Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate zabije naftové motory v USA a v Číně, říká hlava Continentalu
4.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Diesely tvoří v USA a Číně jen zlomek trhu, ovšem i ten může po skandálu VW zmizet. Myslí si to Elmar Degenhart, šéf německého giganta Continental.
Dieselgate může znamenat konec dieselů ve Spojených státech, Číně a Japonsku. Myslí si to Elmar Degenhart, generální ředitel Continentalu, který se zdaleka nezabývá jen výrobou pneumatik. Nakonec pro jeden typ z dotčených motorů TDI v této kauze dodával řídící elektroniku, přesto se nebojí otevřenosti. „Dieselová osobní auta by mohla dříve nebo později zmizet z těchto trhů,” uvedl v rozhovoru pro noviny Boersen-Zeitung. Volkswagen do odhalení podvodů propagoval vznětové motory v USA jako ekologičtější alternativu k benzínům, kterou zjevně nebyla.
Prorazit s nimi se mu podařilo, podíl dieselů na americkém trhu, stejně jako na dalších zmíněných, ale zůstával zanedbatelný - asi 1 až 3 procenta. V Evropě to je okolo 50 %. Existuje obava, že lidé začnou kvůli Dieselgate kupovat diesely ještě méně, na zmíněných trzích tedy budou ještě méně vidět, až upadnou v zapomnění zcela. Je ale otázkou, zda se to vůbec stane. Finanční ředitel Continentalu totiž před několika týdny uvedl, že na prodejích dieselů v USA ani v Evropě se Dieselgate výrazně nepodepisuje, tedy odmyslíme-li si stopku prodejů některých naftových modelů koncernu VW zejména v USA.
„Vyvinuli a dodali jsme ovládací moduly motorů podle specifikací Volkswagenu. Instalace a kalibrace software už byla práce Volkswagenu,” uvedl Degenhart k otázce účasti Continentalu na aféře. Dodal, že Continental neví o žádném vyšetřování ve spojení s Dieselgate, ve kterém by jakkoliv figuroval. Oproti tomu Bosch předmětem vyšetřování je, jeho zapojení ale bylo podle dosavadních informací odlišné.
Continental už léta buduje své odvětví softwaru, elektroniky a senzorů, které je nyní dokonce větší než někdejší jádro jeho podnikání, tedy pneumatiky. K důvodům patří, že automobilky požadují např. mapy nebo dopravní informace pro svá auta, která jsou připojena k internetu. „Pravděpodobnost, že začneme podporovat toto odvětví akvizicemi, je relativně velká,” komentoval Degenhart.
Gigant podle něj ani nezatratil baterie pro elektromobily, třebaže spojenectví s jihokorejskou firmou SK Innovation skončilo v loňském roce. „Jsme přesvědčeni, že je jen otázka času, než elektromobilita - včetně vodíkových palivových článků - převládne,” řekl Degenhart. Dodal však, že než se to stane, bude muset cena kilowatthodiny v bateriích klesnout ze současných 300 Eur pod 100 Eur, tj. cca 2 700 Kč a nepůjde o jedinou potíž. Akumulátory budou muset být nejen levnější, ale nabídnout také vyšší energetickou hustotu, možnost rychlejšího doplnění energie a větší životnost. Než se tohle všechno stane, mohou uběhnout i dekády, OPEC jim nevěští nic dobrého ani pro rok 2040.
Ani tehdy, ani kdykoli dříve a ani kdykoli později na tom ovšem z hlediska ekologie elektromobily nebudou kdovíjak špičkově. Nemáme nyní na mysli ani tak emise pevných částic, jako spíše fakt, že elektřina se nebere ze vzduchu, v celosvětovém měřítku vzniká převážně z uhlí obdobným (a z hlediska emisí CO2 obdobně efektivním) procesem, jako pohybová energie v autě se spalovacím motorem. A také výrobu baterií, která je pro životní prostředí velmi nepříznivá, jakkoli spíše v lokálním, nikoliv globálním rozsahu. Ale to už je trochu jiný příběh...



Elmar Degenhart, generální ředitel Continentalu
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 37 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
