Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč

Koupit auto se slevou více jak 1 milion Kč, to zní v dnešní době lákavě. A je to vážně něco, dost možná světové unikátní BMW 323i legendární generace E30, který nikdy nepoznalo běžný provoz. I tak je na něj ale pořád třeba dost peněz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč

10.7.2023 | Petr Miler

Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč

/

Foto: Meyer-Hafner, publikováno se souhlasem

Koupit auto se slevou více jak 1 milion Kč, to zní v dnešní době lákavě. A je to vážně něco, dost možná světové unikátní BMW 323i legendární generace E30, který nikdy nepoznalo běžný provoz. I tak je na něj ale pořád třeba dost peněz.

Je to skutečně výjimečná příležitost a prodávající o ní realisticky hovoří jako o pravděpodobně úplně poslední na celém světě. Co nabízí, je úplně nové BMW 3 generace E30 vyrobené z dnešního pohledu v automobilovém dávnověku - v roce 1985. Trojek E30 se pořád dá koupit docela dost, mají dnes statut legend, nejvíce pak v provedení M3. U nich není až takový div, že je někdo na konci výroby koupil, aby je „sušil” a dnes je nabízí na neskutečné ceny s pár tisíci najetými kilometry. Případ tohoto auta je ale jiný.

Je to verze 323i, tedy svého času vrcholné šestiválcové provedení, jen stupínek pod pozdější M3. V roce 1985, pouhé tři roky po začátku výroby, nikdo nemohl vědět, že tento vůz „udělá” trojkovou řadu a dnes se k němu bude vzhlížet s úctou. Přesto jej jeden Němec z nějakého důvodu toho roku koupil a hned poté „ustájil”. Celých dalších 38 let se pak nenašel nikdo, kdo by tento vůz byť jen přihlásil do provozu, natož aby se s ním v provozu objevil - i když má na tachometru „přejezdových” 260 km, prodávající říká, že silniční provoz nikdy nepoznalo.

Je to s podivem o to více, že jeho specifikace fandí ježdění. Na komfort se v ní příliš nehledí, pomineme-li prvky jako kazetový přehrávač se čtyřmi reproduktory. Na jízdu ale ano - je tu jednak respektovaný šestiválec MB20 (zde M20B23) o objemu 2,3 litru a výkonu 110 kW (150 koní). K tomu si kupující přibral kratší sportovní převodovku, samosvor a sportovní sedačky Recaro. Co takovému autu chybí?

Můžete pochopitelně pochybovat o tom, zda realita odpovídá udávanému, ale podívejte se na fotky. Tohle auto je zjevně netknuté, nenajdete na něm nejen rez, ale ani špínu, celý spodek má ještě pokrytý ochranným voskem z fabriky. A interiér? Nenajdete prakticky ani žádný prach v přístrojové desce, tahle 323i je zkrátka nová. Ne jako, ne skoro, je prostě nová.

Stačí ji osedlat, vyrazit a užívat si její nízké hmotnosti, elegantní stavby s nizoučkými přesahy předních blatníků nad koly, krátkého pětikvaltu s jedničkou k sobě dolů, samosvoru a dostupné dynamiky - stovka za 7,7 sekundy a maximální rychlost 205 km/h, s tím v provozu nezapadnete ani dnes. Koupit se dá v rakouském Klagenfurtu (i když vůz měl jediného majitele v Německu), nedá se ale říci, že by se na ni stály fronty.

Když se tento vůz objevil loni v prodeji, majitel za něj chtěl 119 000 Eur, tedy více jak 2,8 milionu Kč. Zjevně ho ani vzhledem k jeho výjimečnosti za takové peníze nikdo nechtěl, a tak cena klesla až na 74 990 Eur, tedy méně jak 1,8 milionu Kč. Taková suma chce pořád fandu první kategorie, na druhou stranu za ni dostane naprostý unikát. A také slevu přes 1 milion Kč, kdo vám ji dnes na jakoukoli ojetinu dá? Berte to s nadsázkou - jsme zvědavi, zda se aspoň při takové ceně najde nějaký kupec, na E30 bez písmene M v názvu je to pořád spousta peněz.


Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 1 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 01Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 2 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 02Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 3 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 03Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 4 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 04Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 5 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 05Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 6 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 06Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 7 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 07Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 8 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 08Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 9 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 09Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 10 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 10Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 11 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 11Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 12 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 12Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 13 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 13Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 14 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 14Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 15 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 15Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 16 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 16Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 17 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 17Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 18 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 18Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 19 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 19Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 20 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 20Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 21 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 21Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 22 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 22Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 23 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 23Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 24 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 24Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 25 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 25Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 26 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 26Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 27 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 27Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 28 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 28Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 29 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 29Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 30 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 30Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 31 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 31Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 32 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 32Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 33 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 33
Tohle může být úplně poslední nové BMW 323i E30, které lze v třetí dekádě nového milénia koupit. Nejezdit vydrželo 38 let a je to na něm zatraceně dobře vidět. Zájem o něj za skoro 3 miliony nebyl, co za necelé 2? Foto: Meyer-Hafner, publikováno se souhlasem

Zdroj: Meyer-Hafner GmbH@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše