Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč
10.7.2023 | Petr Miler
Koupit auto se slevou více jak 1 milion Kč, to zní v dnešní době lákavě. A je to vážně něco, dost možná světové unikátní BMW 323i legendární generace E30, který nikdy nepoznalo běžný provoz. I tak je na něj ale pořád třeba dost peněz.
Je to skutečně výjimečná příležitost a prodávající o ní realisticky hovoří jako o pravděpodobně úplně poslední na celém světě. Co nabízí, je úplně nové BMW 3 generace E30 vyrobené z dnešního pohledu v automobilovém dávnověku - v roce 1985. Trojek E30 se pořád dá koupit docela dost, mají dnes statut legend, nejvíce pak v provedení M3. U nich není až takový div, že je někdo na konci výroby koupil, aby je „sušil” a dnes je nabízí na neskutečné ceny s pár tisíci najetými kilometry. Případ tohoto auta je ale jiný.
Je to verze 323i, tedy svého času vrcholné šestiválcové provedení, jen stupínek pod pozdější M3. V roce 1985, pouhé tři roky po začátku výroby, nikdo nemohl vědět, že tento vůz „udělá” trojkovou řadu a dnes se k němu bude vzhlížet s úctou. Přesto jej jeden Němec z nějakého důvodu toho roku koupil a hned poté „ustájil”. Celých dalších 38 let se pak nenašel nikdo, kdo by tento vůz byť jen přihlásil do provozu, natož aby se s ním v provozu objevil - i když má na tachometru „přejezdových” 260 km, prodávající říká, že silniční provoz nikdy nepoznalo.
Je to s podivem o to více, že jeho specifikace fandí ježdění. Na komfort se v ní příliš nehledí, pomineme-li prvky jako kazetový přehrávač se čtyřmi reproduktory. Na jízdu ale ano - je tu jednak respektovaný šestiválec MB20 (zde M20B23) o objemu 2,3 litru a výkonu 110 kW (150 koní). K tomu si kupující přibral kratší sportovní převodovku, samosvor a sportovní sedačky Recaro. Co takovému autu chybí?
Můžete pochopitelně pochybovat o tom, zda realita odpovídá udávanému, ale podívejte se na fotky. Tohle auto je zjevně netknuté, nenajdete na něm nejen rez, ale ani špínu, celý spodek má ještě pokrytý ochranným voskem z fabriky. A interiér? Nenajdete prakticky ani žádný prach v přístrojové desce, tahle 323i je zkrátka nová. Ne jako, ne skoro, je prostě nová.
Stačí ji osedlat, vyrazit a užívat si její nízké hmotnosti, elegantní stavby s nizoučkými přesahy předních blatníků nad koly, krátkého pětikvaltu s jedničkou k sobě dolů, samosvoru a dostupné dynamiky - stovka za 7,7 sekundy a maximální rychlost 205 km/h, s tím v provozu nezapadnete ani dnes. Koupit se dá v rakouském Klagenfurtu (i když vůz měl jediného majitele v Německu), nedá se ale říci, že by se na ni stály fronty.
Když se tento vůz objevil loni v prodeji, majitel za něj chtěl 119 000 Eur, tedy více jak 2,8 milionu Kč. Zjevně ho ani vzhledem k jeho výjimečnosti za takové peníze nikdo nechtěl, a tak cena klesla až na 74 990 Eur, tedy méně jak 1,8 milionu Kč. Taková suma chce pořád fandu první kategorie, na druhou stranu za ni dostane naprostý unikát. A také slevu přes 1 milion Kč, kdo vám ji dnes na jakoukoli ojetinu dá? Berte to s nadsázkou - jsme zvědavi, zda se aspoň při takové ceně najde nějaký kupec, na E30 bez písmene M v názvu je to pořád spousta peněz.

































Tohle může být úplně poslední nové BMW 323i E30, které lze v třetí dekádě nového milénia koupit. Nejezdit vydrželo 38 let a je to na něm zatraceně dobře vidět. Zájem o něj za skoro 3 miliony nebyl, co za necelé 2? Foto: Meyer-Hafner, publikováno se souhlasem
Zdroj: Meyer-Hafner GmbH@Mobile.de
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před hodinouNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch