Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Do tohoto Audi někdo nasypal 1,4 milionu Kč, teď ho prodává jen za 96 tisíc korun
před 8 hodinami | Petr Miler
Dobře zainvestované auto? Nebo věčná „kasička”? Je na vás, abyste rozhodli, na každý pád jde o nevídanou nabídku. Svou povahou, historií, finanční bilancí a nakonec i stavem samotného auta, který až na jednu výjimku nedává najevo, co si skutečně prožilo.
Intenzivní ježdění s autem nikdy nebylo levné, to vám jako člověk, který celý život jezdí a jezdí a jezdí „za své”, mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Pokud si koupíte zajímavé auto, na které víc láskyplně koukáte, než byste s ním nemilosrdně jezdili, může to být (zvlášť v dnešní době) optikou dlouhodobého vlastnictví docela levný špás, popř. i výdělečná investice. Ale jezdíte-li desítky tisíc a víc kilometrů za rok?
No way Jose, řekli by v Americe. Prostě ani omylem, na to už si musíte oním ježděním vydělat.
Jakmile s nějakým autem najedete byť jen 100 tisíc km, okamžitě vypadává z hledáčku podstatné části trhu s ojetinami a vy musíte snášet významnou ztrátu hodnoty. Jakmile jdete do statisíců kilometrů, nemůžete počítat s tím, že si vůz vystačí jen s podstatnými díly namontovanými ve fabrice, budete muset akceptovat i větší investice. A všechno ostatní je „byznys jako obvykle”. O palivu nemá smysl mluvit, stejně tak bude třeba hromada servisních prohlídek s výměnou všemožných náplní a olejů, budete potřebovat záplavu pneumatik, brzd, časem i žárovek či jiných světelných zdrojů, odejdou různé silentbloky, tlumiče, někdy i prasknou pružiny, věčná nebude ani převodovka a části motoru... Je to nekonečný soupis.
Teď jsem vás jistě začal nudit jako filmový pan Lorenc, však každý soudný motorista tohle ví, Jenže naprostá většina lidí to pozná jen v náznacích, neboť buď zase tolik kilometrů nenajedou, nebo to neudělají s jedním autem. Kam až to může zajít v extrému, ukazuje dokonale auto na fotkách okolo. To si totiž jeho první majitel koupil v roce 2005 a miloval ho tak moc, že z něj 20 let skoro nevylezl. Ale vážně.
Jistě se tedy za tu dobu dalo najet i víc kilometrů, dotyčný s ním ale jezdil přes 32 tisíc km každý rok v průměru, až to s nájezdem dotáhl na 645 327 kilometrů celkem. Modrá automobilová láska skoro na celý život si říká Audi A4 Avant generace B7, auto vyhlášené svou trvanlivostí a odolností, které zvlášť ve verzi 2,0 TDI (a právě s tou tu máme čest) prostě jezdí a jezdí. Činí tak relativně efektivně, neznamená to ale, že by tak činilo zadarmo.
Pokud si tedy tento vůz pořídíte u jeho hamburského prodejce, dostanete k němu faktury mapující celou servisní historii auta v hodnotě 58 000 Eur, tedy víc jak 1,4 milionu Kč! Připočtěte si téměř kompletní ztrátu hodnoty a cisterny paliva (cirka za dalšího 1,4 milionu) a máte před sebou auto, které majiteli spolykalo snadno k 5 milionům korun. Za 20 let to samozřejmě nezní tak strašně, ani tak ale není okolo 20 tisíc vydaných co měsíc po takovou dobu ničím. Prodejní cena jen 3 993 Eur, tedy asi 96 tisíc korun, skoro nic je.
Na autě se opravdu nešetřilo, majitel musel svůj kombík v barvě Liquid Blue Metallic milovat jako máloco jiného. Auto se tak v mezičase dočkalo mimo jiné nové hlavy válců v 306 511 km (za 3 854,26 euro), nového turba v 521 000 km (za 2 148,69 euro), rozvodového řemene v 586 383 km (za 1 139,18 euro) a do poslední chvíle dostávalo prvotřídní značkový servis - výměna zadních brzd a tlumičů v 624 139 km (za 2 197,80 euro) to dosvědčuje. Zanedbaný servis tu bude veškerý žádný.
Takže zajímavá koupě? Možná a možná ne, zvlášť neobvyklý automat Multitronic (CVT) zní trochu jako časovaná bomba, ale kdo ví, zatím drží i ten. Vůz, který přežil skoro 650 tisíc km a vypadá takto (krom rozedrané bočnice sedadla řidiče mu toho je vizuálně velmi málo), možná přežije už úplně všechno. Tak kdo si dá říct?

















Jeden majitel, skoro 650 tisíc a snadno 5 milionů korun vydaných za 20 let ježdění s koncovou cenou 96 tisíc. Tohle Audi je jednorožec svého druhu. Foto: Autogesellschaft Hamburg, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autogesellschaft Hamburg@Autoscout24
Bleskovky
Číňané hodili na své auto vzrostlý palmový strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 2 hodinami
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejnovější články
Číňané hodili na své auto vzrostlý palmový strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
před 2 hodinami
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
před 3 hodinami
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
před 5 hodinami
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
před 6 hodinami
Do tohoto Audi někdo nasypal 1,4 milionu Kč, teď ho prodává jen za 96 tisíc korun
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
