Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů
26.3.2015 | Marek Bednář | 2 příspěvky
VW chce snižovat náklady zužováním nabídky, a tak některé zajímavé modely nedostanou nástupce. Ztrátový Phaeton se přitom na nástupce těší.
Automobilka Volkswagen dál přemýšlí, kde by ušetřila a budou padat hlavy. Jenže nikoliv zaměstnanců, nýbrž aut - současná velmi široká nabídka přijde o některé modely. Zcela v racionálním duchu to budou ty nejméně prodávané, ale zároveň také jedny z nejzajímavějších, které Volkswagen nabízí.
Nemějte strach, Golf GTI stále zůstává blízko vrcholu nabídky tohoto modelu. Z nabídky však zmizí údajně Beetle, jehož prodeje klesají - vloni o 22 % oproti roku 2013 na 94 214 kusů. Současná generace ještě dožije, nástupce ale pravděpodobně nedostane, třebaže je po všech stránkách lepší než New Beetle, představený v roce 1997. Ten ale měl paradoxně u zákazníků mnohem větší úspěch.
Není to nicméně jen Beetle, nad nímž visí Damoklův meč. Podle dostupných zpráv jsou všechny třídveřové verze pod mikroskopem, podobně jako třídveřové Polo, jehož konec je téměř jistý, a také Eos, v jehož případě bylo o konci rozhodnuto už dříve. Také údajně není jistá ani budoucnost kupé Scirocco. A třídveřový Golf už údajně neměl existovat ani v sedmé generaci, ale pro zájem o ostré verze R a GTI zůstal - běžných Golfů se třídveřových prodá asi 5 % ze všech, u ostrých variant to ale je 14 %.
Jen konec výroby třídveřového Pola údajně Volkswagenu ušetří miliardu Eur, tedy asi 27,4 miliardy korun, a to je pouze trochu odlišná varianta pětidveřového auta, tedy náklady na její výrobu musí být nižší, než v případě Eosu, Beetlu nebo Scirocca, které jsou modely po karosářské stránce zcela unikátními. Jejich koncem by tak automobilka ušetřila jistě o dost více.
Také by ale ztratila všechny ty fanoušky, pro které je důležité se trochu odlišovat; stala by se ještě nudnější značkou než teď je a žádný moderní web po vzoru toho amerického na takovém faktu nic nezmění, protože nebude mít čím ho naplnit kromě hatchbacků, sedanů a kombíků, které mají pět dveří, i když si říkají kupé, a pod kapotou je v nejlepším případě nafouknutý čtyřválec.
Všimněme si ale jedné zarážející věci. Volkswagen hovoří o konci modelu Beetle, kterého prodal v roce 2014 přes 94 tisíc kusů. Ovšem, je to velký pokles oproti roku 2013, ale stále to je průměrně skoro 11 prodaných aut každou hodinu včetně nocí, svátků a podobně. Oproti tomu se dočítáme, že Phaeton je prodejní fiasko a na každém prodaném autě VW tratí tolik peněz, za kolik si člověk koupí slušně vybaveného Beetle, ale přesto dostane nástupce.
Volkswagen si přitom musí být vědom, že přestože s novým Phaetonem přijde v době, kdy bude stávající třída S mít již pět let na trhu za sebou, nikdy tak velkých prodejů nedosáhne, protože to je pořád Volkswagen a ne Mercedes. Zachování menších a zajímavějších modelů v nabídce by jistě bylo zajímavější pro desetitisíce potenciálních zákazníků třídvířek a nakonec by i více korespondovalo s tím, čím VW chce alespoň podle svého jména být - Volks Wagenem...















VW Beetle se dost možná nedočká nástupce
Zdroj: Motoring
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
dnes - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
včera - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejnovější články
- Studie ukazuje, jaká auta se ani teď u prodejců neohřejí, výsledky mají svou logiku
před 4 hodinami - Mercedes varuje před dalšími špatnými zprávami, z nabídky vyřadí řadu modelů
před 5 hodinami - Nová Abramovičova jachta za 13 miliard se blíží dokončení, bude nejsilnější na světě
před 7 hodinami - První letošní test letních pneu zjistil brzdnou dráhu 53 typů, obě české značky propadly
před 8 hodinami - Němci říkají, že jejich nové řešení pohonu dělá spalovací motory čisté jako ty elektrické
před 10 hodinami - Konci Mitsubishi v Evropě se možná podaří zabránit, jeden trh už to ale má spočítané
před 11 hodinami - Dealeři VW nechápou, značka i v těžkých časech plošně zdraží auta, s jedinou výjimkou
dnes - Ruský Rolls-Royce před začátkem prodejů odhalil finální cenu, je naprosto absurdní
dnes - Přesun celého obrovského domu ulicemi města je operací na hranici pochopitelnosti
dnes - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 18:49 - Stepan
- BMW Divize 15:44 - Předseda
- Koronavirus 15:41 - řidičBOB
- Pneu koutek 14:02 - jayd
- Fiat a vše kolem nich 12:59 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 11:28 - Snowman000
- Onboard videa 10:21 - Žiarska Alumíniová
- Lyžárna 20:40 - jerry
- whitelist & blacklist 14:57 - HondaMan
- Slovinsko - pokuta rychlost 14:20 - Zajda