Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Do dražby jde první osobní auto největšího talentu Formule 1. Úplně od nuly nezačínal
15.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Vzpomínáte na své první auto? Pokud jste nevyrůstali na zámku či podobném místě, nejspíše to bylo něco vcelku obyčejného. Max Verstappen začínal výš, o dost výš.
Ani nemusíte být velcí fanoušci Formule 1, abyste znali nejmladšího pilota historie tohoto sportu. Jmenuje se Max Emilian Verstappen, narodil se 30. září 1997 a už za 17 let debutoval během Velké ceny Austrálie 2015. Tehdy se stal - a s ohledem na změnu pravidel už možná navždy zůstane - člověkem, který se závoděním s ef-jedničkami začal nejdříve.
Někteří staří mazáci tehdy FIA kritizovali, že tak mladého člověka do královny motoristického sportu vůbec pouští, vnímali to jako bezpečnostní riziko. Ti stejní lidé - mezi nimi třeba Mika Hakkinen - se mu pak ale museli omlouvat, když viděli, jak bravurně to zvládá. To všechno je dnes historie, Max Verstappen platí ve svých 20 letech za řidičské eso a Flavio Briatore jej čerstvě označil za „jediný opravdový talent v současné Formuli 1”.
Jeho začátky v F1 jsou ale obecně známe, jeho začátky coby řidiče silničních aut už méně. Tady každý z nás může zavzpomínat, kdy a s čím začínal jezdit a pokud jste se do toho nepouštěli v posledních letech, pravděpodobně to bude mít blízko k tomu, co dal dohromady krátký průzkum mezi kolegy z redakce: Škoda 105, Škoda 120, Škoda 125 (protekční verze s pětikvaltem, že mu není stydno...) a Renault 5. To poslední už nezní tak nezajímavě, ovšem kdyby se to odehrálo někdy před 40 léty, což se nestalo. Jinými slovy, byly to svého času „šunky”, ta nejobyčejnější levná auta, co šlo sehnat.
Max Verstappen „tak nízko neklesl”. Jeho otec byl též úspěšný závodní pilot a on sám byl ještě před premiérou ve Formuli 1 členem mládežnické akademie u Mercedesu. Možná to ho později motivovalo, aby si pořídil svůj první vůz této značky, který je nyní na prodej.
Vůz odpovídá povaze Verstappena, takže nejde o nic jako základní dieselovou verzi jakéhokoli modelu. Jedná se o Mercedes-AMG C63 S Coupé s najetými 17 390 kilometry. Pohání jej zážehový čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který produkuje výkon 375 kW (510 koní) a točivý moment 700 Nm. Šedá barva v kombinaci s černými koly, žlutými brzdiči a jedním rychlým pruhem vypadají elegantně s jemným sportovním nádechem, který umocňuje karbonová odtrhová hrana víka kufru. Štědře vybavené AMG z tzv. Edition 1 má téměř všechno, na co si vzpomenete, jen příkladem: žluté doplňky interiéru, panoramatická posuvná střecha, vzduchový podvozek, LED dynamické světlomety, karbon-keramické brzdy nebo karbonové doplňky.
Důvod prodeje není známý, zřejmě to bude něco jako „příliš mnoho aut” ve spojení se sponzorskými povinnostmi - Max nyní „musí” (velká oběť to asi nebude...) hlavně auty značky Aston Martin, která se stájí Red Bull úzce spolupracuje. Nevíme o tom, že by Mercedes dostal darem, a tak je třeba konstatovat, že první auto si vybral docela vkusně.
Na prodej je skrze aukční síň Epic Auctions, která v jeho domovském Nizozemsku organizuje dvanáct dražeb ročně a všechny její prodeje jsou bez rezervy. Jinak řečeno, všechny položky se vždy prodají za jakékoliv peníze. Tady ale asi nehrozí, že by se vůz prodal za 1 euro nebo cokoli podobného - minimálně Nizozemci budou v zářnou budoucnost Verstappena věřit jak nikdo jiný, a tak rádi investují do něčeho, co se může jednou stát cenným. A pomoci tomu může i vlastnoruční podpis na krytu motoru a obložení palubní desky.
Aukce ještě nezačala, zatím se tedy nepřihazuje. Jak jsme zmínili, mohla by to být zajímavá investice, pokud bude Verstappen pokračovat v překonávání rekordů stejným způsobem, jak se mu to zatím daří. Jinak asi není mnoho důvodů si pořídit zrovna jeho auto - stejné Céčko vám dnes Mercedes prodá jako nové, pravděpodobně levněji...





































Zdroj: Epic Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales