Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Do dražby jde první osobní auto největšího talentu Formule 1. Úplně od nuly nezačínal
15.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Vzpomínáte na své první auto? Pokud jste nevyrůstali na zámku či podobném místě, nejspíše to bylo něco vcelku obyčejného. Max Verstappen začínal výš, o dost výš.
Ani nemusíte být velcí fanoušci Formule 1, abyste znali nejmladšího pilota historie tohoto sportu. Jmenuje se Max Emilian Verstappen, narodil se 30. září 1997 a už za 17 let debutoval během Velké ceny Austrálie 2015. Tehdy se stal - a s ohledem na změnu pravidel už možná navždy zůstane - člověkem, který se závoděním s ef-jedničkami začal nejdříve.
Někteří staří mazáci tehdy FIA kritizovali, že tak mladého člověka do královny motoristického sportu vůbec pouští, vnímali to jako bezpečnostní riziko. Ti stejní lidé - mezi nimi třeba Mika Hakkinen - se mu pak ale museli omlouvat, když viděli, jak bravurně to zvládá. To všechno je dnes historie, Max Verstappen platí ve svých 20 letech za řidičské eso a Flavio Briatore jej čerstvě označil za „jediný opravdový talent v současné Formuli 1”.
Jeho začátky v F1 jsou ale obecně známe, jeho začátky coby řidiče silničních aut už méně. Tady každý z nás může zavzpomínat, kdy a s čím začínal jezdit a pokud jste se do toho nepouštěli v posledních letech, pravděpodobně to bude mít blízko k tomu, co dal dohromady krátký průzkum mezi kolegy z redakce: Škoda 105, Škoda 120, Škoda 125 (protekční verze s pětikvaltem, že mu není stydno...) a Renault 5. To poslední už nezní tak nezajímavě, ovšem kdyby se to odehrálo někdy před 40 léty, což se nestalo. Jinými slovy, byly to svého času „šunky”, ta nejobyčejnější levná auta, co šlo sehnat.
Max Verstappen „tak nízko neklesl”. Jeho otec byl též úspěšný závodní pilot a on sám byl ještě před premiérou ve Formuli 1 členem mládežnické akademie u Mercedesu. Možná to ho později motivovalo, aby si pořídil svůj první vůz této značky, který je nyní na prodej.
Vůz odpovídá povaze Verstappena, takže nejde o nic jako základní dieselovou verzi jakéhokoli modelu. Jedná se o Mercedes-AMG C63 S Coupé s najetými 17 390 kilometry. Pohání jej zážehový čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který produkuje výkon 375 kW (510 koní) a točivý moment 700 Nm. Šedá barva v kombinaci s černými koly, žlutými brzdiči a jedním rychlým pruhem vypadají elegantně s jemným sportovním nádechem, který umocňuje karbonová odtrhová hrana víka kufru. Štědře vybavené AMG z tzv. Edition 1 má téměř všechno, na co si vzpomenete, jen příkladem: žluté doplňky interiéru, panoramatická posuvná střecha, vzduchový podvozek, LED dynamické světlomety, karbon-keramické brzdy nebo karbonové doplňky.
Důvod prodeje není známý, zřejmě to bude něco jako „příliš mnoho aut” ve spojení se sponzorskými povinnostmi - Max nyní „musí” (velká oběť to asi nebude...) hlavně auty značky Aston Martin, která se stájí Red Bull úzce spolupracuje. Nevíme o tom, že by Mercedes dostal darem, a tak je třeba konstatovat, že první auto si vybral docela vkusně.
Na prodej je skrze aukční síň Epic Auctions, která v jeho domovském Nizozemsku organizuje dvanáct dražeb ročně a všechny její prodeje jsou bez rezervy. Jinak řečeno, všechny položky se vždy prodají za jakékoliv peníze. Tady ale asi nehrozí, že by se vůz prodal za 1 euro nebo cokoli podobného - minimálně Nizozemci budou v zářnou budoucnost Verstappena věřit jak nikdo jiný, a tak rádi investují do něčeho, co se může jednou stát cenným. A pomoci tomu může i vlastnoruční podpis na krytu motoru a obložení palubní desky.
Aukce ještě nezačala, zatím se tedy nepřihazuje. Jak jsme zmínili, mohla by to být zajímavá investice, pokud bude Verstappen pokračovat v překonávání rekordů stejným způsobem, jak se mu to zatím daří. Jinak asi není mnoho důvodů si pořídit zrovna jeho auto - stejné Céčko vám dnes Mercedes prodá jako nové, pravděpodobně levněji...





































Zdroj: Epic Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva