Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes nejetý symbol zlatých časů BMW nikdo nechce, brzy bude levnější než základní Fabie
4.5.2023 | Petr Miler
V současném prodeji je to rarita s prakticky dokonalou historií, však prvním a jediným majitelem auta byl muž narozený v roce 1939. Pro leckoho to může být pořád auto snů, jenže ani jeho soustavné zlevňování zatím k úspěšnému prodeji nevedlo.
Některé vozy z nabídek bazarů mizí velmi rychle a vlastně ani nechápete, proč tomu tak. A jiné se nedaří prodat klidně i roky, třebaže představují mimořádné, téměř neopakovatelné nabídky za ještě přijatelnou cenu, kterou navíc prodávající stále snižuje. Jedno z takových aut zachycují fotky níže a skutečně si nejsem jistý, proč stále zůstává na ocet.
Jde o BMW řady 3 generace E46, jeden z absolutních vrcholů evoluce mnichovské automobilky, symbol zlatých časů značky. Je to vůz s velmi nadčasovým designem, který je technicky už tak moderní, aby v něm byla většina těch věcí, které v autě mít chcete. A zároveň není tak „moderní”, aby v něm už byly věci, které v něm mít nechcete. Trojka E46 ještě neměla elektrické řízení, start-stop a pokud měla mít motor s turbem, byl to diesel, který je bez přeplňování prakticky nepoužitelný.
Jde o kvalitně postavené auto z dob, kdy se BMW neucházelo o zákazníky Volkswagenu a jeho vozy podle toho mohly stát. Pozná se to hlavně na provedení interiéru, levné plasty praskající jako tělo ponorky na dně Mariánského příkopu řada E46 ještě neznala. Bohužel, „é-čtyřicetšestky” nejsou už zrovna mladá auta, naposledy ve velké míře sjížděla z výrobních linek v roce 2005. Narazit dnes v prodeji na zachovalý kus je tak stále výjimečnější. A když už se něco pěkného objeví, obvykle to z bazarů zmizí i za absurdní ceny, protože E46 má dost fanoušků, kteří ji prostě chtějí. Výjimky ovšem zjevně existují.
Tahle E46 sice není ideální verze z hlediska nadšeného řidiče, to ani zdaleka. Ale je vizuálně hezká, skoro nejetá a ke svému účelu poslouží stejně jako před 18 lety. I v tomto provedení to bude pro spoustu lidí auto snů - hezky vypadá, hezky se v něm „bydlí”, se 150 koňmi špatně nejede a spotřeba je i při svižné jízdě kouzelně malá. Co víc si může zdravý rozum přát?
Jde tedy o variantu 320d s automatem, pěkně specifikovaný kombík po faceliftu v edici Sport, vyrobený skutečně až v roce 2005. Řeč je o autě po prvním majiteli narozeném v roce 1939, který jej déle jak dekádu a půl skoro jen garážoval a ujel s ním pouhých 16 tisíc km s pravidelným servisem. Podívejte se na něj, je to prakticky nový vůz v modrém laku s interiérem v krémové kůži. I když nebudete mít rádi automaty a čtyřválcové diesely budou mít daleko k vašemu ideálu, tento stroj se prostě líbí.
V prodeji ho ale různými cestami vídáme už roky a cena stále klesá. Aktuálně činí už jen 18 600 Eur, tedy asi 436 tisíc korun. Na 320d Touring E46 to pořád není úplně málo, ale na prakticky nový vůz tohoto typu? Však ceny nových aut jen stoupají a s tím, jak klesá cena tohoto kousku, jej brzy pořídíte levněji než základní Fabii. Vedle ní nám tento kombík přijde jako zajímavější volba, ale na place už stojí dva roky a zájem o něj zjevně není. Třeba se vám jej zželí. Anebo také ne. Možná je problém v tom, že když už je někdo fanda do E46, verze 20d s automatem ho prostě u srdce nevezme. A obyčejný zákazník dá raději přednost té nové Fabii...















BMW řady 3 E46 po faceliftu je dodnes vizuálně atraktivní auto, jeho design jako by nestárl. Toto je daleko nejméně ojetý kombík s M paketem a hezkou výbavou, který najel pouhých 16 tisíc km. Přes stále přijatelnější cenu ho ale už dva roky nikdo nechce koupit. Foto: Auto-Karl, publikováno se souhlasem
Zdroj: Auto-Karl@Mobile.de
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans včera 20:00
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
Nejnovější články
Italové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
před 49 minutami„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
před 2 hodinamiNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
před 3 hodinamiMax Verstappen měl při tajném testu s Ferrari pod falešným jménem stanovit nový rekord okruhu. S nikým se pak nebavil a odjel
před 5 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva