Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč

Koupit auto se slevou více jak 1 milion Kč, to zní v dnešní době lákavě. A je to vážně něco, dost možná světové unikátní BMW 323i legendární generace E30, který nikdy nepoznalo běžný provoz. I tak je na něj ale pořád třeba dost peněz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč

10.7.2023 | Petr Miler

Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč

/

Foto: Meyer-Hafner, publikováno se souhlasem

Koupit auto se slevou více jak 1 milion Kč, to zní v dnešní době lákavě. A je to vážně něco, dost možná světové unikátní BMW 323i legendární generace E30, který nikdy nepoznalo běžný provoz. I tak je na něj ale pořád třeba dost peněz.

Je to skutečně výjimečná příležitost a prodávající o ní realisticky hovoří jako o pravděpodobně úplně poslední na celém světě. Co nabízí, je úplně nové BMW 3 generace E30 vyrobené z dnešního pohledu v automobilovém dávnověku - v roce 1985. Trojek E30 se pořád dá koupit docela dost, mají dnes statut legend, nejvíce pak v provedení M3. U nich není až takový div, že je někdo na konci výroby koupil, aby je „sušil” a dnes je nabízí na neskutečné ceny s pár tisíci najetými kilometry. Případ tohoto auta je ale jiný.

Je to verze 323i, tedy svého času vrcholné šestiválcové provedení, jen stupínek pod pozdější M3. V roce 1985, pouhé tři roky po začátku výroby, nikdo nemohl vědět, že tento vůz „udělá” trojkovou řadu a dnes se k němu bude vzhlížet s úctou. Přesto jej jeden Němec z nějakého důvodu toho roku koupil a hned poté „ustájil”. Celých dalších 38 let se pak nenašel nikdo, kdo by tento vůz byť jen přihlásil do provozu, natož aby se s ním v provozu objevil - i když má na tachometru „přejezdových” 260 km, prodávající říká, že silniční provoz nikdy nepoznalo.

Je to s podivem o to více, že jeho specifikace fandí ježdění. Na komfort se v ní příliš nehledí, pomineme-li prvky jako kazetový přehrávač se čtyřmi reproduktory. Na jízdu ale ano - je tu jednak respektovaný šestiválec MB20 (zde M20B23) o objemu 2,3 litru a výkonu 110 kW (150 koní). K tomu si kupující přibral kratší sportovní převodovku, samosvor a sportovní sedačky Recaro. Co takovému autu chybí?

Můžete pochopitelně pochybovat o tom, zda realita odpovídá udávanému, ale podívejte se na fotky. Tohle auto je zjevně netknuté, nenajdete na něm nejen rez, ale ani špínu, celý spodek má ještě pokrytý ochranným voskem z fabriky. A interiér? Nenajdete prakticky ani žádný prach v přístrojové desce, tahle 323i je zkrátka nová. Ne jako, ne skoro, je prostě nová.

Stačí ji osedlat, vyrazit a užívat si její nízké hmotnosti, elegantní stavby s nizoučkými přesahy předních blatníků nad koly, krátkého pětikvaltu s jedničkou k sobě dolů, samosvoru a dostupné dynamiky - stovka za 7,7 sekundy a maximální rychlost 205 km/h, s tím v provozu nezapadnete ani dnes. Koupit se dá v rakouském Klagenfurtu (i když vůz měl jediného majitele v Německu), nedá se ale říci, že by se na ni stály fronty.

Když se tento vůz objevil loni v prodeji, majitel za něj chtěl 119 000 Eur, tedy více jak 2,8 milionu Kč. Zjevně ho ani vzhledem k jeho výjimečnosti za takové peníze nikdo nechtěl, a tak cena klesla až na 74 990 Eur, tedy méně jak 1,8 milionu Kč. Taková suma chce pořád fandu první kategorie, na druhou stranu za ni dostane naprostý unikát. A také slevu přes 1 milion Kč, kdo vám ji dnes na jakoukoli ojetinu dá? Berte to s nadsázkou - jsme zvědavi, zda se aspoň při takové ceně najde nějaký kupec, na E30 bez písmene M v názvu je to pořád spousta peněz.


Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 1 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 01Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 2 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 02Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 3 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 03Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 4 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 04Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 5 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 05Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 6 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 06Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 7 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 07Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 8 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 08Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 9 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 09Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 10 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 10Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 11 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 11Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 12 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 12Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 13 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 13Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 14 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 14Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 15 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 15Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 16 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 16Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 17 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 17Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 18 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 18Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 19 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 19Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 20 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 20Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 21 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 21Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 22 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 22Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 23 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 23Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 24 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 24Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 25 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 25Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 26 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 26Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 27 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 27Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 28 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 28Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 29 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 29Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 30 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 30Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 31 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 31Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 32 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 32Dodnes úplně nové, legendární BMW 3 E30 nikdo nechce, majitel musel slevit už přes 1 milion Kč - 33 - BMW 323i E30 1985 nove auto prodej 33
Tohle může být úplně poslední nové BMW 323i E30, které lze v třetí dekádě nového milénia koupit. Nejezdit vydrželo 38 let a je to na něm zatraceně dobře vidět. Zájem o něj za skoro 3 miliony nebyl, co za necelé 2? Foto: Meyer-Hafner, publikováno se souhlasem

Zdroj: Meyer-Hafner GmbH@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.