Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Důchodce zachoval kouzelně „oholenou” Octavii II ve stavu nového auta. Nemá ani elektrická okna, stojí ale podle toho
10.5.2022 | Petr Miler
Guma-švihadla-plecháče, to je v zásadě specifikace tohoto vozu, navíc s úplně základním motorem, na jehož existenci už si někteří ani nevzpomenou. Není to atraktivní provedení, vážně ne, kdo ale chce skromné a jednoduché auto, které nestojí majlant a pořád je jako nové, těžko koupí lépe.
Naprostá většina lidí chce od života maximum. Je to logické, máme to v povaze a žene nás to vpřed - kdybychom po něčem takovém netoužili, asi se spokojíme s chytáním mamutů a jejich následném opékání na ohni v „šatech” z fíkových listů. Obvykle tedy chceme i maximum od auta a limituje nás pouze to, co si reálně můžeme dovolit pořídit a „živit”. Snem snadno bude něco jako Porsche Panamera ST 4,0 V8 Turbo, realitou spíše Škoda Octavia Combi 1,5 Turbo.
Většina lidí prostě skončí u nějakého kompromisu, nakonec na Octavii 1,5 TSI není nic špatného. Pak jsou tu ale tací, kteří po ničem extra ani neprahnou a spokojí se obyčejným autem ve specifikaci blízké té úplně základní. Že to nezřídka bývají starší lidé, může být dáno čímkoli od jejich spořivosti či nízkých nároků až po manipulativní chování prodejce, který se potřebuje zbavit nějaké nechtěné skladovky. Ať tak či onak, právě starší člověk sáhnul po Octavii na fotkách níže, ve které z příplatkové výbavy nenajdete skoro nic.
Bylo a je to provedení tak raritní, že se něco takového dnes už ani pořádně nevyrábí. A pokud ano, nevyrábí to Škoda. Také u té si ale ještě před necelými deseti lety šlo koupit auto, které je kouzelné právě tím, že je hotovou spásou odříkačů světských požitků. Nevíme, jestli někoho může právě tím okouzlit, ale pro případ, že ano, si vám jej nedovolíme neukázat.
Dnes už si taková auta opravdu skoro nikdo neprodává, nemá to ani ekonomický smysl. V určité chvíli jako automobilka zjistíte, že věci typu elektrická okna chce tolik lidí, že vás více stojí nabízet ta manuálně ovládaná pro lidi, kteří elektrické ovládání nevyžadují. A protože takových prvků existuje více a více, automobilky paradoxně z ekonomických důvodů nabízejí v základu větší, nikoli menší standard. Své k tomu řekl i rozmach různých operativních leasingů, kde i relativně významné položky výbavy ovlivňují měsíční úhrady o drobné. Nekoupíte si elektrická okna, abyste ušetřili 20 haléřů za měsíc? Asi ne.
Ještě na začátku minulé dekády ale končila éra, kdy bylo obvyklé nedat autu v základu prakticky nic. Jen tak se mohlo stát, že dále existovala Škoda Octavia Classic, kterou šlo vybavit motorem 1,4 bez turba s výkonem pouhých 80 koní, plechovými koly, zdánlivě lákavou červenou barvou (která ale nezřídka byla u automobilek jedinou nepříplatkovou) a interiérem tak prostým, že se v něm nenašlo místo nejen pro jediné elektricky ovládané okno, ale ani pro chromované cokoli. Černo-šedé téma uvnitř narušují jen chromované obroučky ovladačů ventilace a rádia - už tehdy škodovka věděla, že dělat je ryze „gumové” pro pár lidí, kteří si koupí vůz jako tento, nemá smysl.
Výsledkem je na jednu stranu zoufale neatraktivní auto, do kterého si původní kupec bůhvíproč přikoupil jen přední mlhovky a lepší rádio. Protože má ale najeto pouhých 20 tisíc km, vypadá dodnes jako nové a je hotovou spásou pro moderní askety, kterým už dnes automobilky pomalu nic nenabízí.
Jestli je to pro vás zajímavá nabídka, posuďte sami, na tuto téměř novou „oktávku” stačí 9 999 euro, tedy asi 250 tisíc Kč. Na což se dá koukat různě, ale za prakticky nové auto bez jakéhokoli vizuálního opotřebení to na dnešní dobu není moc. Když už nic jiného, jako lístek na výlet zpět do časů ne až tak dávno minulých nicméně poslouží skvěle. I kdybyste se na něj měli jen podívat na fotkách.











10 let stará Octavia II téměř bez jakékoli výbavy a s motorem 1,4 je skutečně pozoruhodný lístek na vlak do minulosti. Taková auta už se dnes pořádně ani nevyrábí, škodovka je určitě nenabízí. Foto: T.L Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Němec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil
před 6 hodinamiNěkdo naboural s výjimečným Ferrari za 13 milionů pět jiných aut a nechal ho na místě, utekl po svých
včeraPolicista v neoznačeném služebním autě vybrzďoval motorkáře, způsobil nehodu, která ho mohla zabít
včera
Nejnovější články
Jeden z nejstarších okruhů světa je úchvatné dílo. Dodnes stojí, ale chátrá, nezachránil ho ani český závodník
před 3 hodinamiPokus VW o stylovou náhradu Passatu je stále větší propadák, za mořem už ho nechce skoro nikdo
před 4 hodinamiNěmec zkusil vytáhnout maximum z 9 let staré dodávky na tamní dálnici, tachometr mu nestačil
před 6 hodinamiManuální převodovky nadobro končí u další značky, na koupi máte ještě rok, maximálně dva
před 7 hodinamiNěkdo prodává řadu dílů na nejrychlejší Bugatti, stojí tak moc, že by zruinovaly i bohaté
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva - Seat Service nabízí cestu k zážitkům bez starostí
tisková zpráva