Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je 1 z pouhých 8 vzácných Ferrari F50 s motorem „z F1”, málokdo ví, že vůbec vznikla
16.2.2022 | Petr Prokopec
Existence F50 jako takové unikla přes její rozporuplné přijetí málokomu, stejně jako se ví, že tento vůz používal motor odvozený od toho nasazeného v monopostech Formule 1. Není ale šířeji známé, že z 349 kusů vznikla s posvěcením Ferrari osmička vozů s pravostranným řízením.
Ferrari F50 patří mezi nejlimitovanější modely historie italské automobilky. Celkem vzniklo jen 349 kusů, z nichž všechny dostaly do vínku 4,7litrový atmosférický dvanáctiválec vycházející z pohonné jednotky Formule 1. O jakémkoli z vyrobených exemplářů lze tedy hovořit jako o vzácnosti, ten s pořadovým číslem 298, který můžete vidět na fotkách níže, je ale ještě mnohem výjimečnější.
Původně měl původně zamířit do Austrálie, na nejmenší kontinent nicméně nikdy nedorazil a místo toho skončil ve Velké Británii v rukou Singapuřana Jacka Yeo. Z montážní linky sjel v březnu 1997 a stejně jako všech zbylých 348 kusů byl zkraje osazen volantem vlevo. Někdy kolem roku 2000 se ale jeho majitel rozhodl, že onen volant vlevo mu pro ježdění na stejné straně silnice nevyhovuje a oslovil Ferrari, zda by s tím nemohlo něco udělat. A ono kupodivu neřeklo ne.
Samo nic takového nikdy nenabízelo, už dříve ale z popudu - uhádli jste - sultána Bruneje coby zřejmě největšího zákazníka značky vůbec nechalo u firmy Pininfarina přepracovat několik aut na pravostranné řízení. Pro Pininfarinu tedy nebyl problém takovou věc udělat znovu a mimochodem je schopna takovou konverzi za sumu okolo 1,7 milionu Kč zajistit i dnes. Celkem slavná karosárna provedla tuto konverzi v osmi případech a pro nadšence žijících v zemích, kde se jezdí na levé straně silnice, tak jde o ty nejzajímavější exempláře, které jsou ochotni vyvážit pomalu i zlatem.
Přesně k tomu nyní budou mít příležitost, neboť o chystaném prodeji vozu s pořadovým číslem 298 informuje aukční firma RM Sotheby's. Zajímavé je, že jde o jeden z těch exemplářů, které jejich majitelé používali k ježdění, nikoli jen jako dekoraci. Už když F50 zamířila v květnu 2000 na servis, měla najeto 20 113 kilometrů. O pouhé tři roky později pak na tachometru svítilo již 29 517 km. Od té doby na něj však majitel spíše zapomínal, neboť nyní má najeto 34 262 km.
I přes tuto - na poměry F50 - slušnou porci najetých kilometrů je ovšem stav vozu prvotřídní. To nicméně není až tak překvapivé, neboť v roce 2010 prošel vůz rozsáhlou renovací u specialisty na maranellské vozy Dicka Lovetta. Servisováno pak navíc bylo i v letech 2013, 2015 a 2017. Naposledy jej pak technici z dílny Boba Houghtona viděli v listopadu 2020 a srpnu 2021, kdy došlo na výměnu pravého i levého stabilizátoru. Tato F50 je tedy plně provozuschopná.
Vůz je vyveden v tradičním červeném laku Rosso Corsa, který doplňují 18palcová hořčíková kola Speedline a pneumatiky Michelin Pilot Sport. Uvnitř se pak Ferrari pyšní černým koženým interiérem, s nímž jsou spojené karbonové dekory. Součástí kompletu jsou veškeré originální uživatelské příručky, stejně jako hned dvě sady nářadí a speciální „ořech“ na centrální matici. Vše přitom najdete v koženém pouzdře.
Můžeme pak už jen dodat, že zmiňovaný dvanáctiválec F130 B produkoval v době svého vzniku 520 koní výkonu a 471 Nm točivého momentu, jež na zadní kola posílal šestistupňový manuál. Díky suché hmotnosti pouhých 1 230 kilogramů přitom nebyl již v roce 1995, kdy odstartovala výroba, problém dosáhnout stovky za 3,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 325 km/h. Pokud vás zajímá spotřeba, pak ta kombinovaná činí 29 l/100 km.
Co se ceny týče, tu společnost RM Sotheby's sdělí jen vážným zájemcům. Nicméně nízká i přes onen poněkud vyšší nájezd rozhodně nebude. Loni byly totiž draženy hned dva exempláře, přičemž první našel nového majitele za 3,77 milionu dolarů (cca 81 mil. Kč) a druhý dokonce za 3,96 mil. USD (85 mil. Kč). Je však nutné dodat, že v obou případech byl volant umístěn na obvyklém místě.






























Volant vpravo dostalo pouze osm exemplářů Ferrari F50 a málokdo ví o jejich existenci. Nevznikly totiž v továrně, s požehnání Ferrari je postavila karosárna Pininfarina, která byla ostatně zodpovědná i za design. Jeden z těchto kousků je nyní k mání. Foto: RM Sotheby's
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před hodinou
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 2 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
