klesat. Diesel je podstatně účinnější než benzín, tedy je o mnoho procent úspornější. V době, kdy cenu pohonných hmot zatěžuje 60% daň se není čemu divit, že lidi volí kapsou.

Nepřihlášený Jozi

By ma zaujimalo, ci rovnak.. | 6.10.2015 20:36reagovat
avatar

By ma zaujimalo, ci rovnaky mnohoclankovy humbuk potierajuci kauzu by sa tu objavoval aj keby rovnaky problem postretol taky Citroen alebo Fiat. Ci by sa neobislo len 2-3clankami a okomentovany ako ich marketingova chyba.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Francois

Reakce na: By ma zaujimalo, ci rovnak.. | 6.10.2015 20:45reagovat
avatar

Tak zrovna PSA je leader v oblasti snižování emisí, je to součást jejich korporátní image, tam by se to opravdu mohlo stát jen velmi těžko...

Nepřihlášený Jenik

Celkem dobra myslenka ci p.. | 8.10.2015 14:57reagovat
avatar

Celkem dobra myslenka ci podani vysvetleni, jak se veci maji. Vzpominam si, neni to tak davno, ze v nasi vesnici byl obchod se vsim, tzv smisene zbozi. Lidi tam chodili pesky a auto kolem projelo cca jednou za den. To byl vzdousek. Pak prisla zima a bylo vse v prdeli. Musime vic merit a kontrolovat a nenechat nic nahode..

Nepřihlášený Liep

Líbí se mi, jak to napsal.. | 9.10.2015 08:40reagovat
avatar

Líbí se mi, jak to napsal pisatel.

Ale musím se tady ohradit. Máte velice dobré názory, ale velice krátkozraké.

Myslíte, že VW nic nepodnikl? Opravdu? A nebylo to náhodou schválně?

Ano, teď bude kamenován, ale dovedete si představit, co všechno budou muset automobilky teď udělat, aby začali splňovat normy, na které se bude nahlížet přísněji? Není to jenom čistě jedna velká mediální kauza, ve které se potřeboval VW zviditelnit a odstranit případnou konkurenci, která bude muset investovat peníze do vývoje, který například koncern VW již z vládl?

Osobně si nemyslím, že to manageři nezvládli, myslím si, že je to velice dobře promyšlená šachová partie, ve které bude na tahu VW.

Nepřihlášený yar

Reakce na: Jake lode proboha? Ty at s.. | 9.10.2015 12:31reagovat
avatar

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1229857/How-1 6-ships-create-pollution-cars-world.html

Pro lodě žádné normy nejsou, tankery pálí surovou ropu, mazut , zkrátka to co vozí....

Nepřihlášený Jirka 401

To, že se 20 let nic moc s.. | 9.10.2015 23:32reagovat
avatar

To, že se 20 let nic moc s NOx nedělalo není nic tajného. Nebyl požadavek. EGR (AGR) funguje v rámci svých mezí, krom zlepšování logiky funkce je jediné vylepšení v posledních letech chlazení plynů. Poté, co byly vyřešeny prvotní záležitosti jako uhlovodíky a poté beze zbytku i saze (sáhněte si někdy prstem do výfuku diesela s filtrem), tak až nedávno přišly v EU na řadu NOx. Ty dokáže rozložit až 100% (pouze) čpavek (močovina), ale cena řešení pro osobák byla dlouho překážkou (nevydělává miliony jako kamion). Některé automobilky např. VW se rozhodly tento systém nepoužít, jiné odevzdaně přistoupily na další nárůst výrobní ceny vozu kvůli Ad Blue. Potíž je, že reálně a relativně za slušný peníz to bez Ad Blue nejde a to se VW snažilo obejít. Je to jen epizoda jakých je v automobilním průmyslu spousta. Diesely jsou prozatím vyřešená záležitost s hraničními limity. Ovšem, jak tu už dříve padlo, příznivci benzínu se můžou rovněž těšit na částicové filtry, protože najednou tu díky downsizingu a tím prakticky 100% použití přeplňování a přímého vstřiku máme sice úžasné hodnoty neškodného oxidu uhličitého, ale ejhle rakovinotvorné saze se nám řinou z výfuku jako z dieselů v 80. letech. Takže pilně pracujme, ať můžeme peníze cpát do auta. Cesta zpět už není.

Nepřihlášený

Tak to je vrchol drzosti.Šk.. | 11.10.2015 00:06reagovat
avatar

Tak to je vrchol drzosti.Škodovka, která podváděla v ochraně životního prostředí a znečiš5uje přírodu, tak dělá hlavního sponzora eko-oskara na České televizi.Tak si kur.a říkám bože kde to žiju.Strašné smutné

Nepřihlášený Grip

To je zase canc... ale co.. | 11.10.2015 08:44reagovat
avatar

To je zase canc... ale co bychom chtěli od odborníka, který ani neví, že se říká environmentalisté s N . A myslím, že to nebyl jen překlep..."Enviromentalisté zkrátka přišli s tím, že emise aut musí být sníženy, jinak všichni zhyneme (lež), politici začali tuto teorii razit (lživě) a automobilky začaly nově nastavené normy plnit (na oko)."

Nepřihlášený easy

Reakce na: Milí moji nepamatujete si.. | 12.10.2015 21:03reagovat
avatar

ale pozor to bolo len papierovych 150. u americkych v8 ani srnka netusila kolko to ma koni. bohapusty podvod na poistkach na auto. inac to je pravda. fiat barcheta ktora nesplna euro 4 ma spotrebu o liter menej, lepsie taha a je zivsie nez rocnik co uz splna....ten isty zaklad motora.

Nepřihlášený iprog

Tady v diskuzi je tolik od.. | 13.10.2015 15:34reagovat
avatar

Tady v diskuzi je tolik odborníků, že až člověk žasne...

Ale k věci: VW udělal jenom to, co děláme všichni. Příklad: Na ples v Opeře je předepsán smoking. Jdu-li na ten ples, vezmu si smoking. Nejdu-li na ples, vezmu si cokoliv. A tak je to se všemi automobilkami, jenom VW u toho načapali.

Ač vůbec nejsem zastáncem dieslů (nafta patří do kamen), s benzínem to není o mnoho lepší, zvláště s motory s vrstvenou směsí, které v částečném zatížení pracují podobně jako diesly - s velkým přebytkem vzduchu. To pak NOx jen letí, i když ne úplně stejně jako u dieslu, u benzínu je to přeci jen o trochu méně.

Nepřihlášený ale

zbytečne řešite neřešiteln.. | 2.3.2016 16:21reagovat
avatar

zbytečne řešite neřešitelne, i když blud o ekologii je jen častečný, země je tak veliká že jakakoli přesná měření nejsou možná, vše se řeší lokálně a celkový dopad se dopočítává. orientujete se jen na auta ale nemame nikdo ani páru o tom co se děje v průmyslu a jinde, auta jsou jen určité procento. kdyby to byl tak obrovsky ekologicky problém, vyrabeli by se auta pouze o obsahu max do 1.3 l, které mají nižší produkci co, než auta vysokooběmová. jenže male auta malo žerou a co by potom s tou ropou dělali. to by byl teprve nadbytek. snižite produkci co u aut a pak vam někdo začne vypalovat pralesy aby tam mohl pestovat palmy na volej a všechna snaha je fuč. sou to šecko jen nesmysle aby lidi kupovali nove moderní věci a starejch se zbavovali. zabýváte se blbinama, stači zapojit selskej rozum. a nehádejte se je to zbytečne, vime všichni prd o co doopravdy jde, o ekologii urcite ano, ale as na posledním mistě

Nepřihlášený kodl

V Bruseli vydají nesmyslno.. | 8.3.2016 17:17reagovat
avatar

V Bruseli vydají nesmyslnou směrnici, kterou výrobce aut za laboratorních podmínek nějak splní. Samozřejmě, že v reálném provozu laboratorní podmínky nejsou, takže spotřeba je vyšší. Howgh.

Nepřihlášený Dark Sonne

Dieslové motory měly dávno.. | 13.10.2016 00:41reagovat
avatar

Dieslové motory měly dávno zakázat. V praxi je to věc zcela nepoužitelná (byť si mnoho jedinců naivně myslí opak) a ten odporný smrad co z toho jde je už jen třešničkou na dortu.

Zkrátka je to slepá vývojová větev.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dark Sonne

Reakce na: Dieslové motory měly dávno.. | 13.10.2016 00:42reagovat
avatar

*měli

Nepřihlášený pelli

Až se diesely přestanou pr.. | 12.2.2018 11:13reagovat
avatar

Až se diesely přestanou prodávat-přestanou se zákonitě kupovat - jinak nemám co dodat .

Nepřihlášený SAM

Diselgate je uměle vyvolan.. | 18.3.2018 19:31reagovat
avatar

Diselgate je uměle vyvolaná aféra,. kde americké soudy prostě posuzují jako podvod něco co podvod není, ale je to chytrost - software, který umožňoval splnit hodnoty při dané metodice měření. A protože soudy jsou americké a W je evropský tak proč se na něm nenapakovat, že? Nezávisle se rozhodne, že je to podvod. Tak jako švýcarské soudy v kauze Mostecká uhelná rozhodují za nás - hlavně, když jim z toho většina zůstane za nehtama. Teď prej nám něco milostivě pustí.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše