Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselová BMW dál hoří, automobilka problém zjevně není schopna vyřešit
10.2.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská značka v této věci dlouho mlžila a poté přišla s několika svolávacími akcemi. Ani jedna z nich ale problém zjevně dostatečně dobře nevyřešila, naftové bavoráky hoří dál.
V roce 2018 řešilo BMW vážný problém, který se týkal dvoulitrových turbodieselů. Došlo totiž na velké množství požárů, jejichž příčina měla tkvět v problematickém modulu recirkulace výfukových plynů. Docházet mělo k průsakům, kvůli nimž se prémiové mnichovské zboží během několika minut měnilo v ohořelý škvarek. Automobilka přitom o problému věděla již od roku 2015, zprvu jej však přehlížela. A posléze označovala pouze za korejskou záležitost, díky čemuž došlo na povolání 106 tisíc aut do servisů.
Jak se však ukázalo záhy, plameny začaly šlehat z aut i v Německu. Automobilka proto přišla s „dobrovolnou“ svolávací akcí, při které bylo obesláno na 96 300 majitelů inkriminovaných vozů. Značka se však kupodivu na rozdíl od Koreje zaměřila jen na šestiválce. Tento přístup jí však vydržel pouhé dva měsíce, ještě v říjnu 2018 byla totiž svolávací kampaň rozšířena na 1,9 milionu aut, které byly vyrobeny mezi srpnem 2010 a srpnem 2017. Jednalo se přitom již jak o šestiválcové, tak o čtyřválcové jednotky.
BMW tehdy vydalo tiskové prohlášení, ve kterém uvádělo, že ve výjimečných případech může dojít k úniku chladiva z modulu EGR, který ve výsledku mohl vést k samovznícení. Automobilka dále tvrdila, že ve většině případů k samovznícení nedošlo a majitelé tak namísto hasičů jen volali odtahovou službu. Nebezpečí mělo být touto svolávací akcí zcela zažehnáno, třebaže BMW přiznalo, že ve všech případech vzhledem k rozsahu poškození vozu není s to přesnou příčinu požáru určit.
O rok později tak došlo na další svolávací akci, kdy do servisů zamířili dalších 232 tisíc aut, a to přesto, že riziko požáru bylo podle automobilky „velmi malé“. S tím ale asi nebude souhlasit Němec Heiko Revenstorff, jehož BMW 535d F11 před pár dny takřka lehlo popelem. V té době přitom majitel mnichovského sedanu jel po dálnici rychlostí okolo 120 km/h, tedy nijak enormním tempem.
Přesto zpod kapoty začaly šlehat plameny a jakkoliv vůz nezachvátily celý, je zralý leda na odpis. Revenstorffa jen výjezd hasičů přišel na nemalých 1 313,20 Eur (cca 33 tisíc Kč), to je ale jen zlomek škody kterou majitel utrpěl zničením vozu, tady půjde o statisíce. Otázkou pak je, kdo tuto částku zaplatí. Majitel inkriminovaného vozu totiž uvádí, že mu nikdy nepřišel jediný dopis vybízející k návštěvě servisu a jeho auto tedy nebylo předmětem žádné svolávací akce.
Jak se ukazuje, BMW u zmíněných dieselů z let 2010 až 2017 není s to vyřešit. Buď je na špatné stopě a potíží není jen vadný modul EGR, nebo není s to identifikovat vozy, kterých se problém týká. Automobilka by proto měla zapracovat na řešení a tentokrát být maximálně přesná. Jinak se totiž může stát, že zakrátko již nebude v tak optimistické náladě jako nyní, kdy uvádí, že přísnější emisní limity jí neohrožují. Stačí totiž pár velkých svolávacích akcí spojených s vyplácením odškodného a její zisk shoří rychleji než ony vozy. Mercedes by o tom mohl vyprávět.




BMW dál hoří jeho starší dieselová auta a bude zajímavé sledovat, jak se automobilka k problému postaví tentokrát. Buď nesvolává ta správná auta, nebo neřeší skutečný problém, popřípadě obojí
Zdroj: Bild
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před hodinouHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub