Druhý nejvíc smrtící okruh světa si vyžádal další životy, dva zaměstnanci zemřeli při testování Porsche ve vysoké rychlosti

Je to riziko, které s takovou prací nutně musíte přijmout. A tato událost jen připomíná, jak bezprostřední může i v dnešní době být. Severní smyčka Nürburgringu bohužel nikdy s nikým neměla slitování.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Druhý nejvíc smrtící okruh světa si vyžádal další životy, dva zaměstnanci zemřeli při testování Porsche ve vysoké rychlosti

11.8.2023 | Petr Miler

Druhý nejvíc smrtící okruh světa si vyžádal další životy, dva zaměstnanci zemřeli při testování Porsche ve vysoké rychlosti

/

Foto: Nürburgring, tiskové materiály

Je to riziko, které s takovou prací nutně musíte přijmout. A tato událost jen připomíná, jak bezprostřední může i v dnešní době být. Severní smyčka Nürburgringu bohužel nikdy s nikým neměla slitování.

Když jsme v roce 2014 psali o nejvíce smrtících okruzích světa, Nürburging hlavně se svou Severní smyčkou obsadil „pěkné” druhé místo. Tehdy jeho bilance činila 67 lidských životů, což je kruté číslo, ať se na něj podíváme jakkoli. A je bohužel bez debat, že od té doby bude jeho celková bilance ještě podstatně horší.

Jen loni bylo pouze při tzv. turistických jízdách na Nordschleife při nehodách zraněno 77 lidí, z nichž dva později následkům zemřeli. O takových událostech slýcháme prakticky rok co rok, typicky jde ale o motorkáře zkoušející štěstí při oněch Touristenfahrten. Incident, který se odehrál tuto středu, byl jiný.

Přihodil se totiž dvěma profíkům při tzv. Industry Pool Testing, kdy si automobilky a jejich dodavatelé hromadně pronajímají trať v rámci vývoje nových aut a jejich částí. Právě z těchto „sessions” pochází záběry různých maskovaných prototypů nových aut, v podstatě se stačí postavit vedle trati a fotit nebo natáčet - kolem vás klidně projedou desítky chystaných nových vozů během pár minut. Ve středu 9. srpna se ale moc dlouho nejezdilo.

Dvojice zaměstnanců firmy Goodyear totiž ztratila kontrolu nad Porsche 911 ve vysoké rychlosti na konci rovinky Döttinger Hohe a v oblasti zvané Tiergarten. Podle zdrojů místních médií se auto nehody několikrát otočilo kolem své osy a cestující z něj byli vymrštěni ven. Něco takového je u moderního vozu krajně neobvyklé a je otázkou, co přesně se na místě stalo. Goodyear potvrdil autenticitu incidentu včetně toho, že oba mrtví pro něj v danou chvíli pracovali. Porsche potvrdilo, že havarovaný vůz jím byl vyroben. Další podrobnosti nebyly oficiálně zveřejněny.

Podle zatím nepotvrzených zpráv byl spolujezdcem 39letý závodník Christian Franck, řidič nebyl identifikován. Po nehodě byl další průběh Industry Pool Testing zrušen, následující turistické jízdy se též neodehrály. Naše myšlenky pochopitelně zůstávají s rodinami a blízkými obětí, toto je bohužel riziko práce v oboru. Přes veškerá opatření a pokrok z posledních dekád je třeba vzít jako fakt, že když jezdíte - tím spíše pak s prototypem testujíc cokoli nevyzkoušeného - rychlostmi v řádu stovek kilometrů v hodině, může se kdykoli cokoli zvrtnout a nemusí to dopadnout ani trochu dobře. Na Nordschleife Nürburgingu s obvykle minimálními únikovými zónami teprve ne.


Druhý nejvíc smrtící okruh světa si vyžádal další životy, dva zaměstnanci zemřeli při testování Porsche ve vysoké rychlosti - 1 - Nurburging Nordschleife Porsche Goodyear smrtelna nehoda 2023 srpen 01Druhý nejvíc smrtící okruh světa si vyžádal další životy, dva zaměstnanci zemřeli při testování Porsche ve vysoké rychlosti - 2 - Nurburging Nordschleife Porsche Goodyear smrtelna nehoda 2023 srpen 02Druhý nejvíc smrtící okruh světa si vyžádal další životy, dva zaměstnanci zemřeli při testování Porsche ve vysoké rychlosti - 3 - Nurburging Nordschleife Porsche Goodyear smrtelna nehoda 2023 srpen 03
Poslední smrtelná nehoda na Nordschleife Nürburgingu měla v jedné z hlavních rolí zatím blíže neupřesněné Porsche 911. Měli jej používat dva zaměstnanci Goodyearu pro testování zřejmě nového obutí. Oba na místě zemřeli. Ilustrační foto: Porsche

Zdroje: Nürburging, Luxembourg Times, Merkur, Goodyear, Porsche

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše