Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Downsizing končí, ale co bude dál? VW už testuje nejnovější model s šestiválcem
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci v poslední době opakovaně řekli, že s downsizingem je u nich konec. V opačný trend nikdo nedoufal, jak je ale vidno, i na ten může dojít.
O novém Volkswagenu Arteon jsme se zprvu rozepisovali pouze v superlativech. Německá značka totiž přišla se vzhledem, který byl na její poměry až oslňující a dobrý dojem z něj nevyprchal ani poté, co se naplnilo očekávané - že za krásu se platí. Obojí jde ostatně ruku v ruce se změnou strategie značky, která se hodlá na trhu posunout k vyšším sférám. Tedy spíše směrem k Audi, než aby sestoupila blíže k Seatu či Škodě.
S tímto krokem jsou spojeny i některé expanzivní plány, které dokáží překvapit. Volkswagen sice již nějaký ten pátek hovoří o konci downsizingu, jenže to znamená jen zachování statu quo - nepřijde nic menšího než litrový tříválec, tříválcové diesely nedorazí vůbec a motory 1,6 TDI vymizí z nabídky. Nikdo rozumný ale nedoufal, že by tento stav mohl znamenat návrat větších motorů do nabídky kterékoli z větších značek, natož pak VW. Ten už léta nenabízí ani do Passatu nic více než čtyřválec, přitom ne zase tak dávno montoval pod kapotu i motor W8. Teď se ale ukazuje, že dojít může i na obrat.
Volkswagen při první novinářské prezentaci právě modelu Arteon ústy jednoho ze svých šéfů prozradil, že návrat šestiválců do modelů střední třídy je velmi reálnou věcí. Šéf produktové linie středních a velkých vozů Dr. Elmar-Marius Licharz konstatoval, že automobilka už má dokonce hotový prototyp Arteonu V6, který testuje s vyhlídkami na sériovou výrobu. O jaký motor jde? To není nutné číst mezi řádky: „Pokud nabídneme šestiválec - a o něčem takovém v případě modelu Arteon vážně diskutujeme - pak půjde o agregát, který bude možné použít v SUV Atlas i naopak,“ uvedl k nečekanému Licharz a jasně tím řekl, že se jedná o motor 3,6 V6 - právě ten je v Atlasu nabízen na trzích, kde je aktuálně k dispozici.
Zdá se tedy, že ono downsizingové šílenství, na jehož nesmyslnost poukazujeme již od jeho propuknutí, je opravdu definitivně u konce. Pro Volkswagen by se přitom jednalo o razantní změnu, neboť aktuálně nabízí více než čtyřválce jen v největších SUV. Zda ale k této změně skutečně dojde, to je zatím sporné. Stejně tak je ovšem otázkou i další expanze, jenž se modelu Arteon týká, a tou je jeho praktická varianta.
„Rád bych udělal Arteon ve stylu shooting brake - tyto plány jsou na programu dne, ale zatím ještě nejsou finalizovány,“ odkryl částečně karty pro budoucnost Licharz. Neuvedl ovšem bližší časový rámec, kdy bychom s druhou karosářskou variantou měli počítat. Dá se ale předpokládat, že pokud se Volkswagen rozhodne kladně, shooting brake by dorazil do 18 měsíců. Návrat šestiválce může proběhnout ještě dříve, hotový prototyp naznačuje, že poslání takového modelu do prodeje je více otázkou rozhodnutí vedení než technickou výzvou...


Volkswagen zvažuje expanzi u své vlajkové lodi, dorazit by tak mohlo stylové kombi, tak šestiválcový motor, který by Arteon dostal jako první model v portfoliu značky
VW Arteon v několika verzích na živých fotkách z jeho ženevské premiéry
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva