Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselová BMW dál hoří, automobilka problém zjevně není schopna vyřešit
10.2.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská značka v této věci dlouho mlžila a poté přišla s několika svolávacími akcemi. Ani jedna z nich ale problém zjevně dostatečně dobře nevyřešila, naftové bavoráky hoří dál.
V roce 2018 řešilo BMW vážný problém, který se týkal dvoulitrových turbodieselů. Došlo totiž na velké množství požárů, jejichž příčina měla tkvět v problematickém modulu recirkulace výfukových plynů. Docházet mělo k průsakům, kvůli nimž se prémiové mnichovské zboží během několika minut měnilo v ohořelý škvarek. Automobilka přitom o problému věděla již od roku 2015, zprvu jej však přehlížela. A posléze označovala pouze za korejskou záležitost, díky čemuž došlo na povolání 106 tisíc aut do servisů.
Jak se však ukázalo záhy, plameny začaly šlehat z aut i v Německu. Automobilka proto přišla s „dobrovolnou“ svolávací akcí, při které bylo obesláno na 96 300 majitelů inkriminovaných vozů. Značka se však kupodivu na rozdíl od Koreje zaměřila jen na šestiválce. Tento přístup jí však vydržel pouhé dva měsíce, ještě v říjnu 2018 byla totiž svolávací kampaň rozšířena na 1,9 milionu aut, které byly vyrobeny mezi srpnem 2010 a srpnem 2017. Jednalo se přitom již jak o šestiválcové, tak o čtyřválcové jednotky.
BMW tehdy vydalo tiskové prohlášení, ve kterém uvádělo, že ve výjimečných případech může dojít k úniku chladiva z modulu EGR, který ve výsledku mohl vést k samovznícení. Automobilka dále tvrdila, že ve většině případů k samovznícení nedošlo a majitelé tak namísto hasičů jen volali odtahovou službu. Nebezpečí mělo být touto svolávací akcí zcela zažehnáno, třebaže BMW přiznalo, že ve všech případech vzhledem k rozsahu poškození vozu není s to přesnou příčinu požáru určit.
O rok později tak došlo na další svolávací akci, kdy do servisů zamířili dalších 232 tisíc aut, a to přesto, že riziko požáru bylo podle automobilky „velmi malé“. S tím ale asi nebude souhlasit Němec Heiko Revenstorff, jehož BMW 535d F11 před pár dny takřka lehlo popelem. V té době přitom majitel mnichovského sedanu jel po dálnici rychlostí okolo 120 km/h, tedy nijak enormním tempem.
Přesto zpod kapoty začaly šlehat plameny a jakkoliv vůz nezachvátily celý, je zralý leda na odpis. Revenstorffa jen výjezd hasičů přišel na nemalých 1 313,20 Eur (cca 33 tisíc Kč), to je ale jen zlomek škody kterou majitel utrpěl zničením vozu, tady půjde o statisíce. Otázkou pak je, kdo tuto částku zaplatí. Majitel inkriminovaného vozu totiž uvádí, že mu nikdy nepřišel jediný dopis vybízející k návštěvě servisu a jeho auto tedy nebylo předmětem žádné svolávací akce.
Jak se ukazuje, BMW u zmíněných dieselů z let 2010 až 2017 není s to vyřešit. Buď je na špatné stopě a potíží není jen vadný modul EGR, nebo není s to identifikovat vozy, kterých se problém týká. Automobilka by proto měla zapracovat na řešení a tentokrát být maximálně přesná. Jinak se totiž může stát, že zakrátko již nebude v tak optimistické náladě jako nyní, kdy uvádí, že přísnější emisní limity jí neohrožují. Stačí totiž pár velkých svolávacích akcí spojených s vyplácením odškodného a její zisk shoří rychleji než ony vozy. Mercedes by o tom mohl vyprávět.




BMW dál hoří jeho starší dieselová auta a bude zajímavé sledovat, jak se automobilka k problému postaví tentokrát. Buď nesvolává ta správná auta, nebo neřeší skutečný problém, popřípadě obojí
Zdroj: Bild
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva