Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dny VW Phaeton se po letech trápení zdají být sečteny, alespoň někde
5.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(doplněno) V Británii si již Phaeton nekoupíte, údajně kvůli Euro 6. Česká republika následuje, ani zde není v nabídce motor plnící tuto normu.
Doplněno 13:30: Získali jsme vyjádření českého zastoupení Volkswagenu, podle nějž Phaeton přestane být v České republice oficiálně nabízen ke konci letošního července, kdy skončí výroba verze 3,0 TDI. Výroba modelu jako takového ale bude pokračovat dále a VW bude schopen v případě individuální poptávky reagovat dodáním vozu s motorem 4,2 V8, s nímž bude dále běžně k mání například v Německu.
Vlajková loď Volkswagenu, mizerně prodávaný a hodnotu překotně ztrácející model Phaeton, bude na některých trzích stažen z nabídky. Ke Spojeným státům, kde se neprodává už delší dobu, se přidává Velká Británie, jak potvrdil mluvčí britského Volkswagenu. Skončila tam nabídka Phaetonu „v současné podobě”, což pravděpodobně znamená, že se tam bude prodávat až příští generace tohoto stroje.
Oficiální zprávy hovoří o tom, že stopku současnému Phaetonu vystavila emisní norma Euro 6, kterou jeho motory nesplňují. To je v kontrastu s faktem, že v Německu tento vůz v nabídce je i s motorem, se kterým Euro 6 plní, konkrétně se 4,2litrovým atmosférickým osmiválcem. Ten kromě normy Euro 6 zvládá také výkon 335 koní a 430 Nm.
Také ale není k mání všude, např. v České republice je Phaeton k dispozici jen s třílitrovou dieselovou V6, která na Euro 6 skutečně nedosáhne. A byl-li tento motor jediný v nabídce také v Británii, ať už z jakýchkoliv důvodů, stažení z nabídky dává smysl. Podobně se také dá očekávat stažení z české nabídky a v té německé může zůstat jen benzínová V8, až v září vstoupí v platnost norma Euro 6.
Ovšem, bylo by asi možné upravit některý jiný třílitrový dieselový motor pro zástavbu do Phaetonu, např. Audi A8 je k mání se vznětovým třílitrem plnícím Euro 6 a tento motor je dokonce i silnější. Jenže prodeje Phaetonu jsou patrně tak slabé, že se nic takového nevyplatí dělat, zejména když se již pracuje na nové generaci Phaetonu. V Británii se za minulý rok prodalo pouhých 31 kusů, třetina počtu z roku 2013, a v ČR si Phaeton vybral jediný zákazník.
Vlajková loď „Lidového vozu”, která ale je všechno, jen ne lidová, slouží podle oficiálních zdrojů Volkswagenu jako výkladní skříň technologií. Je nicméně velmi ztrátová, přesto však dostane nástupce, a to na úkor mnohonásobně úspěšnějších modelů - třídvířkům a unikátním modelům z dolního konce nabídky zvoní hrana, protože VW musí šetřit.
Nový Phaeton by se měl světu ukázat na sklonku roku 2016 nebo na počátku roku následujícího, tedy jsme od představení tohoto stroje ještě nějaký rok a půl daleko. Podle Volkswagenu bude nový Phaeton nejlepší ve své třídě - ale to měl být už ten současný a je prodejním fiaskem, protože existuje věc, která se jmenuje Mercedes-Benz třídy S.
Doufejme nicméně, že se do nového Phaetonu alespoň dostanou zajímavější motory typu 6,0 W12 či alespoň benzínového i naftového 4,2litrového osmiválce, a to pro všechny trhy. Tyto motory totiž Euro 6 plní, jak prozradí technická data Audi A8, a bez nich nemá Phaeton šanci nejen proti třídě S, ale ani proti Audi A8 či BMW řady 7.
Posledním faceliftem VW Phaeton prošel v roce 2010, dnes je už dávno za zenitem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
před 8 hodinami - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
před 10 hodinami - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
před 11 hodinami - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
včera - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva