Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate zabije naftové motory v USA a v Číně, říká hlava Continentalu
4.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Diesely tvoří v USA a Číně jen zlomek trhu, ovšem i ten může po skandálu VW zmizet. Myslí si to Elmar Degenhart, šéf německého giganta Continental.
Dieselgate může znamenat konec dieselů ve Spojených státech, Číně a Japonsku. Myslí si to Elmar Degenhart, generální ředitel Continentalu, který se zdaleka nezabývá jen výrobou pneumatik. Nakonec pro jeden typ z dotčených motorů TDI v této kauze dodával řídící elektroniku, přesto se nebojí otevřenosti. „Dieselová osobní auta by mohla dříve nebo později zmizet z těchto trhů,” uvedl v rozhovoru pro noviny Boersen-Zeitung. Volkswagen do odhalení podvodů propagoval vznětové motory v USA jako ekologičtější alternativu k benzínům, kterou zjevně nebyla.
Prorazit s nimi se mu podařilo, podíl dieselů na americkém trhu, stejně jako na dalších zmíněných, ale zůstával zanedbatelný - asi 1 až 3 procenta. V Evropě to je okolo 50 %. Existuje obava, že lidé začnou kvůli Dieselgate kupovat diesely ještě méně, na zmíněných trzích tedy budou ještě méně vidět, až upadnou v zapomnění zcela. Je ale otázkou, zda se to vůbec stane. Finanční ředitel Continentalu totiž před několika týdny uvedl, že na prodejích dieselů v USA ani v Evropě se Dieselgate výrazně nepodepisuje, tedy odmyslíme-li si stopku prodejů některých naftových modelů koncernu VW zejména v USA.
„Vyvinuli a dodali jsme ovládací moduly motorů podle specifikací Volkswagenu. Instalace a kalibrace software už byla práce Volkswagenu,” uvedl Degenhart k otázce účasti Continentalu na aféře. Dodal, že Continental neví o žádném vyšetřování ve spojení s Dieselgate, ve kterém by jakkoliv figuroval. Oproti tomu Bosch předmětem vyšetřování je, jeho zapojení ale bylo podle dosavadních informací odlišné.
Continental už léta buduje své odvětví softwaru, elektroniky a senzorů, které je nyní dokonce větší než někdejší jádro jeho podnikání, tedy pneumatiky. K důvodům patří, že automobilky požadují např. mapy nebo dopravní informace pro svá auta, která jsou připojena k internetu. „Pravděpodobnost, že začneme podporovat toto odvětví akvizicemi, je relativně velká,” komentoval Degenhart.
Gigant podle něj ani nezatratil baterie pro elektromobily, třebaže spojenectví s jihokorejskou firmou SK Innovation skončilo v loňském roce. „Jsme přesvědčeni, že je jen otázka času, než elektromobilita - včetně vodíkových palivových článků - převládne,” řekl Degenhart. Dodal však, že než se to stane, bude muset cena kilowatthodiny v bateriích klesnout ze současných 300 Eur pod 100 Eur, tj. cca 2 700 Kč a nepůjde o jedinou potíž. Akumulátory budou muset být nejen levnější, ale nabídnout také vyšší energetickou hustotu, možnost rychlejšího doplnění energie a větší životnost. Než se tohle všechno stane, mohou uběhnout i dekády, OPEC jim nevěští nic dobrého ani pro rok 2040.
Ani tehdy, ani kdykoli dříve a ani kdykoli později na tom ovšem z hlediska ekologie elektromobily nebudou kdovíjak špičkově. Nemáme nyní na mysli ani tak emise pevných částic, jako spíše fakt, že elektřina se nebere ze vzduchu, v celosvětovém měřítku vzniká převážně z uhlí obdobným (a z hlediska emisí CO2 obdobně efektivním) procesem, jako pohybová energie v autě se spalovacím motorem. A také výrobu baterií, která je pro životní prostředí velmi nepříznivá, jakkoli spíše v lokálním, nikoliv globálním rozsahu. Ale to už je trochu jiný příběh...



Elmar Degenhart, generální ředitel Continentalu
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Donald Trump se veřejně vysmál ostudné změně image Jaguaru, otevřeně řekl to, co si myslí asi 99 procent lidí
před hodinouPodoba nového VW T-Roc kompletně unikla ještě před oficiální premiérou, fešácký zevnějšek doplňuje hodně laciný interiér
před 3 hodinamiOjetá Škoda Fabia nestojí moc a levné jsou i její opravy. Navíc nabízí motory, o kterých se té současné ani nezdá
včeraNěmecké automobilky s brutálním propadem zisků čelí hororovému scénáři. Sami Němci shrnuli, co rozhodne o jejich osudu
včeraProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva